More

    8 Επαγγελματικά οχήματα Φυσικού Αερίου σας υποδέχονται το 2018

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Οι ακούραστοι «εργάτες» είναι εδώ και κάποιοι με επιδότηση ΔΕΠΑ

    Η Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία προωθεί τα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο, καθώς το φυσικό αέριο αποτελεί τη «γέφυρα» που θα μας οδηγήσει σε μορφές ενέργειας πολύ φιλικές για το περιβάλλον.

    H ιδιαίτερα χαμηλή τιμή του FISIKON σε σύγκριση με όλα τα υπόλοιπα καύσιμα κίνησης, προσφέρει τεράστια εξοικονόμηση στους επαγγελματίες που κάνουν χιλιόμετρα και χρησιμοποιούν επαγγελματικό όχημα με κινητήρα διπλού καυσίμου (δηλαδή «καίει» βενζίνη ή CNG). Οι ελληνικές εισαγωγικές ήδη κυκλοφορούν στην Ελλάδα 8 επαγγελματικά CNG μοντέλα.

    cng1

    Παρακάτω σας παρουσιάζουμε ορισμένες προτάσεις επαγγελματικών οχημάτων που είναι διαθέσιμα και στη χώρα μας με κινητήρες φυσικού αερίου με αλφαβητική σειρά.

    1. Fiat Fiorino Qubo SX 1,4 CNG

    Μια ακόμη επιλογή στην οικογένεια «Natural Power» των εκδόσεων με φυσικό αέριο για τα ελαφρά επαγγελματικά της Fiat Professional είναι το Fiorino με τον κινητήρα των 1,4λτ. που αποδίδει ισχύ 77 ίππων και μέγιστη ροπή 190 Nm, καλύπτοντας φυσικά τις προδιαγραφές της Euro6 αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων. Με μέση κατανάλωση καυσίμου της τάξης των 4,4λτ./100χλμ., το Fiat Fiorino Natural Power βασίζεται σε δύο δεξαμενές χωρητικότητας 77 λτ. (13,2 κιλών) που εδράζονται κάτω πό το δάπεδο του χώρου φόρτωσης, χωρίς να επηρεάζουν έτσι τον ωφέλιμο όγκο του. Η μέγιστη αυτονομία με καύσιμο το φυσικό αέριο ανέρχεται στα 300 χλμ. ενώ το ρεζερβουάρ βενζίνης των 45λτ. έρχεται να προσθέσει επιπλέον 660 χλμ.
    Καταλήγοντας, αξίζει να αναφέρουμε πως με μήκος αμαξώματος της τάξης των 3.864χλστ., το Fiat Fiorino είναι σε θέση να υποστηρίξει φορτία με όγκο έως 2,8κ.μ. χάρη στην αναδίπλωση του διαχωριστικού και του καθίσματος του συνοδηγού.

    Fiat Fiorino Qubo SX 1,4 CNG Fiat Doblo 1,4 SX CNG

    2. Fiat Doblo 1,4 SX CNG

    Μια από τις πληρέστερες προτάσεις της ελληνικής αγοράς στα Vanette, το νέο Doblo, διακρίνεται και για την μεγάλη ποικιλία εκδόσεων ως προς τους κινητήρες του. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, ένα μηχανικό σύνολο 1,4λτ. που αποδίδει ισχύ 120 ίππων ενώ, αναλόγως της έκδοσης του αμαξώματος (κανονική ή Maxi) συνδέεται με 4 ή 5 δεξαμενές φυσικού αερίου χωρητικότητας 16 έως και 22 κιλά. Η αυτονομία του συνδυασμένη είναι 625 km. Παράλληλα με τον «οικολογικό» του χαρακτήρα, το Fiat Doblo Natural Power είναι διαθέσιμο με ωφέλιμο χώρο φόρτωσης από 3,4 – 4,2 κ.μ. και δυνατότητα μεταφοράς φορτίων έως 1.000 κιλών.

    3. Fiat Ducato Natural Power

    Εφοδιασμένο με έναν 3,0 λιτρο κινητήρα που αποδίδει ισχύ 136 ίππων στις 2.700 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 350 Nm από τις 1.500 σ.α.λ., η εν λόγω έκδοση του Ducato διαθέτει αυτόματο σύστημα εναλλαγής καυσίμου σε βενζίνη όταν τα επίπεδα του φυσικού αερίου εξαντληθούν.

    Η δεξαμενή της βενζίνης είναι χωρητικότητας 15λτ. που εγγυάται την κάλυψη άνω των 100 χλμ. Οι δεξαμενές του φυσικού αερίου είναι τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο του χώρου φόρτωσης. Είναι πέντε συνολικά (2 x 50 λτ. και 3 x 40 λτ.) με συνολική χωρητικότητα 220 λτ. (37,4 κιλά) που εξασφαλίζουν αυτονομία έως και 400 χλμ. Με τις διαστάσεις του χώρου φόρτωσης να μην επηρεάζονται, το Fiat Ducato Natural Power είναι σε θέση να υποστηρίξει φορτία με όγκο έως 17 κ.μ. και βάρος έως 1.990 κιλών ενώ, η μέση κατανάλωση καυσίμου του ορίζεται στα 13,4 λτ./100 χλμ.

    Fiat Ducato Natural Power Iveco Daily Natural Power

    4. Iveco Daily Natural Power

    To «International Van of the Year 2015», μπορεί να έχει τροποποιηθεί πλήρως ως προς τη σχεδίαση και τα μηχανικά του μέρη σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές του ωστόσο, εξακολουθεί να αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή που προσφέρεται μάλιστα και σε εκδόσεις με καύσιμο το φυσικό αέριο, απευθείας από τη γραμμή παραγωγής. Ο 3,0λιτρος κινητήρας της FPT αποδίδει ισχύ 136 ίππων και μέγιστη ροπή 350 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. καλύπτοντας απόλυτα τις προδιαγραφές της Euro6 αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων του. Η μέση κατανάλωση καυσίμου του κυμαίνεται αναλόγως της έκδοσης από τα 8,9 – 9,6kg/100χλμ.. Πέραν αυτού, χάρη στην πληρέστατη γκάμα εκδόσεων του, το Iveco Daily είναι σε θέση να καλύψει πολλαπλές λύσεις με τις εκδόσεις Van να έχουν μεικτό βάρος από 3,3 – 7,0t. και ωφέλιμο όγκο φόρτωσης από 7,3 – 19,6κ.μ., μια εξαιρετική επίδοση για τα δεδομένα της κατηγορίας.

    5. Mercedes – Benz Sprinter NGT

    Το Mercedes-Benz Sprinter NGT (Natural Gas Technology) είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με μονό (φυσικό αέριο) ή διπλό τύπο καυσίμου (βενζίνη/φυσικό αέριο). Ανάλογα με το μεικτό βάρος του (3,5t. ή 5,0t.), το Sprinter NGT μπορεί να εφοδιαστεί με έξι δεξαμενές CNG συνολικής χωρητικότητας 46 κιλών, ή τρεις δεξαμενές 39 κιλών αντίστοιχα. Ένα από τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν είναι πως, ο κινητήρας τ1.800 cc (156 ίπποι, 240 Nm ροπής) είναι σε θέση να λειτουργήσει μόνο με φυσικό αέριο (στις εκδόσεις μονού καυσίμου) με το ρεζερβουάρ βενζίνης να έχει χωρητικότητα μόλις 15 λτ. 

    Στις εκδόσεις με διπλό τύπο καυσίμου, το ρεζερβουάρ της βενζίνης είναι χωρητικότητας 100 λτ. Σε κάθε περίπτωση, το Mercedes-Benz Sprinter NGT εμφανίζει μέγιστη αυτονομία έως και 1.200 χλμ. με μέγιστο ωφέλιμο φορτίο του να κυμαίνεται από τα 1.150 – 3.466 κιλά ανάλογα με την έκδοση.

    Mercedes - Benz Sprinter NGT Opel Combo Van 1,4 CNG

    6. Opel Combo Van 1,4 CNG

    Η νέα γενιά του γερμανικού Van μπορεί να αποκτηθεί και με δυνατότητα χρήσης φυσικού αερίου από τον 1.400άρη κινητήρα των 120 ίππων. Εκτός της δεξαμενής βενζίνης των 22λτ., το Combo Van CNG εφοδιάζεται με κυλινδρικές δεξαμενές φυσικού αερίου κάτω από το δάπεδο του χώρου φόρτωσης με συνολική χωρητικότητα 16,2 kg. H μέγιστη αυτονομία του οχήματος κυμαίνεται από τα 625 – 750 χλμ. με συνδυασμό των δύο καυσίμων. Παράλληλα, το Opel Combo Van διακρίνεται για τις εξαιρετικές του μεταφορικές δυνατότητες καθώς στην έκδοση L1H1 είναι σε θέση να υποστηρίξει ωφέλιμο φορτίο 1.000 κιλών με τον ωφέλιμο όγκο του χώρου φόρτωσης να ανέρχεται στα 3,4κ.μ. χωρίς την αναδίπλωση του διαχωριστικού και του καθίσματος του συνοδηγού.

    7. Piaggio Porter GreenPower

    Μια από τις εταιρείες με μακρόχρονη παράδοση στην εξέλιξη κινητήρων με εναλλακτικούς τύπους καυσίμου (αλλά και ηλεκτροκίνητες εκδόσεις οχημάτων) είναι η Piaggio Professional. Η περίπτωση του Porter αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα με τις εκδόσεις «GreenPower» να εφοδιάζονται πλέον με έναν MultiTech κινητήρα 1.308 κ.εκ. που αποδίδει ισχύ 83 ίππων και μέγιστη ροπή 112 Nm. Η τροφοδοσία του εν λόγω μηχανικού συνόλου γίνεται από μια δεξαμενή βενζίνης 35λτ. και δύο δεξαμενές φυσικού αερίου 55,2λτ. ή 64λτ., ανάλογα με την έκδοση του οχήματος (Porter ή Porter Maxxi).

    Σε κάθε περίπτωση, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον τύπο καυσίμου με τον οποίο επιθυμεί να λειτουργήσει ο κινητήρας μέσω ενός διακόπτη στο ταμπλό, δεξιά από το τιμόνι ενώ, τέσσερις λυχνίες LED τον ενημερώνουν για την ποσότητα αερίου καυσίμου που διαθέτει στις δεξαμενές του. Τέλος οι εκδόσεις Porter GreenPower είναι σε θέση να υποστηρίξουν φορτία έως και 1.120 κιλά.

    Piaggio Porter GreenPower Volkswagen Caddy Van Ecofuel

    8. Volkswagen Caddy Van Ecofuel

    Διαθέσιμο σε επιβατικές και επαγγελματικές εκδόσεις με κανονικό ή μακρύ (Maxi) μήκος, το νέο VW Caddy TGI BlueMotion, εφοδιάζεται με ένα μηχανικό σύνολο 1,4λτ. που αποδίδει ισχύ 110 ίππων και μέγιστη ροπή 200 Nm. Η μέση κατανάλωση CNG ορίζεται στα 4,1 kg/100χλμ. (4,3kg/100χλμ. στις εκδόσεις Caddy Maxi) και οι εκπομπές CO2 στα 112 g/km (από 123 g/km για τις εκδόσεις με κιβώτιο DSG). Κατά την εκκίνηση του και μέχρι να «ζεσταθεί» σε θερμοκρασίες κάτω από -10 βαθμούς Κελσίου, το εν λόγω μηχανικό σύνολο κάνει χρήση της αμόλυβδης βενζίνης (δεξαμενή 13λτ. σε όλες τις εκδόσεις) ωστόσο, από εκεί και πέρα λειτουργεί αποκλειστικά με φυσικό αέριο.

    Οι δεξαμενές του FISIKON εδράζονται κάτω από τον χώρο φόρτωσης. Στην περίπτωση του Caddy είναι τέσσερις, (26kg), ενώ στο Caddy Maxi είναι πέντε (37kg).

    cng5

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα