More

    Αυτοδύναμη Κίνηση CNG

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Η Ιδέα της σχεδόν «Αυτοδύναμης Κίνησης» Οχημάτων Φυσικού Αερίου του VW Group, δεν συμβαδίζει με το πολύ περιορισμένο δίκτυο ανεφοδιασμού στη χώρα μας !!

    Αν και η χρήση του Φυσικού Αερίου ως καύσιμο κίνησης έχει απασχολήσει έντονα τα τελευταία 6-7 χρόνια την κοινότητα των επαγγελματιών στο χώρο του αυτοκίνητου, είναι προφανές ότι δεν γνώρισε την αναμενόμενη εμπορική επιτυχία έως και σήμερα.

    Τα προβλήματα κυρίως εντοπιζόταν στο πολύ μικρό δίκτυο ανεφοδιασμού, στη μικρή διαθεσιμότητα μοντέλων αλλά και γενικότερα στις εξαιρετικά χαμηλές πωλήσεις αυτοκινήτων που καταγράφηκαν λόγω της οικονομικής κρίσης την πρότερη δεκαετία.

    Τι έχει αλλάξει όμως το τελευταίο χρονικό διάστημα που καθιστά τη συγκυρία κρίσιμη για την ανάπτυξη του εναλλακτικού καυσίμου;

    Από της αρχές του 2018, οι δύο από τους τρεις ανασταλτικούς παράγοντες άρχισαν σταδιακά να αντιστρέφονται.

    Στις πωλήσεις νέων οχημάτων, σύμφωνα με τα  στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, παρατηρείται μια σημαντική αύξηση ταξινομήσεων, αλλά κυριότερα συναντάμε  μια εσωτερική ανακατανομή που προέρχεται από την κατηγορία των Diesel και κατευθύνεται προς τη βενζίνη αλλά και σε υβριδικές λύσεις. Τα οχήματα Φυσικού Αερίου συνεχίζουν να κατέχουν ένα πολύ μικρό ποσοστό ζήτησης, της τάξης του 2%.

    Στη διαθεσιμότητα εξάλλου πολλών νέων μοντέλων και τύπων αυτοκινήτων έχουμε μια μεγάλη αλλαγή το τελευταίο χρονικό διάστημα. Το VW Group (Audi, VW, Skoda και Seat), η εταιρεία με τις μεγαλύτερες  πωλήσεις  στην Ευρώπη, μας παρουσίασε στην πλειονότητα των μοντέλων και σε εκδοχή CNG.

    Σημειωτέων ότι το VW Group, ως ένας από τους κυρίους υποστηρικτές του εναλλακτικού καύσιμου, μελετώντας τα πρατήρια ανεφοδιασμού στην Ευρωπαϊκή αγορά αποφάσισε να υιοθετήσει την ιδέα της σχεδόν «Αυτοδύναμης Κίνησης».

    Δηλαδή της δυνατότητας του οχήματος να εξυπηρετείται σχεδόν αποκλειστικά με το πρωτεύων καύσιμο που είναι το Φυσικό Αέριο.

    Προς αυτή την κατεύθυνση, τοποθέτησε λοιπόν πολλές και μεγάλες δεξαμενές CNG, ώστε η αυτονομία να κυμαίνεται από 400-500 km και παράλληλα ρεζερβουάρ βενζίνης 9-12 lt, εφεδρικού χαρακτήρα. Για την εκτίμηση των μεγεθών πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι τα 5-8 lt χρησιμοποιούνται ως ρεζέρβα σε ένα τυπικό βενζινοκίνητο όχημα.

    Ωστόσο παρά τις θετικές εξελίξεις που συναντήσαμε το τελευταίο έτος, στον χώρο του αυτοκινήτου, οι προσπάθειες για την ανάπτυξη του εναλλακτικού καυσίμου ως καύσιμο κίνησης στην Χώρα μας δεν ευοδώθηκαν. Κι’ αυτό χάρη στην ελλιπή πυκνότητα του δικτύου ανεφοδιασμού, που δεν συναντάμε στην υπόλοιπη Ευρώπη. 

    Μια δυσάρεστη συνέπεια εάν λάβουμε υπόψη ότι τα αυτοκίνητα αυτού του τύπου είναι πολύ οικονομικά κατά την χρήση και βασίζονται  σε μια ώριμη τεχνολογία που έχει πολλαπλό όφελος για το περιβάλλον.
    Σύμφωνα με τις προβλέψεις της VW, οι πωλήσεις έως 2025  αυτοκινήτων Φυσικού Αερίου μόνο στην Γερμανία αναμένεται να φτάσουν το ένα εκατομμύριο μονάδες.

    Είναι επιτακτική ανάγκη λοιπόν η υλοποίηση ενός επαρκές δικτύου CNG, ώστε το εναλλακτικό καύσιμο να πάρει την θέση που του αξίζει.

    Σε ότι αφορά την  προσπάθεια της αυτοκινητοβιομηχανίας, για την αντικατάσταση μέρους των κινητήρων εσωτερικής καύσης με ηλεκτρικές εφαρμογές, η άποψή μου είναι, πως έως την ωρίμανση της ηλεκροκίνησης, υπάρχει ακόμη ο χώρος αλλά και ο χρόνος  για τη χρήση των εναλλακτικών καυσίμων.


    tsogas

     

    του συνεργάτη μας
    Ευάγγελου Τσόγκα
     
    Τεχνολόγος Μηχανολόγος – Τεχνικός Ασφάλειας
    Πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων στα αντικείμενα:
    Μηχανικός εφαρμοστής αυτοκινήτων οχημάτων και μοτοσυκλετών –
    Επιθεωρητής ασφάλειας, υγείας και ποιοτικού ελέγχου – Τεχνολόγος υγιεινής, δημόσιας υγείας και περιβάλλοντος.

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα