BlueFuel : Δημιουργεί τα πρώτα πρατήρια LNG στην Ελλάδα. Ξεκινά η διάθεση LNG και CNG ως καύσιμων κίνησης παντού

Η BlueFuel εισέρχεται δυναμικά στο χώρο του εφοδιασμού των μεταφορών με καύσιμα, έχοντας ολοκληρωμένο σχέδιο για τη διάθεση LNG & CNG  κίνησης σε όλη την Ηπειρωτική Ελλάδα από την πρώτη μέρα της εμπορικής της λειτουργίας, αλλά και στο άμεσο μέλλον και σε άλλες χώρες όπου θα δραστηριοποιηθεί η εταιρία.

lalagos1Στη συνέντευξη που μας παραχώρησε ο κ. Αλέξανδρος Λαγάκος, Γενικός Διευθυντής της BlueFuel, αποκαλύπτει επίσης το σχεδιασμό της εταιρίας και για διάθεση bio-LNG, σε δεύτερο χρόνο, ενός καυσίμου μηδενικών ρύπων, που είναι ακόμη άγνωστο στη χώρα μας.

Διαβάστε την πλήρη συνέντευξη για να μάθετε και τα άλλα σημαντικά ζητήματα στα οποία αναφέρεται ο κ. Αλέξανδρος Λαγάκος, όπως τι ισχύει για την κυκλοφορία των οχημάτων που κινούνται με LNG σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.

Ερώτηση: Ποιά είναι η BlueFuel και ποιο είναι το όραμα της και οι στόχοι της;

Αλέξανδρος Λαγάκος: Η BlueFuel είναι η εταιρεία που φέρνει το LNG – δηλαδή το υγροποιημένο φυσικό αέριο - ως καύσιμο κίνησης για οχήματα στην Ελλάδα.

Αποτελεί μία κοινή εταιρεία 50/50 μεταξύ της ΕΛΙΝΟΙΛ – μίας εκ των μεγαλύτερων εταιρειών εμπορίας καυσίμων στην χώρα – και της BlueGrid – της πρώτης ελληνικής εταιρείας που εξειδικεύεται στον τομέα της προμήθειας LNG σε τελικούς καταναλωτές (βιομηχανία, ναυτιλία, μεταφορές).

Στόχος μας είναι να προσφέρουμε στους Έλληνες οδηγούς τη δυνατότητα να επωφεληθούν από το πλέον ανταγωνιστικό καύσιμο που διατίθεται σήμερα στη διεθνή αγορά και στον εθνικό τομέα μεταφορών να περάσει στην εποχή της Ενεργειακής Μετάβασης και της Αειφορίας.

Ερώτηση: Ποιός είναι ο οδικός χάρτης για την πλήρη λειτουργία της BlueFuel και ποια είναι τα ορόσημα αυτού του οδικού χάρτη;

Αλέξανδρος Λαγάκος: Εντός του 1ου Τριμήνου του 2022 το φυσικό αέριο ως καύσιμο κίνησης θα είναι διαθέσιμο στους πελάτες της BlueFuel. Το φυσικό αέριο θα είναι διαθέσιμο τόσο ως υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) όσο και ως συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), προκειμένου να μπορούμε να εξυπηρετήσουμε όλη την γκάμα των αεριοκίνητων οχημάτων (από Ι.Χ και ταξί έως και βαρέα οχήματα και λεωφορεία).

Η BlueFuel θα λειτουργεί εντός υφιστάμενων πρατηρίων υπό το εμπορικό σήμα της «Ελίν», που λειτουργούν σήμερα σε κομβικά σημεία των κύριων οδικών αξόνων της Ελλάδας.

Είναι σημαντικό να μοιραστώ μαζί σας δύο πολύ σημαντικές πληροφορίες για όσους ενδιαφέρονται να στραφούν στο LNG:

Πρώτον, από την πρώτη κιόλας ημέρα λειτουργίας της BlueFuel, τα οχήματα που κινούνται με LNG θα μπορούν να κινηθούν οπουδήποτε στην ηπειρωτική Ελλάδα με πλήρη ασφάλεια εφοδιασμού.

Δεύτερον, οι κυριότεροι κατασκευαστές εμπορικών οχημάτων προσφέρουν εδώ και χρόνια ευρεία γκάμα μοντέλων κινούμενων με φυσικό αέριο (CNG, LNG). Πολλά από αυτά τα μοντέλα διατίθενται πλέον σε ικανοποιητικούς αριθμούς ακόμη και ως μεταχειρισμένα, καθιστώντας ακόμη πιο εύκολη την απόκτηση τέτοιων οχημάτων.    

Ερώτηση: Τι να περιμένουμε από την Bluefuel μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα;

Αλέξανδρος Λαγάκος: LNG και CNG παντού, τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων! Και σταδιακά την έλευση του BioLNG, δηλαδή ενός καυσίμου μηδενικών ρύπων, στα πρατήρια της BlueFuel.

Ερώτηση: Τι νέο φέρνει η BlueFuel στον κόσμο των μεταφορών και στον επισκευαστικό κλάδο;

Αλέξανδρος Λαγάκος: Η BlueFuel δίνει τη δυνατότητα στην ελληνική αγορά να εναρμονιστεί με την ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Σήμερα κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους περισσότερα από 15.000 βαρέα οχήματα κινούμενα με LNG και ο ρυθμός ετήσιας αύξησης συνεχίζει να παραμένει σε επίπεδα ακόμη και υψηλότερα του 30%.

Αυτή η ταχεία ανάπτυξη του LNG συμβαίνει για έναν βασικό λόγο, ο οποίος φυσικά θα ισχύει και για το καύσιμο που θα διατίθεται στα πρατήρια της BlueFuel: το LNG είναι το μοναδικό καύσιμο το οποίο προσφέρει ταυτόχρονα:

  • Εντυπωσιακή μείωση του κόστους καυσίμου
  • Σημαντική μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων
  • Μεγάλη αυτονομία που φτάνει ακόμη και τα 1.600 χλμ ανά γέμισμα
  • Πλήρη συμμόρφωση με τους ευρωπαϊκούς περιβαλλοντικούς στόχους τουλάχιστον έως το 2030
  • Πλήρη συμμόρφωση με τους ευρωπαϊκούς περιβαλλοντικούς στόχους έως το 2050 μέσω του BioLNG, που επίσης έρχεται σύντομα στην αγορά

Τα παραπάνω συγκριτικά πλεονεκτήματα του LNG ως καυσίμου αποκτούν πολλαπλάσια αξία εάν λάβει κανείς υπόψη και τη σύγχρονη ευρωπαϊκή πολιτική πραγματικότητα. Ενδεικτικά αναφέρω την πρόθεση της νυν Ευρωπαϊκής Επιτροπής να εντάξει τον τομέα των οδικών μεταφορών στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Ρύπων (ETS), γεγονός που θα αυξήσει τα λειτουργικά έξοδα για τους μεταφορείς που θα εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούν πετρελαιοειδή καύσιμα.

Ερώτηση: Ποια είναι η κατάσταση σήμερα από πλευράς νομοθεσίας και κινήτρων, και ποιές νομοθετικές παρεμβάσεις και ποια μέτρα υποστήριξης κρίνετε ότι πρέπει να υλοποιηθούν άμεσα από την πολιτεία ώστε το LNG να μπορεί να χρησιμοποιηθεί όπως ήδη γίνεται σε όλες σχεδόν τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης;

Αλέξανδρος Λαγάκος: Η Ελλάδα έχει εγκαίρως ενσωματώσει στο νομοθετικό της πλαίσιο το LNG ως καύσιμο κίνησης. Για να γίνω ακόμη πιο σαφής, η ελληνική νομοθεσία επιτρέπει ήδη σήμερα την κυκλοφορία οχημάτων που κινούνται εργοστασιακά με LNG στους ελληνικούς δρόμους. Εντός των επόμενων εβδομάδων διευθετούνται οριστικά μερικές τελευταίες εκκρεμότητες τεχνικής φύσεως, που πλέον θα προσφέρουν στη χώρα μας ένα απολύτως ολοκληρωμένο πλαίσιο για το LNG ως καύσιμο κίνησης εντός του τρέχοντος καλοκαιριού.

Όσον αφορά τα κίνητρα υπέρ της κίνησης με φυσικό αέριο, έχουν ήδη επιτευχθεί μερικά μικρά βήματα, όπως ο μηδενισμός του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης ή ο μειωμένος ΦΠΑ (6%) για το φυσικό αέριο ως καύσιμο κίνησης. Όμως αναμένουμε σύντομα και σε αυτό τον τομέα σύγκλιση της ελληνικής με την ευρωπαϊκή πραγματικότητα.

Πιο συγκεκριμένα, σχεδόν σε όλα τα υπόλοιπα Κράτη-Μέλη τα διόδια στους εθνικούς αυτοκινητοδρόμους ευνοούν τα λιγότερο ρυπογόνα οχήματα. Είναι ενδεικτικό το παράδειγμα της Γερμανίας, όπου τα εμπορικά οχήματα που κινούνται με LNG απαλλάσσονται πλήρως από τα διόδια!

Ταυτόχρονα, αντίστοιχες εκπτώσεις υπέρ των νεότερων και καθαρότερων οχημάτων (όπως αυτών που κινούνται με LNG) εφαρμόζονται και όσον αφορά τα τέλη κυκλοφορίας. Αναμένουμε, λοιπόν, αντίστοιχα οφέλη και για τους Έλληνες οδηγούς, γεγονός που θα συμβάλει καθοριστικά στον εκσυγχρονισμό του εμπορικού στόλου οχημάτων στην χώρα μας.

Είναι λυπηρό άλλωστε να διατηρούμε το αρνητικό ρεκόρ του γηραιότερου στόλου εντός της Ε.Ε και πιστεύω ακράδαντα πως το LNG μπορεί να δώσει το έναυσμα για την έλευση πιο σύγχρονων και σαφώς περιβαλλοντικά φιλικότερων οχημάτων στην Ελλάδα.

Και ως BlueFuel είμαστε πολύ περήφανοι που συμβάλλουμε προς αυτή την κατεύθυνση με την εμπορική μας δράση.

Του Αργύρη Κοτσιλιέρη
Τεχνολόγου Μηχανικού Οχημάτων

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΜΑΣ

FutureMobility.gr

Πύλη ενημέρωσης σχετικά με τις νέες τεχνολογίες που οδηγούν το Μέλλον της αυτοκίνησης

 

 

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου (ΙΔΕΕΑ)

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info[at]futuremobility.gr

 

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

facebook logored YouTube redr linkedin