More

    Δημιουργία υποδομών ανεφοδιασμού υδρογόνου

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    1000 φορτηγά με ενεργειακά στοιχεία υδρογόνου στη Βόρεια Ευρώπη

    Ξεκινώντας με τον Οργανισμό του Λιμένα του Ρότερνταμ Αρχή και την AirLiquide, από τον Ιούλιο του 2020, πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους για τη δημιουργία ενός διαδρόμου υδρογόνου για φορτηγά με ενεργειακά στοιχεία υδρογόνου στις Κάτω Χώρες, το Βέλγιο και τη Γερμανία. Στοχεύουν σε έναν στόλο 1.000 φορτηγών έως το 2025.

    Η AirLiquide και το λιμάνι του Ρότερνταμ θεωρούν αυτό το έργο ως «ένα από τα μεγαλύτερα έργα στην Ευρώπη για την ανάπτυξη φορτηγών με ενεργειακά στοιχεία υδρογόνου και των σχετικών υποδομών».

    Στην ανακοίνωσή τους οι πρωτεργάτες, ήδη ανέφεραν ότι «αρκετοί εταίροι από την αλυσίδα εφοδιασμού» έχουν ενταχθεί στην πρωτοβουλία. Σε αυτούς περιλαμβάνονται ο ολλανδικός όμιλος VDL, καθώς και η Iveco και η start up Νικόλα από τις ΗΠΑ για την παράδοση φορτηγών με ενεργειακά στοιχεία υδρογόνου. Συμμετέχουν επίσης εταιρείες logistics όπως η Vos Logistics, η Jongeneel Transport και η HN Post. Άλλωστε, «οι κορυφαίοι προμηθευτές ενεργειακών στοιχείων υδρογόνου έχουν ήδη συμφωνήσει να συμμετάσχουν», δήλωσαν οι εμπνευστές αλλά δεν τους προσδιόρισαν.

    Κατ ‘αρχάς, οι εταίροι θα κάνουν μια μελέτη σκοπιμότητας ολόκληρης της αλυσίδας αξίας που οραματίζεται το έργο. Αυτή η μελέτη περιλαμβάνει τη δημιουργία εγκαταστάσεων ηλεκτρόλυσης για την παραγωγή υδρογόνου χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Η λιμενική αρχή προτείνει επίσης ότι για να υπάρχουν 1.000 υδρογονοκίνητα φορτηγά στο δρόμο, θα χρειαστούν 25 σταθμοί υδρογόνου υψηλής χωρητικότητας για να συνδέουν την Ολλανδία, το Βέλγιο και τη Δυτική Γερμανία. Ο Λιμένας του Ρότερνταμ αναμένει ότι περίπου 500 φορτηγά θα ξεκινούν από το λιμάνι και θα διανέμουν τα εμπορεύματα που παραδίδονται εκεί.

    Με αυτόν τον τρόπο, το λιμάνι θέλει να εξασφαλίσει το μελλοντικό επιχειρηματικό του μοντέλο διασφαλίζοντας ότι οι μεταφορές πληρούν τα κριτήρια βιωσιμότητας της ΕΕ και των εταιρειών προτού άλλοι καθορίσουν άλλες καθαρές διαδρομές διανομής. «Με αυτόν τον συνασπισμό εταίρων που αλληλοσυμπληρώνονται, μπορούμε να δώσουμε ώθηση στις οδικές μεταφορές μηδενικών εκπομπών», λέει ο Allard Castelein, Διευθύνων Σύμβουλος του Λιμένα του Ρότερνταμ.

    Ωστόσο, η επέκταση των διαδρόμων δεν έχει ακόμη αποφασιστεί. Σύμφωνα με τον Λιμένα του Ρότερνταμ και την Air Liquide, θα κληθούν και άλλες εταιρείες να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία τους επόμενους μήνες. Η επενδυτική απόφαση θα ληφθεί το νωρίτερο στα τέλη του 2022.

    Ωστόσο, δεν είναι το πρώτο έργο στο οποίο συμμετέχουν το Ρότερνταμ και η AirLiquide. Μαζί με πολιτικούς φορείς, εργάζονται στο έργο RH₂INE. Το έργο αυτό περιλαμβάνει δεκαεπτά εταίρους κατά μήκος του λεγόμενου διαδρόμου Ρήνου-Άλπεων που εκτείνεται από το Ρότερνταμ έως τη Γένοβα, τον οποίο θέλουν να μετατρέψουν σε μια καθαρά υδρογονοκίνητη διαδρομή μεταφοράς – μέσω υδάτινων, οδικών και σιδηροδρομικών διόδων.

    Εκτός αυτού, στην ευρωπαϊκή ήπειρος έχουν ξεκινήσει και άλλα έργα που αφορούν φορτηγά με ενεργειακά στοιχεία υδρογόνου: Πριν από λίγο καιρό, η Hyundai παρέδωσε τα πρώτα φορτηγά με ενεργειακά στοιχεία υδρογόνου στην Ελβετία. Μέχρι το 2025, ο αριθμός αυτός αναμένεται να ανέλθει σε 1.600 οχήματα. Διάφοροι εταίροι κατά μήκος αυτής της αλυσίδας αξίας συμμετέχουν επίσης σε αυτό το έργο.

    Επίσης η Επιτροπή της ΕΕ έχει παρουσιάσει την πρώτη της στρατηγική για το υδρογόνο. Οι Βρυξέλλες θέλουν πρωτίστως την ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες. Ωστόσο, σε τομείς «όπου η ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες είναι δύσκολη», η στρατηγική προωθεί το «ανανεώσιμο υδρογόνο, καθώς και τα βιώσιμα βιοκαύσιμα και το βιοαέριο».

    Πηγή: https://www.portofrotterdam.com

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα