More

    Βουλγαρία, Σόφια: Σύντομα σε κυκλοφορία 30 καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία Chariot – Higer με υπερπυκνωτές

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Αυτό το καλοκαίρι, 30 καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία της Chariot-Higer πρόκειται να τεθούν σε κυκλοφορία στους δρόμους της πρωτεύουσας της Βουλγαρίας, τη Σόφια, αντικαθιστώντας ισάριθμα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία.

    Αυτά τα 30 ηλεκτρικά λεωφορεία θα προστεθούν στον στόλο των 15 οχημάτων του ίδιου κατασκευαστή που ήδη παράγει συγκοινωνιακό έργο στη Βουλγάρικη πρωτεύουσα, χωρίς να εκπέμπει ρύπους, όπως οξείδια του αζώτου, μικροσωματίδια, μονοξείδιο και διοξείδιο του άνθρακα, μέσα στο αστικό περιβάλλον, τουλάχιστον.

    Η πόλη της Σόφιας έχει ξεκάθαρους περιβαλλοντικούς στόχους και θέλει να μειώσει στο μισό τα λεωφορεία που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα και κυκλοφορούν στους δρόμους της μέχρι το 2030 και να μην κυκλοφορεί κανένα από αυτά το 2050.

    Τα πλεονεκτήματα

    Η ηλεκτρική ενέργεια που κινεί τα 12 μέτρα λεωφορεία της Chariot-Higer αποθηκεύεται σε υπερπυκνωτές που κατασκευάζει η Aowei. Η λύση αυτή, σε σχέση με τη συμβατική κίνηση από πετρελαιοκινητήρες, αλλά και την ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες, προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα.

    • Το λειτουργικό κόστος είναι μειωμένο κατά 80 τοις εκατό, ενώ το κόστος συντήρησης είναι μειωμένο κατά 30 τοις εκατό, σε σχέση με τη λύση των πετρελαιοκινητήρων.
    • Τα λεωφορεία με υπερπυκνωτές δεν έχουν ανάγκη φόρτισης κατά τη νύχτα στα αμαξοστάσια, όπως τα αντίστοιχα ηλεκτροκίνητα με μπαταρίες. Η τελευταία φόρτιση, στην βάρδια της προηγούμενης μέρας είναι αρκετή για την κίνηση προς και από το αμαξοστάσιο στην αρχή της επόμενης μέρας.
    • Οι συχνοί κύκλοι φόρτισης / εκφόρτισης δεν επηρεάζουν τη διάρκεια ζωής ή την απόδοση των υπερπυκνωτών.
    • Οι υπερπυκνωτές έχουν αποδειχθεί ότι είναι ανθεκτικοί, περιβαλλοντικά φιλικοί και πιο ασφαλείς σε σχέση με τις μπαταρίες.
    • Δεν είναι εύφλεκτοι και είναι ανθεκτικοί σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, διατηρώντας την απόδοση τους στο εύρος θερμοκρασιών -40 έως 60°C.
    • Δεν περιλαμβάνουν επιβλαβή ή τοξικά συστατικά, αποτρέποντας έτσι τους κινδύνους ρύπανσης και κρυμμένα κόστη απόσυρσης στο τέλος της διάρκειας της ζωής τους.

    Πόλεις που ήδη κυκλοφορούν ή δοκιμάζονται

    BULGARY2

    Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν 110 λεωφορεία της Chariot – Higer παγκοσμίως. Εκτός από την πόλη της Σόφιας, αστικά λεωφορεία αυτής της τεχνολογίας, είτε παράγουν ήδη συγκοινωνιακό έργο, είτε δοκιμάζονται πιλοτικά σε συστήματα μεταφορών πολλών άλλων πόλεων, Ευρωπαϊκών ή μη.

    Μεταξύ αυτών των πόλεων περιλαμβάνονται το Γκάμπροβο της Βουλγαρίας, η πρωτεύουσα της Σερβίας, το Βελιγράδι, τα Σκόπια της Βόρειας Μακεδονίας, το Τελ Αβίβ στο Ισραήλ, η πόλη του Γκράτζ της Αυστρίας, οι Ιταλικές πόλεις Λα Σπέτζια και Τορίνο και το Άαλμποργκ της Δανίας.

    Τεχνικές προδιαγραφές

    Σύστημα κίνησης

    • Ηλεκτρικός κινητήρας: Siemens 1DB2016-2NB06 (2500N·m)
    • Σύστημα αποθήκευσης ενέργειας: 40KWh Aowei Ultra-capacitor 720V1000F
    • Ηλεκτρικό σύστημα ελέγχου: Higer
    • Ηλεκτρικό σύστημα οχήματος: Actia, με σύστημα CAN bus
    • Σύστημα φόρτισης : Aowei με παντογράφο (650V, 200A) + φόρτιση με βύσμα σύμφωνα με προδιαγραφές της ΕΕ

    Αμάξωμα

    • Μήκος × Πλάτος × Ύψος (mm): 12000 × 2530 × 3630
    • Καθίσματα επιβατών: 34+2 (αναδιπλούμενα) +1, ή 30+2 (αναδιπλούμενα) +1
    • Ικανότητα μεταφοράς επιβατών: Μεγ. 90
    • Διάταξη θυρών: 2- 2- 2, ή 2- 2
    • Ράμπα πρόσβασης: Χειροκίνητη ή ηλεκτρική ράμπα πρόσβασης αναπηρικού αμαξιδίου
    • Συστήματα επικοινωνίας επιβατών και ψυχαγωγίας: Wi Fi, φορτιστές USB και ηχοσύστημα

    Πλαίσιο

    • Μπροστινός άξονας: ZF 82EC
    • Πίσω άξονας: ZF AV 132
    • Σύστημα διεύθυνσης: Bosch 8098
    • Κεντρικός άξονας: Χωρίς ανάγκη συντήρησης
    • Φρένα: Δισκόφρενα, Wabco EBS, ABS και ASR
    • Βοηθητική πέδηση: Σύστημα ανάκτησης ηλεκτρικής ενέργειας
    • Σύστημα ανάρτησης: ECAS II με λειτουργία γονατισμού

    Συστήματα θέρμανσης, κλιματισμού και εξαερισμού

    • Κλιματισμός: Ξεχωριστά συστήματα κλιματισμού για οδηγό και επιβάτες, σύστημα κλιματισμού Spheros με σύστημα ελέγχου μιας επαφής
    • Σύστημα θέρμανσης χώρου επιβατών: Αντλία θερμότητας, ηλεκτρικό καλοριφέρ Spheros
    • Βοηθητικό σύστημα θέρμανσης: Ηλεκτρικό σύστημα ξεπαγώματος
    • Σύστημα εξαερισμού: Θυρίδες οροφής Valeo και ηλεκτρικοί ανεμιστήρες διπλής λειτουργίας

    Του Αργύρη Κοτσιλιέρη
    Τεχνολόγου Μηχανικού Οχημάτων

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα