More

    Δείτε γιατί το μέλλον των συστημάτων φόρτισης είναι ασύρματο [video]

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Η εταιρία συγκοινωνιών Link Transit στην πόλη Wenatchee της πολιτείας Ουάσινγκτον των Η.Π.Α. επέτυχε ασύρματη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας της τάξης των 50 MWh, στον στόλο των ηλεκτρικών λεωφορείων της. Η Link Transit είναι η πρώτη εταιρία στην Αμερική που έχοντας στο στόλο της ηλεκτρικά λεωφορεία πέτυχε αυτό το τεχνολογικό ορόσημο και είναι η πρώτη εταιρία στον κόσμο που εφάρμοσε με επιτυχία αυτήν την τεχνολογία φόρτισης σε χρόνο μικρότερο των δύο ετών.

    Το ασύρματο σύστημα φόρτισης αναπτύχθηκε από την Momentum Dynamics, μια εταιρία που παρέχει αποτελεσματική, αυτοματοποιημένη ασύρματη φόρτιση υψηλής ισχύος για ηλεκτρικά οχήματα.

    asirmatra diktia fortisis 2

    Παρουσιάζοντας τα ηλεκτρικά της λεωφορεία σε αστικές διαδρομές το 2018, η Link Transit επέλεξε την ασύρματη φόρτιση λόγω της υψηλής απόδοσης του συστήματος και της ικανότητάς του να επιτρέπει σε ένα ηλεκτρικό λεωφορείο να κινείται απεριόριστα χρησιμοποιώντας τα σημεία φόρτισης που παρέχουν ισχύ στο λεωφορείο κατά τη διάρκεια της διαδρομής του.

    Η ασύρματη φόρτιση «κατά τη διαδρομή» παρέχει μερική φόρτιση από το επίγειο σταθμό προς τον δέκτη που είναι ενσωματωμένος στο λεωφορείο εντελώς αυτόματα χωρίς την ανάγκη σύνδεσης καλωδίων. Αυτό επιτρέπει τη φόρτιση ενός λεωφορείου καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας στη διάρκεια των προγραμματισμένων διαδρομών του χωρίς διακοπή των δρομολογίων.

    asirmatra diktia fortisis 1

    Κατά τη διάρκεια του κρύου χειμώνα του 2019-2020, ένα λεωφορείο της εταιρίας στο Wenatchee με ασύρματο σύστημα διάνυσε τις προγραμματισμένες διαδρομές του διάρκειας 14 ωρών και διατήρησε τη φόρτιση της μπαταρίας του πάνω από 90% καθ ‘όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του. Η διατήρηση της φόρτισης της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του κύκλου λειτουργίας είναι ένας βασικός παράγοντας που επιτρέπει στους στόλους συγκοινωνιακού έργου να χρησιμοποιούν ηλεκτρικά οχήματα.

    Τα οχήματα που χρησιμοποιούν το ασύρματο σύστημα φόρτισης έχουν μεγάλη αυτονομία που ξεπερνά ακόμη και αυτήν των πετρελαιοκίνητων λεωφορείων και επιστρέφουν στο αμαξοστάσιο με σχεδόν γεμάτη μπαταρία, η οποία απαιτεί σημαντικά λιγότερη φόρτιση κατά τη διάρκεια της νύχτας. Το γεγονός αυτό με τη σειρά του μειώνει τη ζήτηση στο δίκτυο παροχής ηλεκτρικού ρεύματος του αμαξοστασίου με αποτέλεσμα την μικρότερη καταπόνηση στο ηλεκτρικό δίκτυο διανομής.

    Το ασύρματο σύστημα δεν απαιτεί φις σύνδεσης ή καλώδια για να λειτουργήσει και μπορεί να εγκατασταθεί στο οδόστρωμα ή σε ένα γκαράζ, καθιστώντας το αυτόματο σύστημα αθόρυβο και αόρατο στο σημείο φόρτισης.

    Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις πόλεις, καθώς αναζητούνται υποδομές φόρτισης για μεγάλη αυτονομία, οι οποίες δεν απαιτούν την εφαρμογή απαγορευτικά δαπανηρών και οπτικά ενοχλητικών συστημάτων φόρτισης όπως είναι τα συστήματα ενσύρματης φόρτισης ή τα συστήματα φόρτισης με παντογράφο.

    Ένα σημαντικό πλεονέκτημα του συστήματος ασύρματης φόρτισης είναι το γεγονός ότι τα οχήματα μπορούν να παραμείνουν σε λειτουργία χωρίς περιορισμούς στην αυτονομία τους. Εξαιτίας αυτού, οι πάροχοι συγκοινωνιακού έργου χρειάζονται λιγότερα λεωφορεία για να πραγματοποιήσουν το έργο τους, έχοντας σημαντική εξοικονόμηση πόρων.

    Μετά την επιτυχία αυτού του προγράμματος, η Link Transit σχεδιάζει τώρα την επέκταση δρομολογίων της με ηλεκτρικά λεωφορεία και θα προσθέσει 10 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία στο στόλο της το 2020. Όλα τα λεωφορεία θα είναι εξοπλισμένα με το ασύρματο σύστημα φόρτισης της Momentum Dynamics και η Momentum θα εγκαταστήσει 3 επιπλέον σταθμούς φόρτισης με ισχύ 300kW ο καθένας.

    Τα τεχνικά στοιχεία και οι στατιστικές του προγράμματος

    asirmatra diktia fortisis 2

    Από την έναρξη λειτουργίας του προγράμματος, τον Μάρτιο του 2018:

    • Έχουν διανυθεί πάνω από 49,500 μίλια.
    • Έχουν αντικατασταθεί 16,000 γαλόνια πετρελαίου.
    • Έχουν αποτραπεί εκπομπές 181 τόνων CO2.

    Το ασύρματο σύστημα φόρτισης που χρησιμοποιείται από την Link Transit έχει ισχύ έως και 200kW. Είναι εγκατεστημένο σε έναν σταθμό μετεπιβίβασης, τον Columbia Station στο Wenatchee, WA όπου πολλά οχήματα διέρχονται κάθε ώρα.

    Το λεωφορείο φορτίζεται για 7-10 λεπτά κάθε ώρα, έως και 16 ώρες την ημέρα, διατηρώντας το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας στο 75%.

    Αυτή η μέθοδος φόρτισης έκανε δυνατή τη χρήση της μπαταρίας σε ένα ποσοστό 190% της χωρητικότητας της ανά ημέρα.

    Παρατηρήθηκε επέκταση της αυτονομίας έως και 313 μίλια, επιτρέποντας ουσιαστικά μια απεριόριστη απόσταση οδήγησης.

    Δεν παρατηρήθηκαν επιπτώσεις από ακραίες υψηλές ή χαμηλές θερμοκρασίες. Η φόρτιση πραγματοποιήθηκε από και με χιόνι ή και πάγο χωρίς να εμφανιστούν διακοπές.

    Του Αργύρη Κοτσιλιέρη

    Πηγή: https://momentumdynamics.com/

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα