More

    Δίκτυο φόρτισης στην Εσθονία

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Η φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων έγινε τίμια και πιο φθηνή…..αλλά σε ένα δίκτυο φόρτισης στην Εσθονία

    Το δίκτυο της ELMO άλλαξε και τώρα λέγεται ENEFIT VOLT

    Σε παλαιότερο άρθρο είχαμε αναφερθεί στο πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης της Εσθονίας που έφερε την ονομασία ELMO. Κοντά στην είσοδο του τρέχοντος έτους, το δίκτυο φόρτισης απέκτησε πλέον νέο ιδιοκτήτη, την εταιρία διαχείρισης δικτύων Elekrilevi.

    Μέσα σε 2 μήνες άλλαξαν πολλά, με πρώτο το όνομα. Tο δίκτυο πλέον ονομάζεται enefitvolt. Επίσης άλλαξαν και άλλα σημαντικά, όπως:

    • Η γκάμα των παρεχόμενων υπηρεσιών της εταιρίας. Η εταιρία θα προσφέρει στους πελάτες της φορτιστές που θα τοποθετούνται σε οικίες και επαγγελματικούς χώρους.
    • Η εμπορική πολιτική της εταιρίας. Το παλαιό μοντέλο χρέωσης βασιζόταν στο μοντέλο μηνιαίας συνδρομής και χρέωσης με βάση το χρόνο σύνδεσης. Τώρα πλέον, δεν υπάρχει μηνιαία συνδρομή και η χρέωση γίνεται με βάση την ενέργεια που καταναλώνεται κατά τη διάρκεια της φόρτισης, συν κάποια μικρή χρέωση μετά από ένα διάστημα που είναι αρκετό για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας του αυτοκινήτου, ώστε να αποφευχθεί η χρήση του χώρου ως …δωρεάν πάρκινκ. Η παρακάτω εικόνα μας δίνει τα πλήρη στοιχεία του τρόπου χρέωσης ανάλογα με τον τύπο του φορτιστή. 

    esthonia1

    • Η εταιρία έχει ήδη ξεκινήσει τον εκσυγχρονισμό του δικτύου, προσθέτοντας το πρωτόκολλο φόρτισης CCS, που αρχικά δεν υπήρχε στους σταθμούς των 50 KW, ενώ αναμένεται στο επόμενο διάστημα η τοποθέτηση φορτιστών ισχύος 150 KW σε ορισμένα σημεία του δικτύου της. 

    Όλα αυτά γίνονται στη μακρινή Εσθονία, την ώρα που στην Ελλάδα, τα δίκτυα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κάνουν τα πρώτα τους βήματα. Από όλα τα δίκτυα, έχουμε μέχρι στιγμής εντοπίσει μόνο ένα, που έχει έδρα και παραγωγική βάση στη Θεσσαλονίκη, να χρησιμοποιεί το μοντέλο χρέωσης με βάση την καταναλωθείσα ενέργεια και όχι τη χρονική διάρκεια της φόρτισης.

    esthonia2

    Η αναγκαστική προσαρμογή στην πραγματικότητα αυτού του Εσθονικού δικτύου λόγω μεγάλης απώλειας των πελατών του πρέπει να οδηγήσει όλους τους ενδιαφερόμενους στη λήψη των σωστών συμπερασμάτων. Αυτοί οι ενδιαφερόμενοι είναι:

    • οι πάροχοι υπηρεσιών αυτού του είδους
    • οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων
    • το πολιτικό προσωπικό της χώρας μας που ασχολείται με την ηλεκτροκίνηση.

    Το πολιτικό προσωπικό, εκτός των άλλων, πρέπει να τολμήσει να βάλει κανόνες στον τρόπο χρέωσης με βάση τη λογική, δηλαδή την καταναλωθείσα ενέργεια, από την αρχή. 

    Διαφορετικά, θα έρθει η ίδια η ζωή και η δράση της κοινωνίας, και τα πράγματα θα μπουν στη θέση τους, όπως έγινε και στο παράδειγμα μας. Με μεγαλύτερο κόστος σε χρήμα και χρόνο όμως, για όλους.

    Του Αργύρη Κοτσιλιέρη

    Πτυχιούχου Τεχνολόγου Μηχανικού Οχημάτων

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα