More

    Μήπως τελικά πρέπει να γίνουμε Ουγκάντα; [video]

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Η κρατική εταιρεία παραγωγής αυτοκινήτων της Ουγκάντα, η Kiira Motors Corporation, παρουσίασε ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό λεωφορείο με μπαταρίες, που ονομάζεται Kayoola EVS. Δύο λεωφορεία αυτού του τύπου τέθηκαν σε λειτουργία στην πρωτεύουσα της Ουγκάντα, την Καμπάλα την περασμένη εβδομάδα.

    ugada 2

    Εκτός από την κατασκευή αυτών των αστικών λεωφορείων, η κατασκευάστρια εταιρία, πριν από μια πενταετία περίπου, είχε παρουσιάσει το Kayoola Solars Bus, ένα λεωφορείο 9 μέτρων με φωτοβολταϊκούς συλλέκτες στην οροφή του, με συστοχίες μπαταριών 70 kWh.

    Το Kayoola Solar Bus χρησιμοποιεί μπαταρίες ιόντων λιθίου για την τροφοδοσία ενός συστήματος παραγωγής και μετάδοσης κίνησης 2 ταχυτήτων. Είναι ένα λεωφορείο μεσαίας κατηγορίας που μπορεί να μεταφέρει 35 επιβάτες συμπεριλαμβανομένου του οδηγού. Η αυτονομία του οχήματος ανέρχεται σε 80 km περίπου, η οποία αντιστοιχεί στην απόσταση που διατρέχει το λεωφορείο ανά ημέρα λειτουργίας.

    Kiira Kayoola EVS, το «εθνικό» ηλεκτρικό λεωφορείο της Uganda

    Το Kayoola EVS είναι ένα 12- μετρο λεωφορείο χαμηλού δαπέδου που μπορεί να μεταφέρει 90 επιβάτες (49 καθήμενους, 41 όρθιους). Η ισχύς του κινητήρα του ανέρχεται σε 245 kW. Τα συγκροτήματα κίνησης και αποθήκευσης ενέργειας του λεωφορείου παρέχονται από την συνεργαζόμενη εταιρία ως προς τη μεταφορά τεχνογνωσίας της κρατικής εταιρίας της Ουγκάντα, την κινέζινη CHTC Motors.

    Η αυτονομία του λεωφορείου ανέρχεται σε 300 km ανά φόρτιση και η μέγιστη ταχύτητα του είναι 80 km/h. Η χωρητικότητα της μπαταρίας του είναι 560 kWh. Όπως αναφέρουν οι κατασκευαστές, το δάπεδο του Kayoola EVS είναι κατασκευασμένο από μπαμπού και η υπερκατασκευή έχει κατασκευαστεί με χρήση τοπικών υλικών.

    ugada 3

    Το πρώτο λεωφορείο αυτού του τύπου κατασκευάστηκε στην Κίνα, στις εγκαταστάσεις της CHTC. Στην κατασκευή συμμετείχαν 6 τεχνικοί από την Ουγκάντα, οι οποίοι συντόνισαν την κατασκευή – συναρμολόγηση του δεύτερου λεωφορείου στις εγκαταστάσεις της Kiira Motors στην Ουγκάντα. Το ίδιο θα πράξουν και για τα υπόλοιπα λεωφορεία που πρόκειται να κατασκευαστούν.

    Εκτός από τα λεωφορεία, το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει και τρεις σταθμούς φόρτισης, οι οποίοι μπορούν να φορτίσουν τις μπαταρίες των λεωφορείων σε χρόνο μικρότερο από δύο ώρες. Η εγκατάσταση των σταθμών φόρτισης θα γίνει σε δύο πόλεις της Ουγκάντα, στην Καμπάλα και στο Έντεμπε.

    Μόλις ολοκληρωθούν οι πρώτες τεχνικές δοκιμές, τα λεωφορεία θα δοκιμαστούν σε πραγματικές συνθήκες με επιβάτες στη διαδρομή των 40 km μεταξύ των πόλεων Καμπάλα και Έντεμπε.

    Τα δεδομένα που θα συλλεχθούν κατά τη διάρκεια των δοκιμών των δύο ηλεκτρικών λεωφορείων, θα χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία ενός επιχειρηματικού μοντέλου για την κυκλοφορία τοπικά συναρμολογημένων ηλεκτρικών λεωφορείων που θα χρησιμοποιηθούν στην Καμπάλα και άλλα αστικά κέντρα.

    Άλλα δύο ηλεκτρικά λεωφορεία θα συναρμολογηθούν τους επόμενους μήνες, αλλά το μεταλλικό πλαίσιο και οι λαμαρίνες τους θα κοπούν και θα διαμορφωθούν τοπικά.

    Εν τω μεταξύ, η κατασκευή του εργοστασίου συναρμολόγησης συνεχίζεται στη Jinja, 80 χλμ. από την Καμπάλα. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της εταιρίας η παραγωγή θα μεταφερθεί εκεί τον Ιούνιο του 2021.

    Η κατασκευή ενός τρίτου λεωφορείου χρησιμοποιώντας τοπικά διαθέσιμα υλικά κύριο σκοπό έχει να αξιολογήσει την εγχώρια εφοδιαστική αλυσίδα. Υλικά όπως ο χάλυβας και τα πλαστικά που χρησιμοποιούνται εκτενώς στην κατασκευή των λεωφορείων είναι διαθέσιμα από τοπικούς προμηθευτές. Σύμφωνα με την εταιρία, εντός του 2021, τοπικές εταιρίες θα ξεκινήσουν την παράδοση εξαρτημάτων που θα χρησιμοποιηθούν για τις κατασκευές των λεωφορείων.

    Η Ουγκάντα, μια αφρικανική αναπτυσσόμενη χώρα, έχει κάνει τη δική της επιλογή ως προς την ηλεκτροκίνηση. Αυτή συνοψίζεται στους εξής τρεις άξονες:

    • Μεταφορά – ανάπτυξη τεχνογνωσίας
    • Ανάπτυξη εγχώριας παραγωγής
    • Δημιουργία εγχώριας εφοδιαστικής αλυσίδας

    Το ερώτημα του τίτλου παραμένει σε ισχύ. Μήπως τελικά πρέπει να γίνουμε Ουγκάντα;

    Του Αργύρη Κοτσιλιέρη

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα