More

    Γιατί δεν κυκλοφορούν τα ηλεκτρικά ταξί στην Ελλάδα;

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί γεγονός εδώ και πολλά χρόνια σε όλο τον κόσμο ενώ και στην Ελλάδα έχει κάνει τα πρώτα της βήματα με αρκετές εισαγωγικές εταιρείες να έχουν πουλήσει κάποιο μικρό αριθμό από ηλεκτρικά μοντέλα.

    Ωστόσο στον υπόλοιπο κόσμο οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί κυρίως λόγω της πολύ μεγάλης οικονομίας στη χρήση αλλά και εξαιτίας των επιδοτήσεων που τους παρέχει η πολιτεία που εργάζονται έχουν αλλάξει τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά τους με ηλεκτροκίνητα. Στην Ελλάδα δυστυχώς τα ηλεκτροκίνητα ταξί αποτελούν όνειρο θερινής νυκτός για τους Έλληνες επαγγελματίες καθώς η νομοθεσία δεν προβλέπει την κυκλοφορία ηλεκτρικών ταξί! Τουλάχιστον μέχρι τώρα.

    Ναι, πολύ σωστά διαβάσατε. Ο νόμος 4070/2012 παρά το γεγονός πως έχει ψηφιστεί σχετικά πρόσφατα δεν προβλέπει την έκδοση πινακίδων κυκλοφορίας σε ηλεκτρικά ταξί!

    Μάλιστα όλα τα παραπάνω γίνονται σε μια χρονική περίοδο όπου ο στόλος των ταξί στην Ελλάδα είναι ήδη γηρασμένος και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ η μέση ηλικία των ταξί πλέον έχει αυξηθεί στα 11,1 έτη, με το 66,7% αυτών να είναι άνω της δεκαετίας, τεχνολογίας Euro 3 ή ακόμη και Euro 2.

    Αποτέλεσμα των παραπάνω στοιχείων είναι οι εκπομπές ρύπων και πιο συγκεκριμένα αυτές των αιωρούμενων σωματιδίων να είναι 10 ως 16 φορές πιο αυξημένες στα αυτοκίνητα πολύ παλαιάς τεχνολογίας, όπως είναι τα Euro 2 και 3 σε σύγκριση με τα οχήματα τρέχουσας τεχνολογίας Euro 6. Αν προσθέσουμε και την παράνομη αφαίρεση των φίλτρων σωματιδίων πετρελαίου (DPF) από ορισμένες περιπτώσεις το πράγμα δυσχεραίνεται ακόμη περισσότερο.

    taxi2

    Ο απαγορευτικός νόμος

    Ο νόμος σύμφωνα με τον οποίο απαγορεύεται η κυκλοφορία των ηλεκτρικών ταξί είναι ο 4070/2012 και συγκεκριμένα το άρθρο 89 στο οποίο ορίζονται ξεκάθαρα οι προϋποθέσεις έκδοσης πινακίδων κυκλοφορίας:

    1. Να διαθέτουν τουλάχιστον τέσσερις (4) κύριες πόρτες.
    2. Να διαθέτουν πέντε (5) θέσεις, της θέσης του οδηγού περιλαμβανομένης.
    3. Να διαθέτουν σύστημα κλιματισμού.
    4. Να έχουν κυβισμό μηχανής τα βενζινοκίνητα τουλάχιστον 1.550 κυβικά εκατοστά και άνω, τα πετρελαιοκίνητα κυβισμό μηχανής τουλάχιστον 1.450 κυβικά εκατοστά και άνω, τα υβριδικά, τα υγραεριοκίνητα και τα φυσικού αερίου 1.200 κυβικά εκατοστά και άνω, μπορούν δε να είναι οποιουδήποτε τύπου και παντός εδάφους.
    5. Να εξασφαλίζουν τη δυνατότητα μεταφοράς αποσκευών σε ειδικό για το σκοπό αυτόν χώρο.

    Όπως εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κανείς στην παράγραφο δ του άρθρου 89 στο νόμο 4070 είναι ξεκάθαρο πως ο νομοθέτης έχει παραλείψει εντελώς την κυκλοφορία ηλεκτροκίνητων ταξί με αποτέλεσμα οποιοσδήποτε επαγγελματίας να θέλει να αποκτήσει κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο για επαγγελματικό όχημα η Πολιτεία να μην του επιτρέπει να το κυκλοφορεί ως ταξί!
    Εμείς σαν Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ και εφημερίδα το Συνεργείο του Αυτοκινήτου επικοινωνήσαμε με τις αρμόδιες αρχές του ΥΜΕ και φαίνεται πως τα στελέχη του έχουν πολύ θετική διάθεση για το θέμα, ακούνε την αγορά και τις ανάγκες της. Εν αναμονή λοιπόν της αλλαγής του συγκεκριμένου άρθρου με σχετική νομοθετική ρύθμιση ή την έκδοση εγκυκλίου από τα συναρμόδια Υπουργεία.
    Παρακολουθούμε στενά το θέμα και φυσικά θα επανέλθουμε μόλις αλλάξει η όλη διαδικασία.

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα