Η ηλεκτροκίνηση ήρθε, οι υπάρχουσες αστοχίες και τα νομοθετικά κενά πρέπει να διορθωθούν ΤΩΡΑ

404 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα απέκτησαν πινακίδες κυκλοφορίας μόνο το έτος 2019 στην Ελλάδα, όταν ολόκληρη την πενταετία 2014-2018 είχαν συνολικά ταξινομηθεί 440 οχήματα.

Στον αριθμό αυτό περιλαμβάνονται και τα καινούργια και τα μεταχειρισμένα ή εισαγόμενα από τους ιδιοκτήτες τους οχήματα όλων των κατηγοριών.

Μαζί με τα οχήματα που έχουν ταξινομηθεί τα έτη πριν το 2014, ο συνολικός στόλος αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων έχει ξεπεράσει πλέον τον αριθμό των 1000 οχημάτων.

Αναλυτικά οι ταξινομήσεις για το έτος 2019, ανά κατηγορία, έχουν ως εξής:

  • L3E (Δίτροχα οχήματα χωρίς πλευρικό καλάθι): 34
  • L5E (Τρίτροχα οχήματα): 5
  • L7E (Ελαφρά τετράτροχα οχήματα): 96
  • M1 (Επιβατηγά οχήματα): 257
  • M2 (Λεωφορεία): 1
  • N1 (Φορτηγά): 14
  • ΣΥΝΟΛΟ: 404

Πηγή: Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Οι εταιρείες κατασκευής που οχήματα τους απέκτησαν ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας σε διψήφιο νούμερο είναι οι εξής:

ilektrokinisi irthe

Πηγή: Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι 9 Tesla, η οποία δεν διαθέτει αντιπροσωπεία στην Ελλάδα ακόμη, απέκτησαν ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας.

Το πλήθος των ταξινομήσεων δείχνει ότι πλέον η ηλεκτροκίνηση είναι ήδη εδώ και οι οποιεσδήποτε κινήσεις και σχεδιασμοί πρέπει να υλοποιούνται άμεσα. Δεν υπάρχει πλέον καμία πίστωση χρόνου για κανέναν.

Επίσης, πρέπει να εντοπιστούν και να διορθωθούν ΑΜΕΣΑ οι αστοχίες που έχουν αρχίσει να εμφανίζονται και ταλαιπωρούν τους υπάρχοντες ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι αστοχίες αυτές κυρίως σχετίζονται με τους φορολογίσιμους ίππους που αναφέρονται στην άδεια του οχήματος και στην ασφάλιση τους, μιας και υπάρχουν ασφαλιστικές εταιρίες που αρνούνται να ασφαλίσουν τα οχήματα, αυτά.
Η κατηγορία L έχει πλέον κάνει τα πρώτα βήματα της και η παρουσία της στην αγορά, ειδικά στην τετράτροχη ελαφριά κατηγορία (L7e), αρχίζει να γίνεται εμφανής ακόμη και στους δρόμους.

Είναι βέβαιο πλέον ότι τα οχήματα της κατηγορίας αυτής μπορούν να σχεδιαστούν και να κατασκευαστούν στην Ελλάδα. Υπάρχουν όμως κενά και στην νομοθεσία και στις δομές, που πρέπει να καλυφθούν ΑΜΕΣΑ από την πλευρά της πολιτείας.

Αν στο ζήτημα της κατασκευής ελαφρών οχημάτων προστεθεί και το ζήτημα της μετατροπής των υπαρχόντων ρυπογόνων συμβατικών οχημάτων σε ηλεκτροκίνητα, όπου επίσης υπάρχει νομικό κενό, και αρθούν όλα τα εμπόδια που υπάρχουν και σε αυτόν τον τομέα, τότε και μόνο τότε μπορούμε να μιλάμε για ολιστική προσέγγιση που θα έχει, εκτός των άλλων, ως αποτέλεσμα:

  • τη δημιουργία θέσεων εργασίας
  • την αύξηση του ΑΕΠ
  • την απόκτηση τεχνογνωσίας
  • την μείωση του brain drain    

Τα θέματα των υπαρχόντων αστοχιών που βασανίζουν τους υπάρχοντες ιδιοκτήτες, αλλά και θα συνεχίσουν να βασανίζουν και τους μελλοντικούς ιδιοκτήτες αν δεν διορθωθούν ΤΩΡΑ, μαζί με τα θέματα των εμποδίων που υπάρχουν στα ζητήματα των κατασκευών και μετατροπών και πρέπει να αρθούν ΤΩΡΑ είναι σημεία αιχμής που πρέπει να απασχολήσουν όλους μας, από το υψηλά ιστάμενο πολιτικό προσωπικό μέχρι τους απλούς πολίτες της χώρας μας.

Διαφορετικά εκτός από την Κίνα θα δούμε να εισάγονται ηλεκτρικά οχήματα κατασκευασμένα όχι μόνο στην μακρινή Αργεντινή αλλά και στην Ουγκάντα, μιας και στην αφρικανική χώρα αυτή, ήδη κατασκευάζονται ηλεκτρικά λεωφορεία. Εμείς εδώ τι κάνουμε?

Του Αργύρη Κοτσιλιέρη
Πτ. Τεχνολόγου Μηχανικού Οχημάτων
    
 

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΜΑΣ

FutureMobility.gr

Πύλη ενημέρωσης σχετικά με τις νέες τεχνολογίες που οδηγούν το Μέλλον της αυτοκίνησης

 

 

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου (ΙΔΕΕΑ)

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@futuremobility.gr

 

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter

 

Newsletter

Έγγραφή στο ΝewsLetter