More

    ΕΕΑ: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συμβάλουν θετικά τόσο στην κλιματική αλλαγή όσο και στην ποιότητα του αέρα

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες εκπέμπουν λιγότερα αέρια θερμοκηπίου και ατμοσφαιρικούς ρύπους καθ ‘όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους από ό, τι τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, σύμφωνα με την έκθεση του  Ευρωπαϊκού Οργανισμού  Περιβάλλοντος (ΕΕΑ).

    Αν και πολλά έχουν ειπωθεί και γραφτεί για το κατά πόσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συμβάλουν θετικά στο θερμικό δυναμικό του πλανήτη, η έκθεση του  Ευρωπαϊκού Οργανισμού  Περιβάλλοντος (ΕΕΑ) δίνει σημαντικά στοιχεία προς την κατεύθυνση αυτή

    Γενικά στοιχεία

    Η έκθεση του EEA « Ηλεκτρικά οχήματα από τον κύκλο ζωής και τις προοπτικές της κυκλικής οικονομίας » εξετάζει τα τρέχοντα στοιχεία σχετικά με τις επιπτώσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αλλαγή του κλίματος, την ποιότητα του αέρα, τον θόρυβο και τα οικοσυστήματα, σε σύγκριση με τα συμβατικά αυτοκίνητα.
    Σήμερα σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του, ένα τυπικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη παράγει λιγότερα αέρια θερμοκηπίου και ατμοσφαιρικούς ρύπους σε σύγκριση με ένα  πετρελαιοκίνητο  ή το ισοδύναμο βενζινοκίνητο του. Οι εκπομπές είναι συνήθως υψηλότερες στη φάση παραγωγής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά αυτές αντισταθμίζονται περισσότερο από τις χαμηλότερες εκπομπές στη φάση χρήσης με την πάροδο του χρόνου.

    Τα θετικά στοιχεία

    Η έκθεση επιβεβαιώνει ότι οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου των ηλεκτρικών οχημάτων, με τα τρέχοντα  ενεργειακά δεδομένα  της ΕΕ και καθ ‘όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος, είναι περίπου 17-30% χαμηλότερες από τις εκπομπές βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων.
    Ωστόσο, καθώς η χρήση άνθρακα του ενεργειακού δεδομένου της ΕΕ προβλέπεται να μειωθεί, οι εκπομπές κύκλου ζωής ενός τυπικού ηλεκτρικού οχήματος θα μπορούσαν να μειωθούν τουλάχιστον κατά 73% μέχρι το 2050.

    Για την τοπική ποιότητα του αέρα, τα ηλεκτρικά οχήματα παρέχουν επίσης σαφή οφέλη, κυρίως λόγω μηδενικών εκπομπών καυσαερίων στο επίπεδο του δρόμου.

    Η μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσε επίσης να μειώσει την ηχορύπανση, ειδικά σε πόλεις όπου οι ταχύτητες είναι γενικά χαμηλές και η κυκλοφορία παραμένει σταθερή.

    Τα αρνητικά στοιχεία

    Ωστόσο, ακόμη και τα ηλεκτρικά οχήματα εκπέμπουν σωματίδια στο δρόμο, όπως από τα ελαστικά και την φθορά τους, αναφέρει η έκθεση.

    Το αποτέλεσμα της σύγκρισης είναι λιγότερο ευνοϊκό για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όταν εξετάζονται οι σημερινές επιπτώσεις της παραγωγής τους στα οικοσυστήματα και η τοξικότητα των σχετικών υλικών. Αυτές οι επιπτώσεις οφείλονται κυρίως στην εξόρυξη και επεξεργασία χαλκού, νικελίου και κρίσιμων πρώτων υλών.

    Η έκθεση δείχνει ότι αυτές οι επιπτώσεις θα μπορούσαν να ελαχιστοποιηθούν μέσω μιας προσέγγισης κυκλικής οικονομίας που θα διευκολύνει την επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωση – ιδιαίτερα των μπαταριών.

    Οι μεταφορές γενικότερα

    Ο ΕΕΑ δημοσίευσε επίσης μια νέα ενημερωτική έκθεση  σχετικά με τις περιβαλλοντικές και κλιματικές επιπτώσεις των μεταφορών . Σύμφωνα με την έκθεση, οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου του κλάδου αυξάνονται στην ΕΕ από το 2014. Οι προκαταρκτικές εκτιμήσεις για το 2017 θέτουν τις εκπομπές των μεταφορών στην ΕΕ κατά 28% πάνω από τα επίπεδα του 1990, γεγονός που υποδηλώνει ότι ο τομέας δεν είναι προς το παρόν σε καλό δρόμο για να καλύψει τους μακροπρόθεσμους κλιματικούς στόχους.

    Οι μεταφορές εξακολουθούν να αποτελούν σημαντική πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ιδίως των σωματιδίων και του διοξειδίου του αζώτου,  ενώ είναι και η κύρια πηγή περιβαλλοντικού θορύβου στην Ευρώπη.

    Άλλα σημαντικά ευρήματα:

    • Τα προκαταρκτικά στοιχεία δείχνουν ότι οι μέσες εκπομπές CO2 των νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 0,4% το 2017. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που αυξήθηκαν οι μέσες εκπομπές μετά την έναρξη της παρακολούθησης από το 2010. Αντίθετα, οι μέσες εκπομπές CO2 από τα νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα συνέχισαν να μειώνονται  το 2017, παρουσιάζοντας τη μεγαλύτερη ετήσια μείωση (7,7 g CO 2 / km) από το 2012.
    • Οι εγγραφές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες αυξήθηκαν κατά 51% το 2017, και αποτελούν το 0,6% όλων των νέων καταχωρίσεων στην ΕΕ. Οι εγγραφές των plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 35%, αποτελώντας το 0,8% των νέων καταχωρίσεων.
    • Το 2017, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα έγιναν πιο δημοφιλή  και έφτασαν το 53% των νέων εγγραφών από ό, τι τα πετρελαιοκίνητα οχήματα που σημείωσαν μείωση πέφτοντας στο  45% για πρώτη φορά από τότε που ξεκίνησε η παρακολούθηση δεδομένων.
    • Η μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου στις μεταφορές εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση και το μερίδιο της ΕΕ στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στις μεταφορές εξακολουθεί να είναι πολύ χαμηλότερο από το στόχο του 10% που έχει τεθεί για το 2020, λαμβάνοντας υπόψη μόνο τα βιοκαύσιμα που πληρούν τα συγκεκριμένα κριτήρια βιωσιμότητας. Μέχρι στιγμής, μόνο δύο κράτη μέλη της ΕΕ (Αυστρία και Σουηδία) έφθασαν το στόχο του 10%.

    Συμπέρασμα

    Η προώθηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και της κυκλικής οικονομίας – συμπεριλαμβανομένης της κοινής χρήσης οχημάτων και του σχεδιασμού προϊόντων που υποστηρίζουν την επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωση – θα βοηθήσουν  στη μεγιστοποίηση των πλεονεκτημάτων της μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα.

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα