To σπορ ηλεκτρικό της Porsche που φορτίζεται σε 15’! [video]

Το Mission E είναι ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό μοντέλο που αποδίδει πάνω από 600 άλογα, έχει αυτονομία 480 km και θα αποτελέσει τεχνολογικό πρότυπο για πολλά σπορ μοντέλα του μέλλοντος.

Η πρόταση της Porsche αποτελεί ίσως ένα πλήγμα στην Tesla η οποία έχει σχεδόν την αποκλειστικότητα της αγοράς των υψηλής επίδοσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων με το εξωφρενικά καλό Tesla Roadster.
Ευτυχώς στην Porsche προφανώς τσεκάρουν όλες τις επιλογές που θα μπορούσε κάποιος να έχει για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, κατακτώντας ταυτόχρονα τα προβλήματα αυτονομίας και τους περιορισμούς που επιφέρει η φόρτιση τέτοιων αυτοκινήτων.

Το Mission E, πέρα από το εντυπωσιακό του περιτύλιγμα, κλέβει την παράσταση με την καθαρά ηλεκτρική του αυτονομία που φτάνει τα 480 km! Από την άλλη, θα μπορούσε να υποστηρίξει κανείς πως κάπως έτσι θα μοιάζει η Panamera το 2025 (ή πάνω σε αυτό να βασιστεί η μικρότερη Pajun), με σύστημα τετρακίνησης, ενεργής τετραδιεύθυνσης και ένα σύστημα πρόωσης με συνδυαστική ισχύ στα 600 PS.

Ισχύς που είναι αρκετή για να επιτευχθεί το 0-100 σε μόλις 3,5 sec, η διαδικασία του 0-200 ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 12 sec, ενώ στο Ring ένας γύρος διαρκεί λιγότερο από 8 min! Η Porsche αναφέρεται σε μία διαδικασία φόρτισής της (την Turbo Charging) και με την τεχνολογία αυτή, οι μπαταρίες φορτίζονται στο 80% σε μόλις 15 λεπτά, που επαρκεί για περίπου 400 km. Εδώ η τάση φόρτισης φτάνει τα 800V, ενώ φυσικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και απλό οικιακό ρεύμα.

Σε δελτίο τύπου, από την Porsche δήλωσαν ότι η πρώτη του είδους της αρχιτεκτονική των 800V προσφέρει πολλαπλά πλεονεκτήματα – «συντομότερους χρόνους φόρτισης και μικρότερο βάρος, καθώς τα ελαφρύτερα, μικρότερης διάμετρου χάλκινα καλώδια επαρκούν για την μεταφορά της ενέργειας».

Μέχρι σήμερα, κανένα ηλεκτρικό όχημα παραγωγής δεν έχει χρησιμοποιήσει τόσο υψηλή τάση. Το αρχικό πλήρως ηλεκτρικό Nissan Leaf για παράδειγμα, λειτουργούσε με ονομαστική τάση 365V. Παρόμοια, το Chevy Volt έχει 360V, το Chevy Spark έχει 370V, το Honda Fit έχει 331V και το Fiat 500e έχει 364V. Τα υβριδικά Toyota Prius PHV και Lexus RX 450h προσφέρουν δύο από τις υψηλότερες αρχιτεκτονικές τάσης, στα 650V.

Από την Porsche δεν αποκάλυψαν πόσο μεγάλη θα είναι η μπαταρία του Mission E, είπαν όμως ότι θα φορτίζει στο 80% της χωρητικότητάς της σε περίπου 15 λεπτά. Υποστήριξαν ότι ο χρόνος φόρτισης μπορεί να αποτελεί νέο ρεκόρ για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πρόσθεσαν όμως ότι η φόρτιση θα πρέπει να γίνεται από θύρα παροχής 800V για να επιτευχθεί αυτός ο χρόνος.

Οι ταχύτεροι σημερινοί δημόσιοι σταθμοί φόρτισης δεν προσφέρουν δυνατότητες 800V.

Επί του παρόντος, αυτός ο χρόνος απαιτεί περισσότερα από όσα μπορεί να προσφέρει η υπάρχουσα υποδομή ταχείας φόρτισης. Εάν όμως, πιθανόν διπλασιαζόταν η υπάρχουσα υποδομή ταχείας φόρτισης, να μπορούσαμε να επιτύχουμε αυτό το χρόνο φόρτισης. Είναι εφικτό

John Kalb, ιδρυτής του EV Charging Pro

σημείωσε ο κος John Kalb, ιδρυτής του EV Charging Pros, που ειδικεύεται στην παροχή βοήθειας επιχειρήσεων και χώρων εργασίας για την κατανόηση της φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Τα οικιακά συστήματα φόρτισης τυπικά παρέχουν 240V AC στα 30A. Ορισμένα ταχείας φόρτισης συστήματα χρησιμοποιούν μέχρι και 400V DC. Δεν είναι γνωστό εάν η Porsche συμμετέχει στην ανάπτυξη συστήματος φόρτισης 800V.

To εμπρός τμήμα του Mission E χαρακτηρίζεται από προβολείς LED με τέσσερις φωτεινές συστοιχίες για το καθένα, ενώ οι πόρτες ανοίγουν με αντίθετη φορά εν απουσία της μεσαίας κολώνας. Οι ζάντες 21 και 22 ιντσών είναι κατασκευασμένες από ανθρακονήματα, ενώ οι εξωτερικοί καθρέφτες έχουν αντικατασταθεί από κάμερες. Στο εσωτερικό υπάρχουν τέσσερα ξεχωριστά καθίσματα, ενώ ο πίνακας οργάνων μοιάζει σα να πλέει πάνω στο ταμπλό, καθώς είναι μια ενιαία οθόνη OLED, η οποία απεικονίζει και τα πέντε παραδοσιακά στρογγυλά όργανα των Porsche.

Πρόσθετα προτεινόμενα χαρακτηριστικά για το Mission E περιλαμβάνουν πίνακα οργάνων με ολογραφική οθόνη, όργανα που λειτουργούν με ανίχνευση των ματιών και κινήσεις των χεριών, καθώς επίσης και εικονικούς εξωτερικούς καθρέπτες.

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΜΑΣ

FutureMobility.gr

Πύλη ενημέρωσης σχετικά με τις νέες τεχνολογίες που οδηγούν το Μέλλον της αυτοκίνησης

 

 

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου (ΙΔΕΕΑ)

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@futuremobility.gr

 

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter

 

Newsletter

Έγγραφή στο ΝewsLetter