More

    Σχέδιο ΥΑ για την Ηλεκτροκίνηση. Λίγο πριν την υπογραφή … στην διαβούλευση

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Τις τελευταίες μέρες βρίσκεται σε διαβούλευση ένα Draft της ΥΑ για την επερχόμενη απόφαση της Ηλεκτροκίνησης (δείτε εδώ).

    Μία απόφαση που μάλλον έρχεται καθυστερημένη και λύνει μεν το πρόβλημα με τα Συνεργεία αλλά δεν αγγίζει το συνολικό νομοθετικό έλλειμμα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε σαν πολιτεία, σαν ένα ευνομούμενο Ευρωπαϊκό κράτος.

    Μέλη της επιστημονικής ομάδας του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ – μέλη και του ΕΛΙΝΗΟ δούλεψαν αρκετούς μήνες πριν καταθέτοντας και αυτοί όπως και πολλοί άλλοι φορείς τις προτάσεις τους.

    Σε αυτές πραγματοποιήθηκαν και 3 συναντήσεις με τους εκπροσώπους του ΥΜΕ. Έχουμε ήδη  λοιπόν ένα draft από αυτή την απόφαση που νομοθετεί ότι έχει να κάνει με τα Υβριδικά Ηλεκτρικά οχήματα και το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο. (Να τονίσουμε σε αυτό το σημείο ότι τα μέλη του ΕΛΙΝΗΟ ενημέρωσαν και το πολιτικό προσωπικό και υπέβαλαν τις θέσεις τους και στην ΝΔ και στην πρόσφατη εκδήλωση στο Νιάρχο).

    Ποιο είναι όμως το νομοθετικό έλλειμμα που αντιμετωπίζει αυτή η χώρα;

    Το σχέδιο της ΥΑ καθορίζει ότι έχει να κάνει με το Συνεργεία. Άρα οι τεχνίτες στα συνεργεία θα εκπαιδευτούν και θα πιστοποιηθούν όπως αναφέρει το σχέδιο της ΥΑ πως θα χειριστούν ένα ηλεκτρικό ή υβριδικό (που δεν αναφέρεται προς το παρόν) όχημα.

    Το νομοθετικό έλλειμμα όμως που αναφέρω δείχνει ότι δεν σταματάει εδώ.
     
    Ένα αυτοκίνητο που κυκλοφορεί τρακάρει.

    • Εμπλεκόμενες οι εταιρείες οδικής βοήθειας
      Ποια η Εκπαίδευση – χειρισμός αυτών των αυτοκινήτων –  Νομοθεσία;
    • Απεγκλωβισμός σε δυστυχήματα  – Πυροσβεστική
      Εκπαίδευση – χειρισμός αυτών των ανθρώπων – Νομοθεσία;
    • Έλεγχος  – ΙΚΤΕΟ
      Εκπαίδευση – χειρισμός αυτών των αυτοκινήτων από τους ελεγκτές – Νομοθεσία; Προσωπικά εκτιμώ ότι η 44800 πρέπει να ξαναγραφτεί αφού δεν έχει το παραμικρό σημείο ελέγχου για Υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα.
    • Εταιρείες ανακύκλωσης – Αποσυναρμολόγηση ενός τρακαρισμένου οχήματος
      Εκπαίδευση – χειρισμός αυτών των αυτοκινήτων;
      Εδώ νομίζω ότι τα πράγματα είναι ακόμη πιο τραγικά γιατί οι εργαζόμενοι (σε κάποιες περιπτώσεις και αλλοδαποί) δεν γνωρίζουν ότι η τάση της μπαταρίας Υψηλής Τάσης παραμένει live ακόμη και μετά το ατύχημα, ούτε και πώς να την απομονώσουν.

    Ένα συνολικό νομοθετικό πλαίσιο θα έλυνε όλα αυτά που άλλες χώρες έχουν ήδη νομοθετήσει όταν μάλιστα μετατρέπουν οχήματα με ΜΕΚ σε ηλεκτροκίνητα και έχουν σε όλα τα στάδια λυμένο το νομοθετικό καθεστώς.

    • Το αυτοκίνητο μετατρέπεται στο Συνεργείο…
    • Τo IKTEO-TUV έχει 2 τουλάχιστον expertise πιστοποιημένους που θα επιβεβαιώσουν την διασκευή πριν το αυτοκίνητο βγει στην κυκλοφορία και στους εθνικούς δρόμους της αντίστοιχης χώρας.
    • Το αυτοκίνητο τρακάρει και χαρακτηρίζεται σαν ΟΤΚΖ. Οι εργαζόμενοι της επιχείρησης ανακύκλωσης γνωρίζουν πώς να χειριστούν το όχημα και ποιες είναι οι σωστές διαδικασίες.
      Υβριδικά οχήματα & Ηλεκτρικά Οχήματα – Οι διαφορές τους από τα συμβατικά ως προς την Υψηλή Τάση λειτουργίας

    Τα υβριδικά οχήματα είναι ηλεκτρικά οχήματα Υψηλής τάσης που όμως στην EV λειτουργία έχουν μικρή αυτονομία ή εμβέλεια κίνησης. Όταν ξεμείνουν από το απόθεμα ενέργειας ή σε περίπτωση μεγάλης απαίτησης (εντολή από το πεντάλ του γκαζιού) αναλαμβάνει ο συμβατικός κινητήρας ΜΕΚ.

    Τα Υβριδικά οχήματα ταξινομούνται στα εξής:

    • Μικροϋβριδικά (με σύστημα Start Stop)
    • Ήπια (Mild 48 Volts) 
    • Πλήρη Υβριδικά  (τάσεις μέχρι 588 Volts) &
    • Ισχυρά Υβριδικά Μεγάλου Κυβισμού (με τάσεις μέχρι 650 Volts).

    Τα Υβριδικά οχήματα όμως διακρίνονται σε 2 μεγάλες κατηγορίες ως προς τον τρόπο φόρτισης:

    1. αυτοφορτιζόμενα με μικρής αυτονομία μπαταρίες ή
    2. plug-in Υβριδικά όταν έχουν ελαφρώς μεγαλύτερη μπαταρία (οπότε αλλάζει και η αυτονομία και φτάνει μέχρι 50 χλμ) και έχουν την δυνατότητα  να φορτίζουν από το οικιακό δίκτυο ή εγκατεστημένους φορτιστές όπως τα ηλεκτρικά.
      Τα Ηλεκτρικά Οχήματα είναι επίσης οχήματα Υψηλής τάσης και έχουν μεγάλη αυτονομία που ξεπερνάει σήμερα τα 250 χλμ. (καταρρίπτοντας το ψυχολογικό φόβο επάρκειας της αυτονομίας), αλλά φορτίζονται μόνο από το ηλεκτρικό δίκτυο αφού δεν έχουν άλλη πηγή ενέργειας όπως τα υβριδικά.
      Τα συμβατικά οχήματα λειτουργούν με τάσεις 12 ή 24 volts. Οι τάσεις αυτές είναι που διδάχτηκαν οι τεχνίτες (ακίνδυνες για τα μεγέθη τους) και γι’ αυτό δεν θεωρούνται Υψηλή Τάση. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που αρχίζουν από τα 48 volts με εφαρμογή στα ήπια υβριδικά – mild hybrid προχώρησαν ήδη σε πιστοποίηση αρχικά των εκπαιδευτών τους και στην συνέχεια των εμπλεκομένων Τεχνιτών Υψηλής Τάσης για τους ευνόητους λόγους που ήδη προαναφέρθηκαν. 
      Τι όμως θεωρείται ότι είναι Υψηλή τάση;
      Ανάλογα με το αν είναι Συνεχής Τάση (DC) ή εναλλασσόμενη Τάση (AC) οι παρακάτω τιμές δίνουν μια αποδεκτή προσέγγιση:
      AC > 25 Volts
      DC > 60 Volts

    Ποιος θα πρέπει να είναι ο νομοθετικός στόχος της εκπαίδευσης & Πιστοποίησης των τεχνιτών επισκευής Οχημάτων Υψηλής Τάσης;
     
    Οι τεχνίτες επισκευής και συντήρησης Υβριδικών και ηλεκτρικών Οχημάτων καθώς και οχημάτων κυψελών καυσίμου θα πρέπει να μπορούν να εκτελούν εργασίες με ασφάλεια στα αντίστοιχα οχήματα τηρώντας τους κανόνες της Τέχνης και Τεχνικής αλλά και τις οδηγίες του κάθε κατασκευαστή χωριστά χωρίς να κινδυνεύει η ανθρώπινη ζωή.

    Με την Υψηλή τάση δεν” παίζει” κανείς γιατί πάνω απ’ όλα η ανθρώπινη ζωή δεν έχει αποτίμηση και με αυτό το επίκεντρο θα έπρεπε να εφαρμοστεί μία συνολικά στοχευμένα νομοθεσία.

    Ένας ο πυροσβέστης δεν γνωρίζει αν μπορεί να κόψει καλωδίωση Υψηλής Τάσης και σε ποια σημεία τότε ο ίδιος κινδυνεύει να σκοτωθεί.
    Αν ο εργαζόμενος στην Ανακύκλωση δεν γνωρίζει τι σημαίνει Live Υψηλή Τάση ομοίως κινδυνεύει να σκοτωθεί. Δεν αλλάζει κάτι για το φανοβαφέα αν δεν ξέρει αν πρέπει να συγκολλήσει ένα τμήμα του αμαξώματος, αν πρέπει να βάλει στο φούρνο ένα Υβριδικό ή Ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή πως πρέπει να απασφαλίσει την ΥΤ.

    Συμπεράσματα

    • Μία πρώτη καλή προσέγγιση έχει γίνει από τα στελέχη του ΥΜΕ  και η εξαίρεση μέχρι στιγμής των Υβριδικών πιστεύω ότι θα αλλάξει σύντομα μέσα από τις διαβουλεύσεις των μελών του Συνδέσμου.
    • Τα αυτοκίνητα Κυψελών καυσίμου (Η2) είναι ηλεκτρικά, άσχετα από την πηγή ενέργειας που τροφοδοτούνται από το υδρογονάδικο – βενζινάδικο θα έπρεπε να έχει συμπεριληφθεί στην απόφαση (Το Toyota Mirai είναι όχημα που κυκλοφορεί ήδη στην Ευρώπη – Hyundai & Honda έχουν ήδη παρουσιάσει τα δικά τους μοντέλα). Είναι θέμα χρόνου να τα δούμε και στην χώρα μας.
    • Απαιτείται όμως ένα συνολικό νομοθετικό πλαίσιο που θα προσεγγίζει την επερχόμενη τεχνολογία της Ηλεκτροκίνησης (για όσους αποφασίσουν να εμπλακούν με μία στόχευση προσανατολισμένη πρώτα στην ανθρώπινη ασφάλεια, στην συνέχεια στις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό του Συνεργείου και τέλος στην περιουσία που φιλοξενεί, συντηρεί και επισκευάζει δηλ. το ίδιο το Υβριδικό Ηλεκτρικό όχημα.

    Π. Καραμπίλας
    Τεχν. Μηχ. Οχημάτων
    Γ. Διευθυντής ΙΔΕΕΑ

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα