More

    Tο πρώτο ηλιακό-ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής [video]

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Sono Motors: Κατασκευάζει το Sion το πρώτο ηλιακό-ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Αναβιώνει στο Trollhättan το ένδοξο εργοστάσιο της πρώην SAAB

    Η Γερμανική νεοφυής επιχείρηση από το Μόναχο startup Sono Motors ανακοίνωσε στα μέσα Απριλίου τις πρώτες λεπτομέρειες σχετικά με την παραγωγή του φετινού ηλιακού βαν Sion. Το μοντέλο θα λειτουργήσει από το δεύτερο εξάμηνο του 2020 στο Trollhättan της Σουηδίας στον κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων NEVS.

    “Η οικοδόμηση μιας μονάδας παραγωγής απαιτεί πολύ χρόνο, χρήμα και τεχνογνωσία. Για εμάς, ως νέα και ευέλικτη εταιρεία, ήταν ξεκάθαρο από την αρχή ότι θα αποχωρούσαμε από τους υπάρχοντες πόρους και θα παράγαμε το Sion με έναν έμπειρο συνεργάτη”, λέει η Sion, εξηγώντας την απόφαση για τη σύμβαση κατασκευής με τη NEVS  με κινεζικά κεφάλαια.

    son1
     
    Η NEVS (National Electric Vehicle Sweden) ιδρύθηκε το 2012 ως διάδοχος του σουηδού κατασκευαστή SAAB και επικεντρώνεται στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. “Το κοινό μας όραμα καθιστά αυτή τη συνεργασία τόσο μοναδική. Η NEVS είναι ειδικός στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και μας εμπλουτίζει με πολυετή εμπειρία στην ανάπτυξη και την παραγωγή “, λέει η Sono Motors.

    Η εταιρεία  NEVS  θα έχει μια ευέλικτη παραγωγική ικανότητα ηλεκτρικών αυτοκίνητων, τη στιγμή που θα παράξει 260.000 Sono Sion σε οκτώ χρόνια. Μετά την φάση εκκίνησης, θα παραχθούν ετησίως 43.000 μονάδες Sion στο Trollhättan.

    Η Sono Motors και η NEVS έχουν αναπτύξει μια νέα γραμμή παραγωγής για το Sion, η οποία μπορεί να ενσωματωθεί στην υπάρχουσα μονάδα με μικρή προσπάθεια.

    Βιώσιμη παραγωγή και τιμές στο επίκεντρο

    “Με την παραγωγή στην Ευρώπη επιτυγχάνουμε δύο από τους κύριους στόχους μας: την οικοδόμηση μιας αποδοτικής και αποτελεσματικής αλυσίδας εφοδιασμού σε σωστή τιμή”, λέει η Sono Motors. “Χάρη στη θέση της στην καρδιά της Ευρώπης, η Σουηδία είναι η ιδανική τοποθεσία για αυτό. Η Σουηδία επίσης θα απέχει από τη χρήση κινητήρων ΜΕΚ από το 2030 και μετά. Μέχρι το 2040, η παραγωγή ενέργειας της Σουηδίας πρέπει να προέρχεται από 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.”

    son12

    Η Sono Motors υπογραμμίζει ότι η βιώσιμη κινητικότητα δεν είναι “εύκολη” για μία startup εταρεία, αλλά ο βασικός λόγος για τον οποίο υπάρχει η εταιρεία και το Sion. Το ηλιακό Stromer θα είναι ανεξάρτητο από το εργοστάσιο και, μεταξύ άλλων, παράγεται αποκλειστικά με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Όλες οι αναπόφευκτες εκπομπές CO2 κατά τη διάρκεια της παραγωγικής διαδικασίας πρέπει να αντισταθμιστούν.

    Χάρη στις 248 ηλιακές κυψέλες (φωτοβολταϊκά), η μπαταρία του οχήματος μπορεί να φορτιστεί με καθαρή και δωρεάν ηλιακή ενέργεια, που εξασφαλίζει μία αυτονομία έως και 34 χιλιόμετρα ημερησίως. Πέραν αυτού, η μπαταρία των 34kWh, επειδή φορτίζεται και από πρίζα, προσδίδει επιπλέον 255 χιλιόμετρα αυτονομίας.

    Στο λανσάρισμα της αγοράς, το Sion θα παρέχεται με μια παραλλαγή εξοπλισμού για την τιμή των 25.500 ευρώ συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας των 35 kWh στους δρόμους. Το e-van με κινητήρα 120 kW (163 hp) και μέγιστη ταχύτητα 140 km/h παρέχει 255 χιλιόμετρα φορτίου σύμφωνα με το νέο πιο ρεαλιστικό πρότυπο WLTP. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, Η μονάδα αποθήκευσης ενέργειας μπορεί να φορτίσει με ταχυφορτιστές 50 kW σε 30 λεπτά έως 80% της χωρητικότητάς της.

    Μέχρι στιγμής υπάρχουν ήδη 9.900 προ-παραγγελίες περίπου, με προκαταβολή, με την τιμή του οχήματος να έχει οριστεί 25.500 ευρώ. Στην Ελλάδα, βέβαια, η τιμή θα είναι μεγαλύτερη λόγω των υπερβολικών φόρων που αποτελούν αντικίνητρα για την Ηλεκτροκίνηση μαζί με την έλλειψη υποδομών.

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα