Βαλκανική Ηλεκτροκίνηση στην Αλβανία, στην Ελλάδα του 2019 ρίξε κάρβουνο!

Η εταιρία taxi Saytaxi δραστηριοποιείται στην Αλβανία από το 2014 και έχει αποκτήσει τη φήμη μιας αξιόπιστης εταιρίας ταξί.

Η εταιρία χρησιμοποιεί επίσης μια διαδικτυακή πλατφόρμα για τη μείωση των εκπομπών καυσαερίων, μέσω της μείωσης των χιλιομέτρων που διανύουν τα οχήματα της όταν δεν εξυπηρετούν κάποιον πελάτη. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της εταιρίας, ένας κοινός ταξιτξής στην Αλβανία διανύει μόνο 20% των χιλιομέτρων εξυπηρετώντας κάποιον πελάτη, ενώ με τη χρήση της διαδικτυακής εφαρμογής κλήσης ταξί το ποσοστό αυτό εκτοξεύεται στο 80%.

Στα μέχρι σήμερα επιτεύγματα της εταιρίας αυτής περιλαμβάνονται η αύξηση των πελατών της κατά 10 φορές και το γεγονός σήμερα το 70% των πελατών προτιμά τη χρήση ηλεκτρικών ταξί. Ναι καλά διαβάσατε, δεν είναι τυπογραφικό λάθος  ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΤΑΞΙ.

valkania3

Στόχος της εταιρίας είναι η αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων ταξί με σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα. Συγκεκριμένα ο στόχος είναι η αντικατάσταση 800 ταξί σε ηλεκτρικά από τα 1000 που υπάρχουν στο στόλο της στα Τίρανα.

Ένα ταξί στα Τίρανα διανύει περίπου 150 km την ημέρα, και τα ηλεκτρικά οχήματα της εταιρίας αυτής μπορούν να το κάνουν αυτό με μια φόρτιση την ημέρα. Για να γίνει αυτό, η εταιρία διαχειρίζεται επίσης σταθμούς φόρτισης που λειτουργούν 24 ώρες την ημέρα και 7 ημέρες την εβδομάδα.

valkania4

Και όλα αυτά γίνονται στην γειτονική Αλβανία.

Μονόφθαλμη η Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα

Η πραγματικότητα είναι σκληρή.

Στη χώρα μας έχουν πάρει πινακίδες κυκλοφορίας λιγότερα από 500 συνολικά οχήματα την τελευταία 5ετία.

Ακόμη δεν υπάρχουν πουθενά ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα. Ο σχετικός νόμος για τα ταξί προσαρμόστηκε πρόσφατα, αλλά ακόμη ηλεκτρικά ταξί δεν έχουμε δει στους δρόμους.

Το να μετατρέψει κάποιος κάτοχος το παλαιό βενζινοκίνητο ή το πετρελαιοκίνητο ρυπογόνο όχημα του σε ηλεκτρικό, ούτε να το σκέφτεται η Ελληνική πολιτεία. Φυσικά, «έτρεξαν» επιδοτούμενα ευρωπαϊκά προγράμματα για τέτοιες μετατροπές, τα κανάλια μάλιστα έδειξαν και σχετικά ρεπορτάζ, αλλά το τελικό αποτέλεσμα? Μηδέν!.

Ψηφίστηκε πρόσφατα νόμος που πριμοδοτεί κιόλας την μετατροπή παλαιών πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε όχημα διπλού καυσίμου. Αλλά για μετατροπή παλαιών οχημάτων σε ηλεκτρικά, επίσης ούτε κουβέντα.

Υποδομές & Δίκτυα φορτιστών

Το απαιτούμενο για τη λειτουργία δίκτυο σταθμών φόρτισης είναι ακόμη στα βρεφική κατάσταση περισσότερο πάντως από τους μήνες μιας κύησης. Μόνο περίπου 65 σταθμοί φόρτισης λειτουργούν σήμερα σε όλη την Ελλάδα (Αν λειτουργούν και αν είναι ελεύθερες οι θέσεις - Δείτε σχετική φωτό σε δημοτικό πάρκινγκ στα Τρίκαλα).

Είμαστε σε αναμονή για τους πρώτους σταθμούς σε νησιά και στο εθνικό οδικό δίκτυο που αναμένεται να λειτουργήσουν στα επόμενα 2 χρόνια.

Ούτε έρευνα (R&D) αλλά ούτε και Εγκρίσεις Τύπου

Αν κάποιος ‘τρελός’ αποφασίσει να κατασκευάσει ένα ελαφρύ ηλεκτρικό όχημα δίκυκλο, τρίκυκλο ή τετράκυκλο στην Ελλάδα, για να πάρει την έγκριση τύπου, οι πιο κοντινές χώρες που πρέπει να απευθυνθεί είναι η Ιταλία, η Βουλγαρία ή η Ρουμανία.

Γιατί στην Ελλάδα, τέτοια υπηρεσία δεν παρέχεται. Γιατί άραγε; Ποιος κερδίζει από αυτό;

Αλλά υπάρχει κάτι στο οποίο εξακολουθούμε να είμαστε σταθερά πρωτοπόροι. Και αυτό είναι το γεγονός ότι στην Ελλάδα ακόμη και σήμερα μπορεί να εισάγει όποιος θέλει οχήματα με κινητήρα Euro 4. Δηλαδή, εξακολουθούμε πεισματικά να λειτουργούμε σαν τη χωματερή της Ευρώπης στο θέμα αυτό. Ποιος κερδίζει και ποιος χάνει άραγε από αυτήν την πολιτική απόφαση;

Συμπέρασμα

Μήπως δεν πρέπει να κάνουμε συγκρίσεις με τις άλλες χώρες της Ευρώπης πλέον αλλά μόνο με τις Βαλκανικές;

Αυτή είναι η πραγματικότητα ή να το πούμε ξεκάθαρα, η αναλγητικότητα γίνεται κατάντια μας.

Να δούμε πότε θα την κατακτήσει ο Έλληνας φορολογούμενος αν τελικά "κόπτονται" οι νομοθετούντες πράγματι για το περιβάλλον.

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΜΑΣ

FutureMobility.gr

Πύλη ενημέρωσης σχετικά με τις νέες τεχνολογίες που οδηγούν το Μέλλον της αυτοκίνησης

 

 

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου (ΙΔΕΕΑ)

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@futuremobility.gr

 

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter

 

Newsletter

Έγγραφή στο ΝewsLetter