More

    Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Volkswagen e-Golf

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Ένα σύγχρονο, οικονομικό και οικολογικό περιβάλλον μετακίνησης μας προσφέρει η Volkswagen με το νέο E-Golf. Με στιλάτη εμφάνιση ένα καθαρά ηλεκτροκίνητο όχημα, έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα που όλοι γνωρίζαμε.

    Σύγκριση οχήματος και οδήγησης με κινητήρες εσωτερικής καύσης

    1. Η αίσθηση που δίνει ο ηλεκτροκινητήρας διαφέρει εντελώς από τους μέχρι τώρα κινητήρες εσωτερικής καύσης. Από το πρώτο δευτερόλεπτο ο οδηγός θα αισθανθεί την γραμμική επιτάχυνση του ηλεκτροκινητήρα ο οποίος  θα αποδώσει απευθείας το 100% της δύναμής του. 
    2. Κατά το φρενάρισμα ή την κατάβαση ο ηλεκτροκινητήρας θα εκμεταλλευτεί αυτή την ενέργεια, ώστε να φορτίσει η μπαταρία.
    3. Δεν υπάρχει θόρυβος
    4. Είναι οικολογικός
    5. Οι μετακινήσεις γίνονται πολύ πιο οικονομικές.
    6. Μπορεί κανείς να έχει την αυτονομία που επιθυμεί, μέσα από την πρίζα του σπιτιού του.
    7. Τα μέρη που χρειάζονται να επιδιορθωθούν στα προκαθορισμένα σέρβις δεν είναι αρκετά, όποτε χρειάζονται λιγότερα ανταλλακτικά το οποίο συνεπάγεται με μειωμένα έξοδα συντήρησης.
    8. Μειωμένη φθορά στα τακάκια καθώς χρησιμοποιούνται πιο σπάνια αφού όταν επιλεχθεί από τον οδηγό, το αυτοκίνητο φρενάρει με την ανάκτηση της ενέργειας.

    Διάταξη των εξαρτημάτων ηλεκτρικής μετάδοσης κίνησης

    Στο χώρο του καπό και του συμβατικού κινητήρα φιλοξενούνται τα ακόλουθα εξαρτήματα:

    Στο χώρο του κινητήρα:

    1. Τα ηλεκτρονικά ισχύος και ελέγχου για ηλεκτροκίνηση JX1
    2. Η συσκευή φόρτισης 1 για μπαταρία υψηλής τάσης AX4
    3. Ο ηλεκτρικός συμπιεστής κλιματιστικού V470
    4. Ο μηχανισμός μετάδοσης κίνησης τριφασικού ρεύματος VX54

    Στο πλάι

    1. Έχει τοποθετηθεί η φίσα για τη πρίζα φόρτισης (1 για φόρτιση μπαταρίας υψηλής τάσης UX4 και πρίζα φόρτισης 2 για φόρτιση μπαταρίας υψηλής τάσης UX5)
    2. Καλώδιο φόρτισης DC

    Στο δάπεδο

    1. Η μπαταρία υψηλής τάσης  1 AX2 καταλαμβάνει σχεδόν όλο το δάπεδο.

    e golf1

    Ηλεκτροκινητήρας 136 ίππων

    Μια διαφορετική αίσθηση θα χαρίσει στον οδηγό ο ηλεκτροκινητήρας του E- Golf, οπού από το πρώτη κιόλας στιγμή θα δώσει την μέγιστη ροπή.\

    e golf25

    e golf24

    3-Φασική Μονάδα Μετάδοσης Κίνησης (Ηλεκτρικό Μοτέρ με κιβώτιο μονής ταχύτητας)

    3-Φασική Μονάδα Μετάδοσης Κίνησης (Ηλεκτρικό Μοτέρ με κιβώτιο μονής ταχύτητας)

    Μπαταρία υψηλής τάσης AX2

    Η μπαταρία υψηλής τάσης καταλαμβάνει σχεδόν κάθε διαθέσιμο χώρο στο δάπεδο. Έχει μια ονομαστική τάση 330 V περίπου και ένα ενεργειακό απόθεμα 36KW, ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι το βάρος της αγγίζει τα 350 κιλά.

    e golf29

    Πίνακας τεχνικών χαρακτηριστικών μπαταρίας – Αυτονομία

    Με μια πρίζα στο σπίτι μετά από λίγες ώρες φόρτισης, μπορεί κανείς εύκολα να αποκτήσει με το E- Golf έως και 300 χιλιόμετρα αυτονομίας  χωρίς να ρυπαίνει το περιβάλλον.

    Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Volkswagen e-Golf Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Volkswagen e-Golf

    Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Volkswagen e-Golf)

    Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει το προφίλ οδήγησης ανάλογα με την αυτονομία και τις επιδόσεις που επιθυμεί.

    Normal: Χρησιμοποιείται το 100% της δύναμης της μπαταρίας για υψηλές επιδόσεις.

    Με 100 KW ισχύ και 290 Νm ροπή το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται με 160 χλμ/ ώρα.

    Eco: Για να εξοικονομηθεί ενέργεια περιορίζεται η ισχύς του κινητήρα, το κλιματιστικό και η τελική ταχύτητα.

    Με 70 KW ισχύ και 220 Νm ροπή το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται με 120 χλμ/ ώρα.

    Eco + :  Για να εξοικονομηθεί ενέργεια περιορίζεται αρκετά η ισχύς του κινητήρα και η τελική ταχύτητα. Το κλιματιστικό δεν είναι πλέον διαθέσιμο.

    Με 55 KW ισχύ και 175 Νm ροπή το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται με 95 χλμ/ ώρα.

    Εφόσον ο οδηγός έχει επιλέξει το Eco ή Eco + προφίλ και θελήσει ακαριαία την μέγιστη απόδοση του ηλεκτροκινητήρα, αρκεί με μία κίνηση (να αφήσει και να πατήσει αμέσως το πεντάλ του γκαζιού) ώστε να επανέλθει στην λειτουργία Normal.

    Επαναλαμβάνοντας την ίδια ενέργεια το αυτοκίνητο επανέρχεται στο προφίλ που είχε επιλέξει αρχικά ο οδηγός.

    Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Volkswagen e-Golf Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Volkswagen e-Golf

    Παρακολούθηση ενέργειας

    Αμάξωμα

    Το αμάξωμα βασίζεται στον κλασσικό τύπο αμαξώματος του Golf 7 και προσφέρει τις χαρακτηριστικές οδηγικές ανέσεις και κρατήματα μαζί με μια εξαιρετική ανάρτηση και φρένα.

    Ακόμα διαθέτει ηλεκτρικό τιμόνι, τα κλασσικά συστήματα ABS & ESP ενώ διαθέτει επίσης ένα αναβαθμισμένο σύστημα Cruise Control που στηρίζεται σε αισθητήρα Laser, ραντάρ και φυσικά κάμερα για την αποφυγή αποχώρησης από την λωρίδα κυκλοφορίας καθώς και την αυτόματη επαναφορά με υποδειγματικό τρόπο ακόμα και σε φτωχές διαγραμμίσεις.

    Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Volkswagen e-Golf Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Volkswagen e-Golf

    Οι αεραναρτήσεις δίνουν μια ξεχωριστή άνεση στην οδήγηση, άμεση προσαρμογή ανάλογα με το οδόστρωμα και τις συνθήκες και σταθερή απορρόφηση των κραδασμών.

    Το όχημα φέρει φώτα led για δυνατό φωτισμό εξοικονομώντας συγχρόνως και ενέργεια. Το ίδιο συμβαίνει και με τις ζάντες του οχήματος, οι οποίες χάρη τον πρωτοποριακό σχεδιασμό τους βοηθούν στην αεροδυναμική του οχήματος.

    Στο χώρο του πορτ μπαγκάζ φιλοξενούνται το καλώδιο φόρτισης και η μπαλαντέζα για φόρτιση σε οικιακή πρίζα και Wall Box.

    Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Volkswagen e-Golf Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Volkswagen e-Golf

    Τεχνολογικός εξοπλισμός του Εσωτερικού (στο living room)

    Μέσα στο αυτοκίνητο ο οδηγός θα συναντήσει έναν εντυπωσιακό ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων και αρκετούς μοχλούς στο τιμόνι που θα κάνουν την οδήγηση πιο άνετη.

    Στα αριστερά του πίνακα οργάνων θα ενημερωθεί κανείς από το όργανο ένδειξης κατανάλωσης ισχύος της μπαταρίας της μπαταρίας και το ποσοστό χρησιμοποιεί ή ποσοστό επι της % της ανάκτησης αυτής που πραγματοποιείται μέσα από το φρενάρισμα ή όταν ο οδηγός αφήνει το πόδι του από το γκάζι. Αντιλαμβάνεται ότι όλα κανείς έχουν να κάνουν με ένα Software που λειτουργεί υποδειγματικά.

    Ο οδηγός έχει την δυνατότητα από το τιμόνι να επιλέξει να εμφανίσει στο κέντρο του πίνακα οργάνων, πληροφορίες του οχήματος (κατανάλωση, αυτονομία, ενεργειακή απόδοση, πλοήγηση και υποβοήθηση οδηγού), να ελέγχει το ραδιόφωνο, να επιλέξει να δώσει φωνητικές εντολές, να ενεργοποιήσει ή να απενεργοποιήσει συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης όπως το Lane assist (αυτόματη επαναφορά του οχήματος σε περίπτωση που παρεκκλίνει από την πορεία του), και φωτισμού τυφλών σημείων στον καθρέφτη (Blind Spot Sensor).

    Αυτό μπορεί να μην είναι μια καινούργια τεχνολογία είναι όμως πάρα πολύ πρακτική αφού η φωτεινή ένδειξη στον καθρέφτη ανάβει ακόμα και όταν σας προσπερνάει ένα άλλο όχημα. Όταν γίνεται αλλαγή λωρίδας χωρίς προειδοποίηση φλάς και με τον κίνδυνο να υπάρχει σε διπλανή λωρίδα άλλο όχημα ενεργοποιείται η δόνηση στο τιμόνι.

    Μέσα από το τιμόνι μπορεί ο οδηγός ακόμα να ενεργοποιήσει το: Front Assist & ACC

    Με το σύστημα ACC (Adaptive Cruise Control – επιλογή απόστασης από το προπορευόμενο όχημα με αυτόματη επιτάχυνση και επιβράδυνσή του οχήματος, έχοντας όμως την δυνατότητα ο οδηγός να πάρει απευθείας ξανά τον έλεγχο του οχήματος) μπορείτε να οδηγείτε πιο ξεκούραστα.

    Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Volkswagen e-Golf Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Volkswagen e-Golf Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Volkswagen e-Golf Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Volkswagen e-Golf

    Το Σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου Front Assist, με Σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (City Emergency Braking) και Λειτουργία αναγνώρισης πεζών (Pedestrian Monitoring), αποτελεί βασικό εξοπλισμό στο νέο e-Golf.

    Ακόμα μπορεί να πραγματοποιηθεί κλήση μέσω του τηλεφώνου εφόσον αυτό είναι συνδεδεμένο.

    Τέλος η τεχνολογία που περιλαμβάνει το E-Golf με το σύστημα Emergency Assist αναγνωρίζει εάν ο οδηγός δεν μπορεί να οδηγήσει πλέον και αναλαμβάνει τον ημι-αυτόματο έλεγχο του οχήματος.

    Το επίκεντρο του ταμπλο του αυτοκινήτου διακοσμείται από μία οθόνη 8 ιντσών οπού μέσω αυτής ελέγχεται το ραδιόφωνο, το τηλέφωνο, το σύστημα πλοήγησης και συνδέεται το κινητό για προβολή εικόνων και μουσικής. Ακόμα παρέχονται πληροφορίες ανάκτησης ενέργειας (τα χιλιόμετρα που «κέρδισε» κανείς), στοιχεία διαδρομής (χιλιόμετρα που διανύθηκαν, μέση ταχύτητα και μέση κατανάλωση), κατάσταση οχήματος (Ενημέρωση αν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα στο αυτοκίνητο), Ε- manager (Ρύθμιση ειδοποίησης για φόρτιση σε καθορισμένη ώρα), και ενημέρωση κυκλοφορίας.

    Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Volkswagen e-Golf Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Volkswagen e-Golf

    Το χειρόφρενο είναι ηλεκτρονικό και λίγο πιο πίσω θα συναντήσει κανείς το κουμπί «Auto Hold», οπού επιλέγοντας το θα κάνει την οδήγηση ακόμα πιο άνετη καθώς όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί ενεργοποιείται αυτόματα το χειρόφρενο και απενεργοποιείται με το πάτημα του γκαζιού.

    Οι καθρέφτες είναι θερμαινόμενοι, οι ζώνες ηλεκτρικές ώστε να κρατήσουν ακόμα πιο γρήγορα τους επιβάτες σε περίπτωση απότομης πέδησης και τα φώτα υποβοήθησης είναι εκεί για να βοηθήσουν τον οδηγό σε κάθε ελιγμό.

    Ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός θα εξασφαλίσει άμεσα οποιαδήποτε επιλεγμένη θερμοκρασία.

    Αριστερά και δεξιά του λεβιέ ταχυτήτων υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης μέσω κουμπιών, του προφίλ που επιθυμεί ο οδηγός, ενεργοποίησης του Park Pilot (Περιστροφική ειδοποίηση 360Ο αν το αμάξι πλησιάζει σε εμπόδιο), του Park Assist (Αυτόματη υποβοήθηση παρκαρίσματος του οχήματος και αυτόματο παρκάρισμα) και της ενεργοποίησης / απενεργοποίησης του εξωτερικού ήχου ώστε να γίνεται το όχημα αντιληπτό από τους πεζούς.

    Μετακινώντας δεξιά ή αριστερά τον λεβιέ ταχυτήτων ο οδηγός έχει την δυνατότητα να ορίσει σε ποιο από τα τρία επίπεδα (1,2,3) επιθυμεί το όχημα να ανακτά ενέργεια.

    Υπάρχει και η επιλογή B (Brake) στον λεβιέ ταχυτήτων οπού επιλέγοντάς την το αυτοκίνητο ξεκινά να ανακτά ενέργεια από την πέδηση.

    Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Volkswagen e-Golf)

    Η τεχνολογία του E-Golf δεν τελειώνει όμως εδώ. Μέσω της εφαρμογής Car – Net ο οδηγός μπορεί να συνδέσει το κινητό του με το αυτοκίνητο και να ελέγχει εξ αποστάσεως την κόρνα, τα φώτα του αυτοκινήτου, την έναρξη της φόρτισης του και να ενημερώνεται πόση ώρα χρειάζεται για την πλήρη φόρτιση, να εκκινήσει εξ αποστάσεως τον κλιματισμό, την θέρμανση του παρμπρίζ, να ελέγξει χαρακτηρίστηκα του οχήματος όπως συνολική απόσταση που έχει διανύσει, πότε πρέπει να πραγματοποιηθεί το επόμενο σέρβις, την μέση ταχύτητα, τον χρόνο οδήγησης και την μέση κατανάλωση.

    Τέλος παρέχοντας data δικτύου κινητής τηλεφωνίας στο αυτοκίνητο από το κινητό ο οδηγός μπορεί να ενημερωθεί από την κεντρική οθόνη του οχήματος για τις ειδήσεις, τον καιρό, τις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης, τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και να αποθηκεύσει διαδρομές ώστε να επιλέγονται απευθείας για πλοήγηση.

    Tips & Tricks

    Το αυτοκίνητο είναι ένα ατελείωτο gadget. Μπορεί κανείς την πρώτη μέρα να ξημερώσει σε αυτό αντί να βρεθεί στο πολύ ωραίο κρεβάτι του. Μερικά από τα ωραία του καλούδια που ανακαλύψαμε κατά την περίοδο της δοκιμής είναι τα παρακάτω:

    1. Βγάζοντας τα χέρια από το τιμόνι για κάποιο χρονικό διάστημα, το αυτοκίνητο το αντιλαμβάνεται και εμφανίζονται επαναλαμβανόμενα 2 φορές οπτικές ενδείξεις. Στην 3η φορά το αυτοκίνητο πραγματοποιεί από μόνο του ένα σύντομο φρενάρισμα γιατί υποθέτει ότι παίρνει τον οδηγό στην αγκαλιά του ο Μορφέας.
    2. Το αυτοκίνητο ξεκινάει πάντα με ενεργοποιημένο τον κλιματισμό. Μπορείτε να εξοικονομήσετε μέχρι και 50 χλμ οδήγησης αν απλά τον απενεργοποιήσετε. Ο συμπιεστής του κλιματιστικού συστήματος με την αντίσταση της υψηλής τάσης είναι από τα πιο ενεργοβόρα ηλεκτρικά εξαρτήματα.
    3. Η κίνηση του μοχλού προς τα αριστερά αυξάνει τα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας, ενώ προς τα δεξιά τα μειώνει μέχρι μηδενικού επιπέδου, όπου δεν γίνεται καμία ανάκτηση ενέργειας
    4. Αν το αυτοκίνητο φορτίζει και το ξεκλειδώσετε δεν θα πάρει μπροστά και δεν θα μπορέσετε να αφαιρέσετε το ασφαλισμένο καλώδιο φόρτισης. Πρέπει να κλειδώσετε το αυτοκίνητο, να το ξεκλειδώσετε και χωρίς να ανοίξετε τις πόρτες να αφαιρέσετε το φις.
    5. Σε οικιακή πρίζα μπορεί να χρειαστείτε μέχρι και 13 ώρες έως ότου η οθόνη παρακολούθησης ενέργειας σας δείξει 291 χλμ.
    6. Το αίσθημα της ανασφάλειας για την τρέχουσα αυτονομία και τον τρόπο με τον οποίο εκφορτίζεται η μπαταρία ( κάτι που εξαρτάται από τον προσωπικό τρόπο οδήγησης) άρχισε να εξαλείφεται μετά από μία πάροδο 3 ημερών και εξοικείωση με το αυτοκίνητο.
    7. Μπορείτε να επιλέγεται μέσω διακόπτη που βρίσκετε αριστερά του μοχλού ταχυτήτων την ενεργοποίηση / απενεργοποίηση του εξωτερικού ήχου ώστε το όχημα να γίνεται αντιληπτό από τους πεζούς.

    Πίνακας τεχνικών στοιχείων E-Golf & E-UP

    e golf8

    Περιοδική Συντήρηση

    Εργασίες επιθεώρησης

    Ηλεκτρικά

    – Μπαταρία: Έλεγχος.
    – Φωτισμός: Έλεγχος.
    – Εξαρτήματα υψηλής τάσης: Έλεγχος.
    – Ρύθμιση προβολέων: Έλεγχος.
    – Ένδειξη διαστημάτων Service: Μηδενισμός. Κινητήρας/Κιβώτιο ταχυτήτων
    – Κιβώτιο ταχυτήτων και διαφορικό: Έλεγχος.
    – Σύστημα ψύξης: Έλεγχος.
    – Κινητήρας και εξαρτήματα στον χώρο κινητήρα: Έλεγχος.

    Μηχανισμός τροχών και ανάρτησης

    – Αρθρώσεις αξόνων/Μπάρες: Έλεγχος.
    – Ελαστικά: Έλεγχος.
    – Σύστημα πέδησης: Έλεγχος.
    – Τακάκια φρένων/Δίσκοι φρένων: Έλεγχος.
    – Έλεγχος στάθμης υγρών φρένων: Έλεγχος.
    – Προστατευτικές φούσκες αρθρώσεων: Έλεγχος.
    – Έδρανα συζευκτικών ράβδων και σταθεροποιητών: Έλεγχος.
    – Πνευματική ανάρτηση: Έλεγχος.
    – Υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης: Έλεγχος
    – Αμορτισέρ/Ελατήρια: Έλεγχος. Αμάξωμα
    – Συστήματα οροφής: Έλεγχος.
    – Μπροστινό παρμπρίζ: Έλεγχος.
    – Αμάξωμα: Έλεγχος για διάβρωση.
    – Κάτω μέρος αυτοκινήτου: Έλεγχος.
    – Υδρορροές: Έλεγχος.
    – Δοκιμαστική διαδρομή: Εκτέλεση.

    Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Volkswagen e-Golf Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Volkswagen e-Golf Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Volkswagen e-Golf Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Volkswagen e-Golf

    Εργασίες συντήρησης

    Συμπληρωματικά προς τις εργασίες επιθεώρησης πρέπει (ανάλογα με τις συνθήκες λειτουργίας και τους εξοπλισμούς του αυτοκινήτου, όπως π.χ., κινητήρας, κιβώτιο ή μέσα λειτουργίας) να διεξάγονται και περαιτέρω εργασίες συντήρησης στο αυτοκίνητο σας. Οι εργασίες αυτές εξαρτώνται είτε από τον χρόνο και/είτε από τη διανυθείσα απόσταση.

    – Πρόσθετα: Αλλαγή/Συμπλήρωση.
    – Υγρά φρένων: Αλλαγή.
    – Κιβώτιο ταχυτήτων: Αλλαγή λαδιού/φίλτρου.
    – Έδρανα κιβωτίου ταχυτήτων: Αλλαγή.
    – Κίνηση αξόνων/διαφορικό: Αλλαγή λαδιών.
    – Φίλτρο αέρα: Αλλαγή.
    – Φίλτρο σκόνης και γύρης: Αλλαγή.

    e golf6

    Για τεχνικούς λόγους (συνεχής περαιτέρω εξέλιξη εξαρτημάτων) οι εργασίες Service μπορεί να αλλάξουν. Οι εξουσιοδοτημένοι συνεργάτες Service Volkswagen ή εξουσιοδοτημένοι συνεργάτες Service ενημερώνονται συνεχώς για τις νέες εξελίξεις.

    Του Αλέξανδρου Κούτσικου

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα