More

    Ηνωμένο Βασίλειο: Περιορίζονται οι Επιδοτήσεις για τα Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Η βρετανική κυβέρνηση μειώνει τις επιδοτήσεις της για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά 500 λίρες ανά όχημα με άμεση εφαρμογή. Επίσης μειώνει το ανώτατο όριο τιμών για τα επιλέξιμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατά 15.000 £ σε 35.000 £ τώρα.

    Μετά από αυτήν την προσαρμογή, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο Ηνωμένο Βασίλειο θα επιδοτούνται τώρα με 2.500 £ αντί για 3.000 £.

    Ως δικαιολογία, η βρετανική κυβέρνηση δηλώνει ότι ο αριθμός των διαθέσιμων μοντέλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τιμή κάτω των 35.000 λιρών έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 50 τοις εκατό από το 2019 και ότι περισσότερα από τα μισά μοντέλα που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά εξακολουθούν να πληρούν τις προϋποθέσεις για επιχορήγηση. Προηγουμένως, το ανώτατο όριο τιμών ήταν 50.000 £.

    Πέρυσι, η βρετανική κυβέρνηση είχε παρατείνει τις επιδοτήσεις της για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2023, αλλά είχε ήδη μειώσει τα ποσοστά επιδότησης από 3.500 σε 3.000 ανά ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Για τα άλλα ηλεκτρικά οχήματα, όπως van, φορτηγά, ταξί ή μοτοσικλέτες, οι επιδοτήσεις παρέμειναν οι ίδιες: 8.000 λίρες για ηλεκτρικά van, 20.000 £ για μεγάλα van και φορτηγά, 7.500 £ για ταξί και 1.500 £ για ηλεκτρικές μοτοσικλέτες. Δεν είναι σαφές από την επίσημη ανακοίνωση πώς θα προχωρήσει η κυβέρνηση σε αυτές τις κατηγορίες οχημάτων. Ο προϋπολογισμός έως το 2023 εκτιμάται σε 582 εκατομμύρια λίρες (περίπου 680 εκατομμύρια ευρώ).

    Η Tesla είναι μία από τις εταιρείες που θα υποστεί τις συνέπειες από τη μείωση του ανώτατου ορίου τιμών για τα επιλέξιμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε 35.000 λίρες, καθώς το Model 3 δεν θα επιδοτείται πλέον. Σύμφωνα με ένα άρθρο στο Guardian, ο Elon Musk άσκησε πιέσεις στη βρετανική κυβέρνηση για να αυξήσει τους φόρους στα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα προκειμένου να χρηματοδοτήσει επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές, όπως απαλλαγή από τον ΦΠΑ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

    Εν τω μεταξύ, η κυβέρνηση έχει σημειώσει μεγάλες επιτυχίες από την πολιτική επιδοτήσεων, με σχεδόν το 11% των καινούργιων αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί το 2020 να είναι εξηλεκτρισμένα (από 3% το 2019) και οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρίες να έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί.

    Οι επιδοτήσεις για ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα είναι σε ισχύ στο Ηνωμένο Βασίλειο εδώ και δέκα χρόνια. Από το 2018, έχει καταστεί σαφές ότι θα υπάρξει μείωση της επιδότησης για τα εξηλεκτρισμένα οχήματα βαθμιαία, σύμφωνα με τη κυβέρνηση. Τα φορολογικά κίνητρα, συμπεριλαμβανομένων των ευνοϊκών φορολογικών συντελεστών για εταιρίες που μπορούν να εξοικονομήσουν άνω των 2.000 λιρών το χρόνο, εν τω μεταξύ, παραμένουν σε ισχύ.

    Η κυβέρνηση σχεδιάζει επίσης να διαθέσει περισσότερα από 15 δισεκατομμύρια λίρες σε εντελώς εναλλακτικές λύσεις για το αυτοκίνητο. Αυτές περιλαμβάνουν τρία δισεκατομμύρια λίρες για αναδιάρθρωση του συστήματος δρομολογίων λεωφορείων, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς 4.000 ηλεκτρικών λεωφορείων εγχώριας παραγωγής.

    Πηγές: gov.uk, theguardian.com

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα