Σε 1134 συνολικά ανέρχονται τα ηλεκτρικά οχήματα που απέκτησαν πινακίδες κυκλοφορίας από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών το 2020. Στο σύνολο αυτό περιλαμβάνονται καινούργια οχήματα, μεταχειρισμένα οχήματα που εισήχθησαν στη χώρα μας από εμπόρους ή από ιδιώτες, αλλά και τα οχήματα της κατηγορίας L. Δεν περιλαμβάνονται οχήματα που απέκτησαν πινακίδες κυκλοφορίας από άλλες αρχές εκτός του Υπουργείου Μεταφορών.
Αναλυτικά, τα ηλεκτρικά οχήματα, ανά κατηγορία, που απέκτησαν ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας το 2020 έχουν ως εξής:
• L3E (Δίτροχα οχήματα χωρίς πλευρικό καλάθι): 174
• L5E (Τρίτροχα οχήματα): 5
• L7E (Ελαφρά τετράτροχα οχήματα): 80
• M1 (Επιβατηγά οχήματα): 856
• M2 (Επιβατηγά άνω των 5 τόνων – λεωφορεία): 1
• Μ3 (Μεγάλα λεωφορεία):2
• N1 (Φορτηγά): 16
ΣΥΝΟΛΟ: 1134
Για το έτος 2019, οι αντίστοιχες ταξινομήσεις είχαν ως εξής:
• L3E (Δίτροχα οχήματα χωρίς πλευρικό καλάθι): 34
• L5E (Τρίτροχα οχήματα): 5
• L7E (Ελαφρά τετράτροχα οχήματα): 96
• M1 (Επιβατηγά οχήματα): 257
• M2 (Επιβατηγά άνω των 5 τόνων): 1
• N1 (Φορτηγά): 14
ΣΥΝΟΛΟ: 404
Ο σχεδόν τριπλασιασμός των οχημάτων οφείλεται στο πρόγραμμα της ηλεκτροκίνησης που ξεκίνησε από το τέλος του καλοκαιριού και στην προσφορά περισσότερων μοντέλων από τους εισαγωγείς.
Εκτός από τα επιβατηγά οχήματα που αύξησαν τις ταξινομήσεις τους από 257 σε 856 μονάδες, εντυπωσιακή είναι η άνοδος των ταξινομήσεων στα δίτροχα οχήματα, σε 174 μονάδες το 2020 από 34 το 2019.
Η δεκαεξάδα των κατασκευαστών με τις περισσότερες ταξινομήσεις είναι η εξής:
• VOLKSWAGEN 175
• PEUGEOT 147
• B.M.W. 133
• NISSAN 76
• SMART 70
• SAKURA (μοτοσυκλέτες) 48
• SKODA 38
• TESLA 38
• ECOCAR (L7e) 37
• MERCEDES-BENZ 36
• MINI 32
• NIU (μοτοσυκλέτες) 31
• HYUNDAI 26
• JAGUAR 20
• OPEL 20
• PORSCHE 19
Για την ιστορία, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων την πενταετία 2014 – 2018 ανήλθαν σε 440
Αθροιστικά, 1978 ηλεκτρικά οχήματα απέκτησαν πινακίδες κυκλοφορίας από το Υπουργείο Μεταφορών την τελευταία 7ετία. Ένα μεγάλο θέμα είναι η φορολογήσιμη ισχύς που αναγράφεται στην άδεια τους και το τι θα γίνει όταν αρχίσει η φορολόγηση τους με βάση και αυτό το στοιχείο, γιατί κάποια στιγμή θα γίνει και αυτό. Μήπως ειδικά για αυτό το θέμα, πρέπει να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα τώρα που ο αριθμός των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων είναι μικρός;
Του Αργύρη Κοτσιλιέρη