More

    Η Valeo παρουσιάζει δύο ηλεκτρικούς υπερσυμπιεστές [video]

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Ο ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής δεν κινείται από τον στροφαλοφόρο άξονα αλλά από έναν κινητήρα μαγνητικής αντίστασης που περιστρέφει τον συμπιεστή. Η διάταξη αυτή μπορεί να προσφέρει επιπλέον ώθηση εντός 300 χιλιοστών του δευτερολέπτου.

    Ο Γάλλος προμηθευτής Valeo λέει ότι θα παραδώσει τον πρώτο ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή για ένα πετρελαιοκίνητο όχημα που θα πωληθεί στην Ευρώπη το 2016 με ηλεκτρικό σύστημα 48V και μια δεύτερη εφαρμογή θα είναι προσανατολισμένη για την ενίσχυση της οικονομίας καυσίμου.

    Ερωτηθείς αν ο ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής θα εμφανιστεί στις ΗΠΑ μετά, ο Jean-François Tarabbia, ανώτερος αντιπρόεδρος έρευνας και ανάπτυξης του ομίλου Valeo, είπε στους δημοσιογράφους ότι είναι πεπεισμένος ότι αυτό θα γίνει, “και μάλλον θα τον παράγουμε και στη NAFTA.”

    Η παραγωγή του ηλεκτρικού υπερσυμπιεστή αρχικά θα επικεντρωθεί στην Ευρώπη, είπε.

    Για δεκαετίες, η εξαναγκασμένη εισαγωγή αέρα σήμαινε τη χρήση στροβιλοσυμπιεστών, οι οποίοι χρησιμοποιούν τα καυσαέρια για να περιστρέψουν έναν στρόβιλο που αντλεί περισσότερο αέρα στον κινητήρα, ή υπερσυμπιεστές, οι οποίοι εκτελούν παρόμοια λειτουργία αλλά κινούνται μηχανικά από τον στροφαλοφόρο άξονα.

    Και στις δύο περιπτώσεις, μεγάλες ποσότητες πεπιεσμένου αέρα θα ενισχύσουν την ιπποδύναμη και την αναλογία ισχύος προς βάρος του κινητήρα.

    Ο ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής της Valeo κινείται όχι από τον στροφαλοφόρο άξονα αλλά από έναν κινητήρα μαγνητικής αντίστασης που περιστρέφει τον συμπιεστή. Η διάταξη λειτουργεί ανεξάρτητα από τον κύκλο του αέρα και μπορεί να προσφέρει επιπλέον αστραπιαία ώθηση γρήγορα – εντός 300 χιλιοστών του δευτερολέπτου.

    Ο προμηθευτής θεωρεί αυτήν την ιδανική λύση που λειτουργεί σαν υπερσυμπιεστής, αλλά χωρίς το ενοχλητικό πρόβλημα του «turbo lag», το “γονάτισμα” όταν ο οδηγός πατήσει το γκάζι και στη συνέχεια πρέπει να περιμένει, μέχρι τα καυσαέρια κινήσουν τον συμπιεστή.

    «Όταν μειώνετε τις διαστάσεις σε έναν κινητήρα ή χαμηλώνετε την ταχύτητα σε ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης, θα αντιμετωπίσετε προβλήματα με τη χαμηλή ροπή», λέει ο Mark Glasson, διευθυντής ανάπτυξης της Valeo στη Βόρεια Αμερική, για τα υβριδικά και ηλεκτρικά συστήματα, κατά τη διάρκεια μιας πρόσφατης τεχνολογικής έκθεσης στα κεντρικά γραφεία του προμηθευτή στη Βόρειο Αμερική.

    «Αυτή η διάταξη απαντά στο ζήτημα της χαμηλής ροπής», λέει ο Glasson. “Ο υπερσυμπιεστής δεν το κάνει.”

    Στην πραγματικότητα, πολλοί σύγχρονοι κινητήρες, ιδίως εκείνοι που χρησιμοποιούν διπλούς υπερσυμπιεστές, έχουν μειώσει τη σφοδρότητα του turbo lag.

    Ανάλογα με το στυλ οδήγησης, οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες μπορούν να μειώσουν την απόδοση καυσίμου. Αλλά όταν ο νέος ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής συνδυάζεται με ένα αναγεννητικό σύστημα πέδησης, ο Tarabbia λέει ότι το σύστημα μπορεί να ενισχύσει την οικονομία καυσίμου κατά 20%.

    Η Valeo θεωρεί τη συσκευή μια ανταγωνιστική ως προς το κόστος υβριδική λύση που μπορεί να ενσωματωθεί γρήγορα σε προγράμματα νέων οχημάτων με ελάχιστες αλλαγές στο σύστημα μετάδοσης κίνησης.

    Όταν χρησιμοποιείται με τη συμβατική αρχιτεκτονική των 12V, ο ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου κατά 10%, λέει ο προμηθευτής.

    Η υψηλότερη τάση μειώνει το χρόνο απόκρισης

    Όσο υψηλότερη είναι η τάση, τόσο πιο γρήγορος είναι ο χρόνος απόκρισης του ηλεκτρικού υπερσυμπιεστή, λέει ο Glasson, προσθέτοντας ότι οι πελάτες OEM της Βόρειας Αμερικής αξιολογούν τη συσκευή.

    Όσον αφορά την τοποθέτηση, ο ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής μπορεί να βρίσκεται οπουδήποτε στον χώρο του κινητήρα. Όμως όσο πιο κοντά τοποθετείται στην πολλαπλή εισαγωγή του κινητήρα, τόσο πιο γρήγορη είναι η απόκριση.

    Από την πλευρά του κόστους, η Valeo λέει ότι ο ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής είναι ελαφρώς πιο ακριβός από έναν συμβατικό υπερσυμπιεστή.

    Η συσκευή είναι ελαφρύτερη από έναν τυπικό υπερσυμπιεστή Roots αλλά ελαφρώς βαρύτερη από έναν παραδοσιακό υπερσυμπιεστή λόγω του πρόσθετου ηλεκτρικού κινητήρα, λέει ο Ron Wegener, διευθυντής μηχανολογικών εφαρμογών της Valeo North America.

    Πολλοί πετρελαιοκινητήρες στην Ευρώπη χρειάζονται επί του παρόντος δύο στροβιλοσυμπιεστές – μια μεγάλη μονάδα για την ενίσχυση ροπής υψηλών στροφών και μια μικρή για το χαμηλό άκρο των στροφών. «Αντικαθιστούμε το μικρότερο με τον ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή, για τη ροπή στις χαμηλές στροφές», λέει ο Tarabbia. “Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορούμε να αντικαταστήσουμε και τα δύο τούρμπο.”

    Το πρωτότυπο αντιμετωπίζει μια σοβαρή δοκιμασία αυτή την Κυριακή, όταν η Honda θα χρησιμοποιήσει τον ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο NSX στο Κολοράντο Σπρινγκς για το Pikes Peak International Hill Climb.

    Η Honda ζήτησε τη διάταξη για να δει πώς θα λειτουργήσει σε ένα προκλητικό αγωνιστικό περιβάλλον σε μεγάλο υψόμετρο, όπου οι συμβατικοί κινητήρες με υπερσυμπιεστή μπορεί να έχουν πρόβλημα με την αναπνοή τους.

    Η Audi έχει επίσης τοποθετήσει τον ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή σε ένα πρωτότυπο diesel A6 twin-turbo, προφανώς με εντυπωσιακά αποτελέσματα.

    Η Valeo εισήλθε στην επιχειρηματική δραστηριότητα των ηλεκτρικών υπερσυμπιεστών μέσω της απόκτησης της Controlled Power Technologies με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, το 2011, η οποία αγόρασε την τεχνολογία από τη Visteon το 2008. Εκείνη την εποχή, ο προμηθευτής ανέφερε την τεχνολογία αυτή ως Visteon Torque Enhancement System.

    Το 2009, η CPT δήλωσε ότι θα αρχίσει να παράγει τον ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή για έναν πελάτη το 2010 και θα φτάσει σε πλήρη απόδοση το 2012.

    Σήμερα, υπάρχουν ανταγωνιστές με παρόμοια προϊόντα, αλλά η Valeo θεωρεί ότι η χρήση κινητήρων μαγνητικής αντίστασης είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα που οδηγεί σε ταχύτερη απόκριση.

    Ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής της Valeo: πώς λειτουργεί

    https://www.youtube.com/watch?v=L7tYcetKbHY

    Πηγή: https://www.wardsauto.com/

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα