More

    Τα Volkswagen ID.4 και το Nissan Ariya εμπλουτίζουν την ηλεκτροκίνηση στα συμπαγή … «προκαλώντας» το Tesla Model Y

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Μπορούν τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα σε μια εξαιρετικά δημοφιλή κατηγορία να πείσουν τους Αμερικανούς αγοραστές να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τη Nissan και τη VW ως οικογενειακά οχήματα;

    Δύο νέα ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρία από μεγάλες παγκόσμιες μάρκες αυτοκινήτων πρόκειται να φέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε μια κατηγορία στην οποία απουσιάζουν ιδιαίτερα: Στα οικογενειακά οχήματα crossover. Τα ΜΥ 2021 Volkswagen ID.4 και ΜΥ 2022 Nissan Ariya θα πλασιώσουν το Tesla Model Y που είναι ήδη στην αγορά για να προσφέρουν την ηλεκτροκίνηση σε δεκάδες χιλιάδες νέους αγοραστές από τις Η.Π.Α. Τουλάχιστον αυτός είναι ο στόχος.

    Το VW ID.4, που παρουσιάστηκε παγκοσμίως πρόσφατα μετά από μήνες διαρροών, βρίσκεται ήδη σε πρώιμη παραγωγή στο Zwickau, στη Γερμανία. Θα εξάγεται στις ΗΠΑ για περίπου δύο χρόνια, έως ότου τεθεί σε παραγωγή στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Chattanooga του Τενεσί, το οποίο κατασκευάζει τώρα μεγαλύτερα μοντέλα crossover της VW.

    Το Nissan Ariya, το οποίο έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο του τον Ιούλιο, θα κατασκευάζεται μόνο στην Ιαπωνία. Θα χρησιμεύσει ως αυτοκίνητο «φωτοστέφανο» της Nissan, το πρώτο από τα πολλά νέα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας που θα μοιραστούν η Nissan και οι συνεργάτες της Renault και Mitsubishi.
    Τα νέα VW και Nissan πλαισιώνουν το Tesla Model Y, επίσης ένα crossover πέντε θέσεων, το οποίο κυκλοφόρησε στις αρχές του τρέχοντος έτους. Άλλες συμμετοχές στην κατηγορία περιλαμβάνουν το ΜΥ 2021 Ford Mustang Mach-E, το οποίο πρόκειται να κυκλοφορήσει εντός μηνών, καθώς και μελλοντικά μοντέλα από την Hyundai, την Kia και πιθανώς μερικές μάρκες της General Motors.

    Γιατί έχουν σημασία τα crossover;

    Τα συμπαγή οχήματα crossover έχουν γίνει η προεπιλεγμένη επιλογή οχήματος για ζευγάρια και μικρές οικογένειες. Είναι περίπου τόσο δημοφιλή όσο τα φορτηγά pick-up μεγάλου μεγέθους και έχουν αντικαταστήσει σεντάν και τα wagon σε δρόμους και χώρους στάθμευσης σε όλες τις ΗΠΑ. Από την πρώτη τους κυκλοφορία στα μέσα της δεκαετίας του 1990, τα crossover έχουν συνδυάσει τα πλεονεκτήματα των μεγαλύτερων σπορ – βασιζόμενων στα φορτηγά – οχήματα χρησιμότητας (SUV) με οχήματα κατασκευασμένα σε πλατφόρμες αυτοκινήτων – προσφέροντάς καλύτερο χειρισμό, πιο άνετες βόλτες και ανταγωνιστική οικονομία καυσίμου.

    Με πέντε θέσεις, μεγάλο χώρο φόρτωσης, προαιρετική κίνηση σε όλους τους τροχούς και υψηλή θέση καθίσματος, αυτά τα crossover είναι πρακτικά, οικονομικά προσιτά και εξαιρετικά δημοφιλή. Τέσσερα εκατομμύρια πωλήθηκαν σε οδηγούς των ΗΠΑ πέρυσι και η μέση τιμή αγοράς για ένα από αυτά τον Αύγουστο ήταν 30.263 $, σύμφωνα με τα στοιχεία συναλλαγών πωλήσεων που συγκεντρώθηκαν από την Kelley Blue Book. Πολλοί κατασκευαστές, με επικεφαλής την Tesla, βλέπουν τα crossover πέντε θέσεων ως τον τρόπο για να φέρουν τους αγοραστές μαζικής αγοράς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Προσφέροντας έναν οικείο τύπο οχήματος, με πιο ευρύχωρη καμπίνα από το αντίστοιχο της βενζίνης, τον ίδιο χώρο φορτίου και περισσότερα από 200 μίλια αυτονομίας, και οι αγοραστές αυτοκινήτων θα αρχίσουν να σκέφτονται να αγοράσουν ένα επαναφορτιζόμενο αυτοκίνητο – κάτι που δεν θα το έκαναν όταν το μόνο ηλεκτρικό όχημα EV ήταν τύπου hatchback.

    Volkswagen ID.4: Το πιο σημαντικό νέο ηλεκτρικό όχημα της VW

    Μεταξύ των κατασκευαστών, η VW έχει μακράν τους πιο επιθετικούς στόχους και τους υψηλότερους όγκους που έχουν προγραμματιστεί για τις δεκάδες ηλεκτρικά μοντέλα που θα κυκλοφορήσει κάτω από πολλά σήματά της έως το 2025.

    aryia id4 1

    VW ID.4

    aryia id4 8

    Nissan Ariya

    Το νέο ηλεκτρικό crossover EV είναι ο άξονας αυτής της στρατηγικής, με την εταιρεία να λέει ότι θα πουλάει μισό εκατομμύριο ηλεκτρικά crossover ID.4 ετησίως έως το 2025, δηλαδή το ένα τρίτο των 1,5 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που αναμένει να παραδίδει ετησίως. Θα κατασκευάζεται εκτός από τη Γερμανία και τις ΗΠΑ, και στην Κίνα. Σε ειδικές παρουσιάσεις για τα μέσα ενημέρωσης που πραγματοποιήθηκαν νωρίτερα τον Σεπτέμβριο, τα στελέχη της VW της Αμερικής υπογράμμισαν την πεποίθησή τους ότι το ID.4 μπορεί να ανταγωνιστεί από κοινού με τα πιο δημοφιλή συμπαγή crossover στη χώρα. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα Ford Escape, Honda CR-V, Nissan Rogue, Subaru Forester και Toyota RAV4.

    Η Volkswagen πιστεύει ότι το ID.4 θα πουλήσει βάσει των πλεονεκτημάτων του: Οι εσωτερικές δοκιμές του δείχνουν ότι το ηλεκτρικό μοντέλο είναι ταχύτερο, πιο αθόρυβο και συμπεριφέρεται καλύτερα από τις πιο δημοφιλείς εκδόσεις βενζίνης. Ερωτηθείς ο διευθύνων σύμβουλος της VWoA Scott Keogh εάν το ID.4 θα κανιβαλίσει τις πωλήσεις του δικού τους συμπαγούς crossover με κινητήρα καύσης, το VW Tiguan, απάντησε ότι το μοντέλο θα φέρει νέους αγοραστές στη VW, συμπεριλαμβανομένων των οδηγών οχημάτων όπως του Subaru Forester – που προέρχεται από μια μάρκα που υστερεί σημαντικά στις προσφορές ηλεκτρικών οχημάτων.

    Για τους Αμερικανούς αγοραστές, η έκδοση παρουσίασης “1st Edition” του VW ID.4 θα διαθέτει μια μπαταρία υγρής ψύξης 82-kilowatt-hour, έναν κινητήρα 150-kW (201 hp) που παράγει ροπή 228 ποδόλιβρων που κινεί τους πίσω τροχούς, και εκτιμώμενη αυτονομία EPA 250 μιλίων. Θα διαθέτει επίσης ικανότητα ρυμούλκησης 2.700 κιλών, μια σημαντική ικανότητα για ορισμένους αγοραστές – αν και η ρυμούλκηση θα μειωθεί σημαντικά την αυτονομία.

    Η κίνηση σε όλους τους τροχούς θα είναι διαθέσιμη το 2021 ως επι-λογή για τα ID.4s στις Η.Π.Α., με έναν δεύτερο κινητήρα ονομαστικής ισχύος 75 kw (101 hp) για την κίνηση των εμπρός τροχών. Η VW δεν σχολίασε την προβλεπόμενη αυτονομία EPA για την έκδοση AWD.

    Όλες οι εκδόσεις του αυτοκινήτου θα διαθέτουν γρήγορη φόρτιση DC έως και 125 kw μέσω σύνδεσης CCS. Μόλις δύο ημέρες πριν από την παγκόσμια κυκλοφορία του ID.4, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι θα παρέχει στους αγοραστές του ID.4 τρία χρόνια απεριόριστης γρήγορης φόρτισης στο εθνικό δίκτυο της Electrify America. Πόσο καλά θα λειτουργήσει το δίκτυο της EA για τους οδηγούς νέους στα EV, καθώς οι πωλήσεις ID.4 θα επιταχυνθούν το 2021 πρέπει να δούμε. Η ευκολία στη χρήση και η πανταχού παρουσία του δικτύου Υπερφορτιστών της Tesla είναι ένας υψηλά τοποθετημένος πήχης.

    Για λόγους απλότητας, μόνο επτά βασικές διαμορφώσεις κατασκευής του ID.4 θα προσφέρονται στους αγοραστές των Η.Π.Α. Όλες οι εκδόσεις θα περιλαμβάνουν προσαρμοσμένο cruise control, σύστημα κεντραρίσματος στη λωρίδα κυκλοφορίας και ποικιλία άλλων προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας και ψυχαγωγίας. Η VW αναφέρει ότι πάνω από το 90% των 650 αντιπροσώπων της στις ΗΠΑ έχουν εγγραφεί για να προσφέρουν το ID.4.

    aryia id4 2

    VW ID.4

    aryia id4 7

    Nissan Ariya

    Οι τιμές για το Volkswagen ID.4 Pro χαμηλού επιπέδου θα ξεκινούν από 39,995 $ πριν από εθνικά, πολιτειακά και τοπικά κίνητρα. (Η VW λέει σε δύο χρόνια, μόλις ξεκινήσει η τοπική παραγωγή ID.4 στο Chattanooga, αυτή η βασική τιμή θα μειωθεί σε περίπου 35.000 $.) Μία μηνιαία μίσθωση 399 $ είναι επίσης διαθέσιμη με προκαταβολή 3.300 $ για αγοραστές που οδηγούν μόνο 10.000 μίλια το χρόνο.

    Εάν συνυπολογιστούν η ομοσπονδιακή πίστωση φόρου 7.500 δολαρίων, τα κρατικά κίνητρα αγοράς και η εξοικονόμηση από την οδήγηση με ηλεκτρική ενέργεια έναντι βενζίνης, η VW λέει ότι η πραγματική τιμή ενός ID.4 μπορεί να πέσει κάτω από τα 30.000 $ – καθιστώντας το ανταγωνιστικό με τα crossover μεγάλου όγκου.
    Εάν οι αγοραστές κάνουν τους υπολογισμούς τους με αυτόν τον τρόπο μένει να δούμε.

    Ariya: Ο δεύτερος γύρος της Nissan στα EV

    Έχουν περάσει σχεδόν 10 χρόνια από τότε που το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Nissan Leaf βγήκε από τις γραμμές παραγωγής, τον Οκτώβριο του 2010. Τον Ιούλιο, ο διάδοχος του Leaf παρουσιάστηκε επίσημα. Είναι το Nissan Ariya του 2022 (προφέρεται «aria»), ένα συμπαγές όχημα crossover με υποσχόμενη αυτονομία 300 μιλίων σε τουλάχιστον μία έκδοση, διαθέσιμη τετρακίνηση και τις γραμμές ενός κομψού SUV.

    Με την πρώτη προεπισκόπηση να γίνεται κατά την υποβολή της αίτησης διπλώματος ευρεσιτεχνίας τον Απρίλιο του 2019, το Ariya Concept παρουσιάστηκε επίσημα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο τον Οκτώβριο του 2019. Για ένα πρωτότυπο όχημα, φαινόταν εξαιρετικά έτοιμο για παραγωγή, συμπεριλαμβανομένων των πραγματικών λαβών πορτών και των πραγματικών πλευρικών καθρεπτών – δύο πράγματα που συχνά λείπουν από πρωτότυπα οχήματα. Είχε πολύ μεγάλους, υπερβολικούς τροχούς, αλλά αυτό ήταν. Πράγματι, το αυτοκίνητο παραγωγής είναι πανομοιότυπο.

    Η Nissan λέει ότι το Ariya θα προσφέρεται με δύο χωρητικότητες μπαταρίας στις ΗΠΑ: 65 και 90 κιλοβατώρες. Και τα δύο πακέτα είναι υγρόψυκτα, πράγμα που σημαίνει ότι η Nissan έχει πάρει το μάθημά της σχετικά με την αντοχή της μπαταρίας μετά τη χρήση παθητικής ψύξης αέρα στο μισό εκατομμύριο Leaf που έχει κατασκευάσει τα τελευταία 10 χρόνια.

    aryia id4 3

    VW ID.4

    aryia id4 6

    Nissan Ariya

    Ενώ το Ariya δεν θα φτάσει στη Βόρεια Αμερική μέχρι τα τέλη του 2021, η Nissan έχει κάνει το ασυνήθιστο βήμα να εκτιμήσει ήδη τις αξιολογήσεις της EPA. Το μικρότερο πακέτο 65-kwh θα έχει αυτονομία 210 μίλια ή περισσότερο με την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς τουλάχιστον 200 μίλια με τετρακίνηση (το οποίο η Nissan ονομάζει e-4orce). Το μεγαλύτερο πακέτο 90-kwh θα έχει αυτονομία 300 μιλίων σαν FWD και 270 μίλια σαν AWD.

    Όσον αφορά τη φόρτιση, το Ariya θα χρησιμοποιεί το πρότυπο Combined Charging System (CCS) στη Βόρεια Αμερική, σε εκδόσεις 125 και 350 κιλοβάτ. Αυτό σημαίνει ότι η Nissan θα απομακρυνθεί από το σύστημα CHAdeMO για το οποίο πρωτοστάτησε στις ΗΠΑ, αν και αυτό θα παραμείνει το πρότυπο φόρτισης για τα Ariya που θα πωλούνται σε ορισμένες ασιατικές αγορές.

    Η εταιρεία θα παρουσιάσει την απόδοση ως ένα από τα κύρια σημεία του Aria, με το μοντέλο AWD 90-kwh υψηλών προδιαγραφών να επιταχύνει από 0 σε 60 mph σε 4,8 δευτερόλεπτα.

    Περιμένετε να το δείτε σε σύγκριση με τις ίδιες προδιαγραφές για το θρυλικό αυτοκίνητο Z της Nissan, που επιταχύνει από 0 στα 60 μίλια σε 4,7 δευτερόλεπτα.

    Η τιμή στις ΗΠΑ, για το ΜΥ 2022 Nissan Ariya θα ξεκινήσει «περίπου στα 40.000 $», σύμφωνα με αξιωματούχους της εταιρείας.

    Συμπαγές αποτύπωμα, καμπίνα μεσαίου μεγέθους

    Ενώ το Ariya φαίνεται μεγάλο, είναι στην πραγματικότητα μικρότερο από το Ford Mustang Mach-E ή το Tesla Model Y. Έχει το μήκος του συμβατικού crossover Nissan Rogue, αλλά η εταιρεία λέει ότι είναι ένα συμπαγές όχημα με χώρο καμπίνας μεσαίου μεγέθους – καθιστώντας το «Το πιο ευρύχωρο όχημα στην κατηγορία», σύμφωνα με τη Nissan. Αυτό προέρχεται από μια μικρή μύτη και μια μακριά καμπίνα, την ίδια φόρμουλα που χρησιμοποιείται από το πολύ ακριβότερο Jaguar I-Pace. Όπως και το Volkswagen ID.4, το Ariya δεν έχει μπροστινό πορτ μπαγκάζ κάτω από το καπό. Αλλά βάζοντας εκεί όλα τα εξαρτήματα του συστήματος θέρμανσης και κλιματισμού της καμπίνας – μαζί με έναν κινητήρα και τα ηλεκτρονικά ισχύος – η Nissan δεν χρειάστηκε να συνδέσει την κονσόλα μεταξύ των καθισμάτων με το ταμπλό. Ο προκύπτον ανοιχτός χώρος, λέει, προσθέτει στην αίσθηση ευρυχωρίας της καμπίνας.

    Το εσωτερικό έχει μια μεγάλη οθόνη αφής 12,3 ιντσών που εκτείνεται από πίσω από το τιμόνι μέχρι το κέντρο του ταμπλό. Η Nissan έχει εξαλείψει σε μεγάλο βαθμό τα φυσικά κουμπιά, εκτός από ένα κουμπί που επιτρέπει στους χρήστες να αλλάζουν τις ρυθμίσεις του οχήμα-τος και να χρησιμοποιούν το σύστημα ψυχαγωγίας. Τα χειριστήρια του κλιματισμού είναι εικονίδια ευαίσθητα στην αφή με απτική ανάδραση στο κάτω μέρος. Η Tesla μπορεί να τα ξεπεράσει. μπορεί και η Nissan; Τα ηλεκτρονικά συστήματα είναι αναγκαία και το Ariya θα αναγνωρίσει το smartphone κάθε οδηγού και θα προσαρμόσει τις προεπιλογές για αυτό το άτομο. Το νέο EV θα πρωτοπορήσει επίσης στην επόμενη γενιά των τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού ProPilot της εταιρείας,

    aryia id4 4

    aryia id4 5

    Ένα πλήθος από επερχόμενα crossover

    Δέκα χρόνια μετά τη μετάβαση στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μερικά πράγματα έχουν γίνει ξεκάθαρα.

    • Η τιμή εισόδου για την αυτονομία είναι μεγαλύτερη από 200 μίλια και πιθανότατα απαιτείται έκδοση 300 μιλίων για να καθησυχάσει τους νευρικούς αγοραστές και να προσελκύσει την προσοχή τους.
    • Η γρήγορη φόρτιση στα 125 kw είναι το ελάχιστο για τα επόμενα χρόνια και η φόρτιση 350 kw έρχεται γρήγορα.
    • 40.000 $ είναι το σημείο εισόδου για ένα ηλεκτρικό crossover, αλλά χρειάζονται ακόμη συνεχόμενα μαθηματικά για να παράγουν μια «αποτελεσματική τιμή» που θα είναι τόσο χαμηλή όσο αυτή των μοντέλων με τις υψηλότερες πωλήσεις. και
    • Τα ηλεκτρικά φορτηγά pickup μπορεί να κάνουν θόρυβο για την παρουσία τους, αλλά τα συμπαγή crossover είναι εκεί όπου οι αυτοκινητοβιομηχανίες βλέπουν να γίνεται ο μεγάλος όγκος πωλήσεων για τα EV.

    Η ίδια η Tesla προσέφερε το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία ηλεκτρικών συμπαγών crossover, αλλά σε αντίθεση με τα άλλα οχήματά της, το Model Y προπορεύεται χρονικά λιγότερο από ένα χρόνο τόσο ως το Ford Mustang Mach-E όσο και με το Volkswagen ID.4. Η Nissan επέλεξε να πουλήσει το Ariya πρώτα εκτός της Βόρειας Αμερικής, με τις ΗΠΑ να μην έχουν διαθέσιμο το ηλεκτρικό SUV μέχρι το έτος μοντέλου 2022.

    Σήμερα, κανένας μεγάλος παγκόσμιος κατασκευαστής δεν μπορεί να προσφέρει το συνδυασμό μεγάλης αυτονομίας, απρόσκοπτης γρήγορης φόρτισης και γενικού ψυχρού παράγοντα που προσφέρει η Tesla. Το αν κάποιος από αυτούς μπορεί να πιάσει και να ξεπεράσει την Tesla σε αυτήν την κρίσιμη κατηγορία όγκου θα είναι ένας συναρπαστικός αγώνας που θα ακολουθήσει.

     

     

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα