More

    Υβριδική τεχνολογία & Eναλλακτικά καύσιμα

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Η περαιτέρω αύξηση των ορίων εκπομπών CO2 έχει προκαλέσει νέες μεγάλες έγνοιες στους κατασκευαστές για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) και του συστήματος μετάδοσης κίνησης για το άμεσο μέλλον.

    Ηλεκτροκίνηση σε 2 πλατφόρμες: Υβριδική Υποβοήθηση ή πλήρης αντικατάσταση ως ηλεκτρικό όχημα;

    Η ηλεκτροκίνηση είναι μια ιδιαίτερα ελπιδοφόρα λύση και χρησιμοποιείται ήδη σήμερα σε διάφορες πλατφόρμες. Με την ηλεκτροκίνηση του κινητήρα ενός οχήματος, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είτε υποστηρίζεται (υβριδικό concept) είτε αντικαθίσταται πλήρως (BEV – ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας) με ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Αυτό το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης τροφοδοτείται στην καλύτερη περίπτωση από μια πολύ αποδοτική μπαταρία ιόντων λιθίου.

    hybris tech1

    Το concept των Υβριδικών συνδυάζει την καθιερωμένη μηχανή εσωτερικής καύσης με πρόσθετο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Το όχημα μπορεί στη συνέχεια να λειτουργήσει κατά τρόπο που να μειώνει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.

    Σε γενικές γραμμές, υπάρχουν δύο δυνατότητες για να συνδυαστούν και οι δύο κινητήριοι άξονες: “Serial Hybrid” ή “Parallel Hybrid”.

    Στο σειριακό υβριδικό concept, ο κινητήρας καύσης χρησιμοποιείται μόνο για να παράγει ηλεκτρική ισχύ για το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, χωρίς μηχανική σύνδεση μεταξύ της μηχανής καύσης και των τροχών.

    Παραδείγματα αυτής της διάταξης είναι τα εξής οχήματα

    • Opel Ampera,
    • BMW i3 με Range-Extender και
    • η σειρά 7900 των λεωφορείων Volvo

    Στο παράλληλο υβριδικό concept, τόσο ο κινητήρας εσωτερικής καύσης όσο και ο ηλεκτροκινητήρας συνδέονται με τους τροχούς. Αυτό ανοίγει μια σειρά δυνατοτήτων για τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας και των δύο κινητήρων.

    Οι αριθμοί στα δεξιά απεικονίζουν την πιθανή θέση του ηλεκτροκινητήρα στο πλήρες σύστημα μετάδοσης κίνησης.

    Παραδείγματα αυτής της διάταξης είναι τα εξής οχήματα

    • Honda με τεχνολογία ΙΜΑ (Integrated Motor Assist)
    • Ford Escape SUV

    Ανάλογα με τη μηχανική θέση του ηλεκτροκινητήρα, είναι δυνατά διάφορα επίπεδα υποβοήθησης.

    Ενώ η διαμόρφωση P0, η οποία λειτουργεί κανονικά στα 48V (mild hybrid), επιτρέπει πρόσθετες λειτουργίες όπως η αναγεννητική πέδηση, η εξομάλυνση της ροπής και η υποβοήθηση ισχύος του ICE, η διαμόρφωση P1 – P4 λειτουργεί σε πολύ υψηλότερες τάσεις (> 60V)

    Υβριδική τεχνολογία με κινητήρα CNG: Μια καινοτομία της Škoda

    Και για να επανέλθουμε στο αρχικό θέμα αυτό των αυστηρότερων ορίων. Είναι φαίνεται μονόδρομος για τα εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων, το πάντρεμα των 2 τεχνολογιών, αν θέλουν να επιτύχουν ακόμη χαμηλότερες εκπομπές CO2.

    Το γκρουπ της VW είναι γνωστό ότι διαθέτει υβριδικά σύνολα. Είναι γνωστό επίσης ότι είναι μαζί με τη Fiat από τις εταιρείες με την μεγαλύτερη γκάμα μοντέλων με κινητήρες Φυσικού Αερίου.

    Και αν η VW έχει ήδη και τις 2 λύσεις έτοιμες Υβριδική τεχνολογία και κινητήρες CNG (τις είδαμε στο πρόσφατο Σαλόνι Αυτοκινήτου στη Γενεύη) αλλά θα τις εφαρμόσει σύντομα αφού έχει να λύσει το θέμα τοποθέτησης των δεξαμενών CNG, το εφάρμοσε ήδη μία άλλη εταιρεία του ομίλου και αυτή είναι η Skoda, με το Škoda Vision X με κινητήρα CNG.

    hybris tech2

    Η βάση εδώ είναι ένας 4κύλινδρος 1.5 τούρμπο κινητήρας εσωτερικής καύσης με απόδοση 130 ίππων και ροπή 25,4 kgm. Για περισσότερες πληροφορίες διαβάστε εδώ.

    Δείτε σχετικό Video από το κανάλι μας στο Youtube

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα