Η Amazon θα αγοράσει εταιρεία AV σε συμφωνία 1 δισ. Δολαρίων

Η Amazon ανακινεί την κούρσα για την αυτόνομη οδήγηση

Ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου αγοράζει το Zoox, το οποίο σχεδιάζει αυτόνομα ρομποταξί. Προσοχή στην Uber και την Lyft.

Η Amazon δήλωσε ότι συμφώνησε να εξαγοράσει μια αυτόνομη εταιρεία οχημάτων Zoox σε μια συμφωνία αξίας άνω των 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του του γίγαντα ηλεκτρονικού εμπορίου, Jeff Wilke, δήλωσε: «Παίρνουμε το Zoox για να κάνουμε το όραμά για αυτόνομη οδήγηση πραγματικότητα.

Ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου δήλωσε ότι συμφώνησε να εξαγοράσει την αυτόνομη εταιρεία οχημάτων Zoox με έδρα την Bay Area, μια συμφωνία που αξίζει περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Από την ίδρυσή της το 2014, η Zoox είναι γνωστή για τα τεχνολογικά της επιτεύγματα, την μυστικότητα και τις φιλοδοξίες της. Ενώ το Waymo της Alphabet επικεντρώνεται στην τεχνολογία αυτο-οδήγησης και αφήνει την κατασκευή του αυτοκινήτου σε μέρη όπως το Ντιτρόιτ, η Zoox έχει στα πλάνα της να σχεδιάσει ένα robotaxi από την αρχή - και να λειτουργεί μια νέα υπηρεσία οδήγησης. Το 2018, παρουσίασε τα πρώτα πρωτότυπα οχήματά του, τα οποία μοιάζουν με αμαξίδια golf. Η εταιρεία δοκιμάζει επίσης το λογισμικό της σε πιο συμβατικά Toyota Highlanders στο Σαν Φρανσίσκο, όπου μαθαίνει να χειρίζεται χαοτικούς δρόμους της πόλης.

Σε ένα δελτίο τύπου, η Amazon σηματοδότησε ότι δεν θα ξεφύγει από τους στόχους της αυτονομης οδήγησης της Zoox.

Which means the autonomous-taxi race just got more interesting. Amazon’s entrance to the space “is an existential threat to Uber and Lyft,” says Asad Hussain, a mobility tech analyst at the market analytics company Pitchbook.

Θεωρητικά, τα αυτόνομα οχήματα και οι υπηρεσίες παραδόσεων συμβαδίζουν. Καθώς οι Uber και Lyft αγωνίζονται να εξομαλύνουν τα οικονομικά των ταξιδιών, και οι δύο συνεχίζουν να ξοδεύουν εκατομμύρια κάθε χρόνο για την πρόσληψη και τη διατήρηση οδηγών. Οι κινήσεις από πολιτείες, συμπεριλαμβανομένων της Νέας Υόρκης και της Καλιφόρνια, για να απαιτήσουν από αυτούς τους οδηγούς να θεωρηθούν υπάλληλοι απειλούν περαιτέρω τα επιχειρηματικά τους μοντέλα. Ένα αυτοκινούμενο όχημα δεν θα χρειαζόταν οδηγό.

Αλλά πρόσφατα, τα ρομποταξί φάνηκε να χτυπάνε, καθώς η τεχνολογία έχει αποδειχθεί πιο απαιτητική από ό, τι υποσχέθηκαν τα στελέχη τεχνολογίας και αυτοκινήτων. Τα τελευταία δύο χρόνια, ανταγωνιστές όπως η Uber, η Lyft, η Waymo, η Cruise (θυγατρική της General Motors) και η ArgoAI (η οποία ανήκει εν μέρει από τη Ford και τη Volkswagen) καθυστέρησαν το χρονοδιάγραμμά τους για την ανάπτυξη αυτο-οδηγούμενων οχημάτων. Η Amazon απέκτησε το Zoox για πολύ χαμηλότερη από την αποτίμηση του 2018 στα 3,2 δισεκατομμύρια $.
Σήμερα, μόνο η Waymo εκτελεί μια εμπορική, αυτόνομη υπηρεσία παραδόσεων, μόνο στην περιοχή του μετρό Phoenix και μόνο περιστασιακά χωρίς κάποιο στο κάθισμα του οδηγού να παρακολουθεί την τεχνολογία που δημιουργήθηκε. Το 2015, ο Chris Urmson, πρώην επικεφαλής αυτοκινητοβιομηχανίας της Google, ο οποίος αργότερα συνέστησε την αυτοκινητοβιομηχανία Aurora, πρότεινε ότι ο 11χρονος γιος του ίσως δεν χρειαζόταν ποτέ άδεια οδήγησης. ο γιος έχει αρχίσει να μαθαίνει να οδηγεί. Πρόσφατα, η Aurora σήμαινε ότι θα στρέψει την εστίασή της μακριά από τα ταξί αυτο-οδήγησης και προς τα αυτοκινούμενα φορτηγά. «Αν θέλετε να φτάσετε γρήγορα στην αγορά με ένα ασφαλές σύστημα, δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα καλύτερο από το να ξεκινήσετε με φορτηγά», δήλωσε ο συνιδρυτής της Aurora, Sterling Anderson, σε εκδήλωση που διοργανώθηκε από το The Information.

Εάν η Amazon προχωρήσει με το δικό της δίκτυο χρησιμοποιώντας οχήματα Zoox, η εταιρεία μπορεί να έχει μερικά ενσωματωμένα πλεονεκτήματα. Η Amazon θα μπορούσε να προχωρήσει μπροστά από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, των οποίων η ικανότητα να πληρώσουν για τεχνολογίες όπως τα αυτόνομα οχήματα έχει μειωθεί κατά τη διάρκεια της ύφεσης που προκλήθηκε από το Covid-19. «Σε έναν κόσμο μετά τον Covid, πιστεύουμε ότι λιγότεροι και πιο ισχυροί παίκτες θα είναι σε θέση να αναπτύξουν κεφάλαια και ταλέντο για την επίλυση της αυτονομίας με μια νοοτροπία« παιχνιδιού για να κερδίσει »», έγραψε ο Nowak.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΜΑΣ

FutureMobility.gr

Πύλη ενημέρωσης σχετικά με τις νέες τεχνολογίες που οδηγούν το Μέλλον της αυτοκίνησης

 

 

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου (ΙΔΕΕΑ)

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info[at]futuremobility.gr

 

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

facebook logored YouTube redr linkedin