More

    Αυτοματοποιημένα οχήματα και ασφάλεια

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Τα επίπεδα αυτοματοποιημένης οδήγησης των οχημάτων, η ασφάλεια και τα οφέλη.

    Η συνεχιζόμενη εξέλιξη της τεχνολογίας των αυτοκινήτων στοχεύει στην παροχή ακόμα μεγαλύτερων πλεονεκτημάτων ασφάλειας και αυτοματοποιημένων συστημάτων οδήγησης (Automated Driving Systems – ADS), τα οποία μία ημέρα θα μπορούν να χειριστούν ολόκληρο το έργο οδήγησης, όταν δεν θέλουμε ή δεν μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας.

    Πλήρως αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα και φορτηγά που μας οδηγούν, αντί να τα οδηγούμε, θα γίνουν πραγματικότητα. Αυτά τα οχήματα με αυτόματη οδήγηση σιγά-σιγά θα ενσωματωθούν στους αυτοκινητόδρομους προχωρώντας μέσα από έξι επίπεδα προώθησης της τεχνολογίας της αυτοματοποιημένης οδήγησης κατά τα προσεχή έτη.

    Η Εξέλιξη των Αυτοματοποιημένων Τεχνολογιών Ασφάλειας

    Οι τεχνολογίες υποστήριξης των οδηγών στα σημερινά μηχανοκίνητα οχήματα συμβάλλουν ήδη στη διάσωση ζωών και στην πρόληψη τραυματισμών.

    Ορισμένα από τα σημερινά νέα οχήματα έχουν τεχνολογίες, για παράδειγμα, που προειδοποιούν και βοηθούν τους οδηγούς όταν εκτρέπονται σε γειτονικές λωρίδες ή κάνουν επικίνδυνες αλλαγές λωρίδων ή προειδοποιούν τους οδηγούς άλλων οχημάτων που βρίσκονται πίσω από αυτά όταν δημιουργούν αντίγραφα ασφαλείας ή πραγματοποιούν αυτόματη πέδηση αν ένα άλλο προπορευόμενο όχημα σταματήσει ή επιβραδύνει ξαφνικά, κ.α. Αυτές οι τεχνολογίες ασφάλειας χρησιμοποιούν συνδυασμό μηχανισμών (αισθητήρες, κάμερες και ραντάρ) και λογισμικών για να βοηθήσουν τα οχήματα να εντοπίζουν ορισμένους κινδύνους σχετικούς με την ασφάλεια, ώστε να μπορούν να προειδοποιήσουν τον οδηγό να ενεργήσει έγκαιρα για να αποφύγει μια σύγκρουση.

    Η συνεχιζόμενη εξέλιξη της τεχνολογίας των αυτοκινήτων στοχεύει να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερα οφέλη στην ασφάλεια και μελλοντικά να παρέχει αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης (ADS) που θα μπορούν να χειριστούν ολόκληρο το έργο οδήγησης όταν δεν θέλουμε ή δεν μπορούμε να το κάνουμε οι ίδιοι.

    Χρονικό εξέλιξης της ασφάλειας των οχημάτων


    1950-2000

    Ασφαλεία /Χαρακτηριστικά ευκολίας χειρισμού οδήγησης

    • Cruise Control
    • Ζώνες Ασφαλείας
    • Σύστημα αντιπλοκαρίσματος τροχών

    2000 – 2010

    Προηγμένες λειτουργίες ασφάλειας

    • Ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας
    • Ανίχνευση τυφλών σημείων οδήγησης
    • Προειδοποίηση σύγκρουσης προς τα εμπρός
    • Προειδοποίηση αλλαγής από τη λωρίδα

    2010 – 2016

    Προηγμένες λειτουργίες βοήθειας οδηγού

    • Σύστημα κάμερας οπισθοπορείας
    • Αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης
    • Αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης για πεζούς
    • Πίσω κίνηση – αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης
    • Πίσω κίνηση – ειδοποίηση διασταυρούμενης κυκλοφορίας
    • Κίνηση -Βοήθεια κεντραρίσματος λωρίδων

    2016-2025

    Μερικώς αυτοματοποιημένα χαρακτηριστικά ασφαλείας

    • Βοήθεια διατήρηση της λωρίδας
    • Προσαρμοσμένος έλεγχος ταχύτητας
    • Βοήθεια εμπλοκής στην κυκλοφορίας
    • Αυτόματο παρκάρισμα

    2025+

    Πλήρως αυτοματοποιημένα χαρακτηριστικά ασφαλείας

    • Αυτόματος «πιλότος» οδήγησης αυτοκινήτου

    Ο δρόμος προς τον πλήρη αυτοματισμό

    Τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα αλλά και τα φορτηγά που θα μας οδηγούν αντί να τα οδηγούμε θα γίνουν πραγματικότητα στο μέλλον.

    Αυτά τα αυτό-οδηγούμενα οχήματα θα ενσωματωθούν στους δρόμος των χωρών προχωρώντας μέσω έξι επιπέδων προώθησης της τεχνολογίας οδήγησης κατά τα προσεχή έτη. Αυτή η εξέλιξη ξεκινά, από την μη αυτοματοποιημένη οδήγηση, σημερινή κατάσταση, όπου απαιτείται πάντα ένας οδηγός έως την πλήρη αυτονομία όπου ένα αυτοματοποιημένο όχημα θα λειτουργεί ανεξάρτητα, χωρίς την οδήγηση του ανθρώπου.

    level0 1 2

     

    Δεν υπάρχει αυτοματισμός

    level0 1 2

     

    Βοήθεια οδηγού

    Το όχημα ελέγχεται από τον οδηγό αλλά μπορεί να περιλαμβάνονται στο σχεδιασμό του οχήματος ορισμένα χαρακτηριστικά βοήθειας οδήγησης.

    level0 1 2

     

    Μερική αυτοματοποίηση

    Το όχημα συνδυάζει αυτοματοποιημένες λειτουργίες, όπως σύστημα πέδησης και σύστημα διεύθυνσης, αλλά ο οδηγός παραμένει δεσμευμένος με την οδήγηση και παρακολουθεί το περιβάλλον οδήγησης συνεχώς.

    level3

     

    Προσωρινή αυτοματοποίηση

    Ο οδηγός είναι μια αναγκαιότητα, αλλά δεν απαιτείται να παρακολουθεί το περιβάλλον οδήγησης. Ο οδηγός πρέπει να είναι έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος ανά πάσα στιγμή με ειδοποίηση του οχήματος.

    level4 5png

     

    Υψηλή αυτονομία

    Το όχημα μπορεί να εκτελεί όλες τις λειτουργίες οδήγησης υπό ορισμένες συνθήκες. Ο οδηγός μπορεί να έχει τη δυνατότητα να ελέγχει το όχημα.

    level4 5

     

    Πλήρης αυτοματοποίηση

    Το όχημα είναι σε θέση να εκτελεί όλες τις λειτουργίες οδήγησης υπό όλες τις συνθήκες. Ο οδηγός μπορεί να έχει τη δυνατότητα να ελέγχει το όχημα.


    Τι σημαίνει αυτό για τον οδηγό;

     

    Επίπεδα αυτοματισμού

    Ποιος κάνει τι & πότε;


    Επίπεδο 0 Ο οδηγός κάνει όλες τις διαδικασίες οδήγησης συνεχώς.

    Επίπεδο 1 Ένα προηγμένο σύστημα υποβοήθησης του οδηγού (Advanced Driver Assistance System – ADAS) εγκατεστημένο στο όχημα, μπορεί μερικές φορές να βοηθήσει τον οδηγό είτε με το τιμόνι είτε με την πέδηση/επιβράδυνση/επιτάχυνση, αλλά όχι και τα δύο ταυτόχρονα.

    Επίπεδο 2 Ένα προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) στο όχημα μπορεί από μόνο του να ελέγχει ταυτόχρονα το τιμόνι και την πέδηση/επιτάχυνση ταυτόχρονα υπό ορισμένες συνθήκες. Ο οδηγός πρέπει να συνεχίσει να δίνει ιδιαίτερη προσοχή “παρακολουθεί το περιβάλλον οδήγησης” ανά πάσα στιγμή και να εκτελεί το υπόλοιπο έργο οδήγησης.

    Επίπεδο 3 Ένα αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης (ADS) στο όχημα μπορεί από μόνο του να εκτελεί όλες τις διαδικασίες της οδήγησης σε ορισμένες περιπτώσεις. Υπό αυτές τις συνθήκες, ο οδηγός πρέπει να είναι έτοιμος να αναλάβει εκ νέου τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή, όταν το σύστημα (ADS) ζητήσει από τον οδηγό να το κάνει.
    Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, το σύστημα εκτελεί το έργο οδήγησης.

    Επίπεδο 4 Ένα αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης (ADS) στο όχημα μπορεί από μόνο του να εκτελεί όλες τις εργασίες οδήγησης και να παρακολουθεί το περιβάλλον οδήγησης – ουσιαστικά, κάνει όλη την οδήγηση – σε ορισμένες περιπτώσεις. Ο οδηγός δεν χρειάζεται να δώσει προσοχή στις συνθήκες αυτές

    Επίπεδο 5 Ένα αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης (ADS) στο όχημα μπορεί να κάνει όλη την οδήγηση σε όλες τις περιστάσεις. Ο οδηγός είναι απλός επιβάτης και δεν απαιτείται να συμμετέχει στην οδήγηση.

    Οφέλη από τον αυτοματισμό

     

    Ασφάλεια

    Τα οφέλη από την ασφάλεια των αυτοματοποιημένων οχημάτων είναι υψίστης σημασίας.
    Η δυναμική των αυτοματοποιημένων οχημάτων για να σωθούν ζωές και να μειωθούν οι τραυματισμοί, στηρίζεται σε ένα κρίσιμο και τραγικό δεδομένο: το 94% των σοβαρών ατυχημάτων οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος.
    Τα αυτοματοποιημένα οχήματα έχουν τη δυνατότητα να μηδενίσουν το ανθρώπινο λάθος από την εξίσωση της σύγκρουσης. Αυτό θα βοηθήσει σημαντικά στην προστασία τόσο των οδηγών και των επιβατών, όσο και στην προστασία των ποδηλάτων και των πεζών.

    Οικονομικά και κοινωνικά οφέλη

    Τα αυτοματοποιημένα οχήματα θα μπορούσαν να αποφέρουν σημαντικά πρόσθετα οικονομικά και κοινωνικά οφέλη. Μια μελέτη του οργανισμού National Highway Traffic Safety Administration – NHTSA, έδειξε ότι οι συγκρούσεις αυτοκινήτων σε ετήσια βάση (NHTSA- Στοιχεία 2010) κοστίζει περίπου 242 δισεκατομμύρια δολάρια σε οικονομική δραστηριότητα, συμπεριλαμβανομένων 57,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε απώλεια της παραγωγικότητας στο χώρο εργασίας και 594 δισεκατομμύρια δολάρια λόγω της απώλειας ζωής και της μείωσης της ποιότητας ζωής λόγω τραυματισμών. Η εξάλειψη της συντριπτικής πλειοψηφίας των συγκρούσεων των μηχανοκίνητων οχημάτων θα μπορούσε να διαγράψει αυτά τα κόστη.

    Αποτελεσματικότητα και ευκολία

    Οι γεμάτοι δρόμοι με αυτοματοποιημένα οχήματα θα μπορούσαν επίσης να συνεργαστούν κάτω από ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης της κυκλοφορίας για την ομαλή ροή της κυκλοφορίας και τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Οι Αμερικανοί δαπανούν περίπου 6,9 δισεκατομμύρια ώρες σε καθυστερήσεις στην κυκλοφορία το (NHTSA- Στοιχεία 2014), μειώνοντας τον χρόνο εργασίας ή τον χρόνο παραμονής με την οικογένεια τους, αυξάνοντας το κόστος των καυσίμων και τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων. Με τα αυτοματοποιημένα οχήματα, ο χρόνος και τα χρήματα που ξοδεύτηκαν για μετακίνηση θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν καλύτερα.

    Μια πρόσφατη μελέτη ανέφερε ότι τα αυτοματοποιημένα οχήματα θα μπορούσαν να απελευθερώσουν έως και 50 λεπτά κάθε μέρα που είχαν προηγουμένως αφιερωθεί σαν καθυστερήσεις στην οδήγηση.

    Κινητικότητα

    Είναι δύσκολο να αναπτυχθούν τα πλήρη κοινωνικά οφέλη των αυτοματοποιημένων οχημάτων. Όμως μερικά από αυτά θα μπορούσαν να γίνουν κατανοητά μέσα από στατιστικά στοιχεία σε μεγάλες κοινωνίες όπου η πρόσβαση όλων των ανθρώπων στην οδήγηση δεν είναι εφικτή. Τα αυτοματοποιημένα οχήματα μπορούν να παρέχουν νέες δυνατότητες κινητικότητας σε εκατομμύρια ανθρώπους.

    Για παράδειγμα, σήμερα υπάρχουν περίπου 49 εκατομμύρια Αμερικανοί ηλικίας άνω των 65 ετών και 53 εκατομμύρια ανθρώπων που έχουν κάποια μορφή αναπηρίας (NHTSA- Στοιχεία 2019). Σε πολλά μέρη της Αμερικής, η απασχόληση ή η ανεξάρτητη διαβίωση εξαρτάται από την ικανότητα οδήγησης. Τα αυτοματοποιημένα οχήματα θα μπορούσαν να δώσουν την ελευθερία κινητικότητας ακόμα σε εκατομμύρια ανθρώπους.

    Επίσης ανάλογη μελέτη δείχνει ότι τα αυτοματοποιημένα οχήματα θα μπορούσαν να δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες απασχόλησης για περίπου 2 εκατομμύρια αμερικανούς με αναπηρίες.

    (Πηγή NHTSA)

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα