Φορτηγά: Η ενεργή ασφάλεια κατά 50% πιο αποτελεσματική από τις καμπίνες άμεσης όρασης

Σημαντικά είναι τα ποσοστά βελτίωσης σε ατυχήματα που σχετίζονται με το οπτικό πεδίο –ορατότητα του οδηγού από την καμπίνα των φορτηγών με την χρήση  των νέων τεχνολογιών

Από το 2005, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα που αφορούν τα βαρέα φορτηγά στην ΕΕ έχει μειωθεί σχεδόν κατά 50%. Επιπλέον, τα φορτηγά εμπλέκονται σε μόλις 15% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στην ΕΕ σήμερα.

Ωστόσο, τα ατυχήματα με φορτηγά που περιλαμβάνουν ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου (Vulnerable Road Users - VRUs) όπως οι ποδηλάτες και οι πεζοί προκαλούνται συχνά από παράγοντες σχετικούς με το οπτικό πεδίο του οδηγού. Για παράδειγμα, όταν οι ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου (VRU) βρίσκονται στο τυφλό σημείο ενός φορτηγού. Όλοι συμφωνούν ότι θα πρέπει να αντιμετωπιστούν τα ατυχήματα που σχετίζονται με την ορατότητα, αλλά όλα τα προτεινόμενα μέτρα δεν είναι εξίσου αποτελεσματικά με άλλα.

Άμεση όραση

Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι το άμεσο οπτικό πεδίο των οδηγών φορτηγών πρέπει να επεκταθεί με τροποποίηση ολόκληρης της δομής του οχήματος, προκειμένου να δημιουργηθούν καμπίνες «άμεσης όρασης»  και «χαμηλής εισόδου» για φορτηγά. Αυτό συνεπάγεται την τοποθέτηση της καμπίνας μπροστά από τον κινητήρα του οχήματος αντί πάνω του, γεγονός που θέτει τον οδηγό πιο κοντά στο δρόμο αλλά μειώνει τη διαθέσιμη χωρητικότητα φόρτωσης ενώ  αυξάνει και την επιφάνεια του παραθύρου της καμπίνας.

fortiga2

Ενεργός ασφάλεια

Ωστόσο, η έρευνα δείχνει ότι τα μέτρα ενεργητικής ασφάλειας - χρησιμοποιώντας κάμερες και αισθητήρες για την αύξηση του οπτικού πεδίου του οδηγού - είναι περίπου 50% πιο αποτελεσματικά στη μείωση των θανάτων από ό, τι ο επανασχεδιασμός φορτηγών. Τα συστήματα για την ανίχνευση των ευάλωτων χρηστών των οδών (όπως πεζούς ή ποδηλάτες), για παράδειγμα, μπορούν να μειώσουν τους θανάτους κατά 1,53% σε σύγκριση με μόλις 0,95% στην περίπτωση των καμπίνων χαμηλής εισόδου.

Επιπλέον, σε αντίθεση με τις καμπίνες χαμηλής εισόδου «άμεσης όρασης», τα μέτρα ενεργητικής ασφάλειας θα προσελκύουν ενεργά την προσοχή του οδηγού στην κρίσιμη περιοχή των ευάλωτων χρηστών των οδών «VRU» . Ακόμα και με το ευρύτερο δυνατό πεδίο θέασης σε καμπίνα με χαμηλή είσοδο, ο οδηγός φορτηγού μπορεί να κοιτάξει προς μία κατεύθυνση μόνο κάθε φορά και μπορεί ακόμα να μην εντοπίσει κάποιον πεζό ή ποδηλάτη που θα βρίσκεται στην άλλη πλευρά του οχήματος. Πράγματι, μια ολιστική προσέγγιση (συνδυάζοντας την τεχνολογία ενεργητικής ασφάλειας με βελτιωμένη άμεση και έμμεση όραση) είναι πολύ πιο αποτελεσματική από την εστίαση στις καμπίνες χαμηλής εισόδου.

Ένα άλλο μειονέκτημα των καμπίνων χαμηλής εισόδου «άμεσης όρασης» είναι η αρνητική τους επίδραση στην ικανότητα φόρτωσης φορτηγών, καθώς απαιτούν σημαντικές αλλαγές στη διάταξη ενός οχήματος. Επίσης όσο λιγότερο χώρο μεταφοράς έχει ένα φορτηγό, τόσο περισσότερα οχήματα χρειάζονται για να μεταφέρουν το ίδιο φορτίο, πράγμα που με τη σειρά του θα οδηγήσει σε αύξηση των εκπομπών CO2 .

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΜΑΣ

FutureMobility.gr

Πύλη ενημέρωσης σχετικά με τις νέες τεχνολογίες που οδηγούν το Μέλλον της αυτοκίνησης

 

 

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου (ΙΔΕΕΑ)

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@futuremobility.gr

 

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter

 

Newsletter

Έγγραφή στο ΝewsLetter