Τα σημερινά οχήματα συνδέονται ολοένα και περισσότερο με την έννοια ότι μπορούν να ανταλλάσσουν πληροφορίες ασύρματα με τον κατασκευαστή του οχήματος, με άλλα οχήματα και τρίτους παρόχους υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων ασφαλιστικών εταιρειών, παρόχων υπηρεσιών χρηματοδότησης και στόλων, χρηστών, φορέων εκμετάλλευσης υποδομής και παρόχων διαγνωστικών λύσεων. Αυτό αυξάνει την άνεση και την ευκολία για τους καταναλωτές, βελτιώνει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες και συμβάλλει στην επίτευξη κοινωνικών στόχων όπως η βελτίωση της οδικής ασφάλειας, η μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και η διευκόλυνση της διαχείρισης της κυκλοφορίας και του χώρου στάθμευσης.
Η εξέλιξη αυτή δημιουργεί αυξανόμενες απαιτήσεις από διάφορους συμμετέχοντες στην αγορά για την πρόσβαση στα δεδομένα του οχήματος. Τα εν λόγω δεδομένα, που παράγονται από το όχημα, είναι γνωστά ως «δεδομένα λειτουργίας». Εξαιρούνται τα δεδομένα που εισάγονται από χρήστες οχημάτων (όπως λίστες επαφών κινητών τηλεφώνων και επιλεγμένοι προορισμοί πλοήγησης) και δεδομένα που λαμβάνονται από εξωτερικές πηγές (όπως πληροφορίες που μεταδίδονται από οδικές μονάδες, άλλα οχήματα ή ευάλωτους χρήστες του δρόμου).
Η πρόσβαση στα δεδομένα του οχήματος πρέπει να είναι ασφαλής και σίγουρη. Η άμεση πρόσβαση τρίτων στις λειτουργίες του οχήματος θα μπορούσε να αυξήσει την έκθεση σε επιθέσεις χάκερ, καθώς κάθε νέα εξωτερική διεπαφή δεδομένων αυξάνει τον αριθμό των πιθανών στόχων και σημείων εισόδου. Πρόσθετοι κίνδυνοι για την ασφάλεια από την άποψη της απόσπασης της προσοχής από τον οδηγό, θα μπορούσαν να προκύψουν εάν οι εξωτερικοί φορείς έχουν αποκτήσει ανεξέλεγκτη πρόσβαση στα ενσωματωμένα συστήματα του οχήματος, τις διεπαφές χρήστη και τις οθόνες λειτουργίας.
Για να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και οι προμηθευτές συνεργάζονται μαζί με μια εναλλακτική λύση στην άμεση πρόσβαση στα δεδομένα του οχήματος. Αυτό θα περιλάμβανε τη δέσμευση των κατασκευαστών οχημάτων να κοινοποιούν τα σχετικά δεδομένα με ασφαλή τρόπο μεταξύ του οχήματος και μιας βάσης εγκατάστασης, από την οποία μπορούν να έχουν πρόσβαση οι συμμετέχοντες στην αγορά. Αυτό θα παρείχε ένα ανοικτό αλλά ασφαλές περιβάλλον για την παροχή υπηρεσιών τρίτων.
Εκτός από έναν εξωτερικό server που διαχειρίζεται ο κατασκευαστής του οχήματος, θα πρέπει να εγκατασταθεί ένας ή περισσότεροι ουδέτεροι servers για να προσφέρουν στους παρόχους υπηρεσιών μια εναλλακτική μέθοδο πρόσβασης, εξασφαλίζοντας ότι η ταυτότητά τους δεν γνωστοποιείται στον κατασκευαστή του οχήματος και ότι τηρούνται τα προσωπικά δικαιώματα των δεδομένων των πελατών.
Αυτοί οι servers δεν θα λειτουργούν, ανήκουν ή χρηματοδοτούνται από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.