More

    BMW VISION NEXT 100 (B’ ΜΕΡΟΣ) [video]

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Τι μορφή μπορεί να έχει η Απόλυτη Απόλαυση Οδήγησης του μέλλοντος;

    Σχεδιασμός εσωτερικού

    Ο σχεδιασμός του εσωτερικού επιτρέπει δύο διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας: την  Boost, κατά την οποία ο οδηγός χειρίζεται το αυτοκίνητο, και την Ease, κατά την οποία ο οδηγός μπορεί να καθίσει και να αφήσει το αυτοκίνητο να αναλάβει. Στη λειτουργία Ease, το αυτοκίνητο μετατρέπεται σε μέρος απόσυρσης με άπλετο χώρο, ευάρεστο φωτισμό και άνετη ατμόσφαιρα. Στη λειτουργία Boost, ο οδηγός αναλαμβάνει τον έλεγχο και επωφελείται από τη διακριτή και ενστικτώδη υποστήριξη που προσφέρει το αυτοκίνητο.

    Το αυτοκίνητο συνεχώς μαθαίνει περισσότερα για όποιον κάθεται πίσω από το τιμόνι, χάρη στην αισθητηριακή και ψηφιακή νοημοσύνη, την οποία η BMW ονομάζει Σύντροφο (Companion). Το σύστημα Companion προοδευτικά μαθαίνει να προσφέρει το σωστό είδος υποστήριξης ώστε να μεταμορφώσει τον οδηγό στον Απόλυτο Οδηγό.

    Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο του Vision είναι μια ακόμη πρωτοπορία γνωστή ως Alive Geometry (Ζωντανή Γεωμετρία), κάτι που παρόμοιο δεν έχει εμφανιστεί ποτέ πριν σε αυτοκίνητο. Αποτελείται από ένα είδος τρισδιάστατου γλυπτού που λειτουργεί και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό του αυτοκινήτου.

    BMW VISION NEXT 100 BMW VISION NEXT 100

    Η τεχνολογία Alive Geometry επιτρέπει την αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου.

    Η Alive Geometry αποτελείται από περίπου 800 κινούμενα τρίγωνα τα οποία είναι τοποθετημένα στον πίνακα οργάνων και σε συγκεκριμένες περιοχές των πλαϊνών. Λειτουργούν σε τρείς διαστάσεις, διατηρώντας άμεση επικοινωνία με τον οδηγό μέσω των κινήσεών τους, που μοιάζουν περισσότερο με χειρονομίες παρά με δισδιάστατες απεικονίσεις σε μια οθόνη. Ακόμη και η ελάχιστη περιφερειακή κίνηση είναι αντιληπτή από τον οδηγό. Σε συνδυασμό με την οθόνη Head-Up, η Alive Geometry συνδυάζει μοναδικά το αναλογικό με το ψηφιακό

    Τα τρίγωνα λειτουργούν περίπου με τον ίδιο τρόπο όπως ένα σμήνος από πουλιά σε ελεγχόμενη πτήση, και οι συγχρονισμένες τους κινήσεις λειτουργούν ως σήματα που είναι εύκολα κατανοητά σε όσους βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητο. Σε συνδυασμό με την οθόνη Head-Up, εμπλέκουν τον οδηγό σε μια προαισθανόμενη επικοινωνία, όπου ένα ενστικτώδες σήμα προβλέπει ένα επικείμενο γεγονός σε πραγματικό χρόνο.

    Διάφορες προσεγγίσεις διαφαίνονται ήδη σήμερα που δείχνουν να επιβεβαιώνουν την σκοπιμότητα αυτής της λύσης. Η ταχεία δημιουργία πρωτοτύπων και η ταχεία κατασκευή, για παράδειγμα, κερδίζουν σε σημαντικότητα συνεχώς και είναι πολύ πιθανό να αποτελούν κάτι κοινότοπο σε 30 χρόνια. Αν και επί του παρόντος παραμένει δύσκολο να φανταστεί κανείς με ποιο τρόπο εκατοντάδες μικρά τρίγωνα μπορούν να συντονιστούν ώστε να επιτρέψουν στην τεχνολογία Alive Geometry να λειτουργήσει, στα μετέπειτα χρόνια, θα είναι εφικτό, καθώς οι σημερινές τυπικές μέθοδοι κατασκευής των οχημάτων αντικαθίστανται.

    Στο μέλλον θα είναι εφικτό να παραχθούν ακόμη περισσότερο σύνθετες και ευέλικτες μορφές. Αυτός είναι και ο λόγος που για την περίπτωση του BMW VISION NEXT 100, το γκρούπ BMW κάνει αναφορά στην εκτύπωση 4D, μια διαδικασία η οποία προσθέτει ένα τέταρτο επίπεδο στα εξαρτήματα: αυτό της λειτουργικότητας. Στα μετέπειτα χρόνια, τα τυπωμένα εξαρτήματα που θα κατασκευάζονται με αυτόν τον τρόπο θα ενσωματώνουν απευθείας λειτουργίες που σήμερα πρέπει να σχεδιάζονται και να παράγονται ξεχωριστά προτού να ενσωματωθούν στο σύνολο.

    Για την ώρα, ο ψηφιακός κόσμος είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τις οθόνες. Το επόμενο βήμα θα είναι οι οργανικές οθόνες LED – με άλλα λόγια, οθόνες που θα μπορούν να αλλάζουν ελεύθερα σχήμα.

    Παρόλα αυτά, το όχημα Vision υποδηλώνει ότι σε κάποια στιγμή δεν θα υπάρχουν καθόλου οθόνες. Αντιθέτως ολόκληρο το παρμπρίζ θα εξυπηρετεί σαν μια μεγάλη οθόνη, απευθείας εμπρός από τον οδηγό.

    Στο μέλλον, ο ψηφιακός με τον υλικό κόσμο θα ενωθούν αρκετά, όπως επίσης εκφράζεται μέσω της τεχνολογίας Alive Geometry, για παράδειγμα, με τρόπο τέτοιο που το αναλογικό ταμπλό θα έχει διάδραση με την ψηφιακή οθόνη Head-Up στο μπροστινό παρμπρίζ.

    Λειτουργίες οδήγησης Boost και Ease για τον οδηγό – ή λειτουργίες ελεγχόμενες από το αυτοκίνητο.

    Στη λειτουργία Boost όπως και στην Ease, τα στοιχεία και οι τεχνολογίες του οχήματος δημιουργούν την πιο έντονη ή χαλαρή εμπειρία οδήγησης, ανάλογα με το τι απαιτείται. Η μετάβαση μεταξύ του τύπου λειτουργίας είναι εντυπωσιακή και τέλεια ενορχηστρωμένη, και η τεχνολογία Alive Geometry παραμένει επίκαιρη σε όλη τη διάρκεια. Στη λειτουργία Boost, όταν ο οδηγός συγκεντρώνεται πλήρως στο δρόμο, η τεχνολογία Alive Geometry δίνει έμφαση στην ιδανική γραμμή οδήγησης ή σε πιθανά σημεία στροφής και προειδοποιεί για εισερχόμενα οχήματα. Αντί να προτρέπει τον οδηγό να πάει γρηγορότερα, αυτού του είδους η υποστήριξη καθορίζει τον τρόπο για να οδηγούμε αισθητά καλύτερα. Επιπρόσθετα, η ενστικτώδης πληροφόρηση έχει περισσότερο φυσικό και άμεσο αντίκτυπο από μια ρομποτική φωνή ή τις οδηγίες σε μια οθόνη.

    Στη λειτουργία Ease, από την άλλη, η τεχνολογία Alive Geometry είναι πιο διακριτική στις κινήσεις της, δίνοντας πληροφορίες στους επιβαίνοντες σχετικά με τον δρόμο μπροστά και για οποιουσδήποτε ελιγμούς επιτάχυνσης ή επιβράδυνσης πρόκειται να εκτελεστούν.

    Στη λειτουργία Boost, ολόκληρο το όχημα επικεντρώνεται στον οδηγό, προσφέροντας έξυπνη υποστήριξη για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας οδήγησης. Το κάθισμα και το τιμόνι αλλάζουν θέση, και η κεντρική κονσόλα μετακινείται ώστε να έχει καλύτερο προσανατολισμό προς τον οδηγό. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ο οδηγός μπορεί να αλληλεπιδρά με το όχημα με κινήσεις των χεριών.

    BMW VISION NEXT 100 BMW VISION NEXT 100

    Η αναλογικής επαφής οθόνη Head-Up της BMW του μέλλοντος χρησιμοποιεί ολόκληρο το παρμπρίζ για την επικοινωνία με τον οδηγό. Στη λειτουργία Boost, επικεντρώνεται αποκλειστικά σε αυτό που έχει πραγματικά σημασία για τον οδηγό: πληροφορίες όπως η ιδανική γραμμή οδήγησης, τα σημεία στροφής και την ταχύτητα. Επιπρόσθετα, πλήρη συνδεσιμότητα, έξυπνους αισθητήρες και μόνιμη ανταλλαγή δεδομένων επιτρέπουν στην οθόνη Head-Up να παράγει μια ψηφιακή απεικόνιση του περιβάλλοντος χώρου του οχήματος. Σε ομιχλώδεις συνθήκες, για παράδειγμα, αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να ωφεληθεί από πληροφορίες όπως οχήματα που διέρχονται κάθετα του δρόμου μπροστά, προτού ουσιαστικά να είναι καν ορατά. Επιπρόσθετα, με την συνεχή εκμάθηση του οδηγού, το σύστημα συνεχώς βελτιώνεται, και επικεντρώνεται στη δημιουργία κάθε στιγμή της όσο το δυνατόν έντονης και προσωπικής εμπειρίας οδήγησης.

    Η μετάβαση στη λειτουργία Ease φέρνει μια πλήρη αλλαγή της εσωτερικής ατμόσφαιρας. Το τιμόνι και η κεντρική κονσόλα ανασύρονται και τα προσκέφαλα μετακινούνται στη μια πλευρά ώστε να δημιουργήσουν μια χαλαρή και φιλόξενη ατμόσφαιρα. Τα καθίσματα και τα πάνελ των θυρών ενώνονται για να δημιουργήσουν μια μονάδα, επιτρέποντας στον οδηγό και τους επιβάτες να καθίσουν υπό ελαφρά γωνία. Έτσι γίνεται ευκολότερο να κοιτά ο καθένας τον άλλο και να κάθονται σε περισσότερο χαλαρή θέση για ευκολότερη επικοινωνία. Εντω μεταξύ, η οθόνη Head-Up προσφέρει στους επιβαίνοντες προσωποποιημένο περιεχόμενο μαζί με πληροφορίες και ψυχαγωγία που επιθυμούν.

    Ανάλογα με την λειτουργία οδήγησης, αλλάζει το επίκεντρο του οχήματος, είτε σε πρώτης ανάγκης για τον οδηγό στη λειτουργία Boost, είτε στον χώρο και την ατμόσφαιρα στη λειτουργία Ease, δίνοντας έμφαση στα εντυπωσιακά τοπία ή τα κτίρια ενδιαφέροντος που προσπερνά το αυτοκίνητο, για παράδειγμα.

    Είτε το όχημα είναι στη λειτουργία Boost είτε στην Ease είναι επίσης αισθητά εμφανές στους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου καθώς η αναγνωρίσιμη γρίλια στη μάσκα, οι διπλοί προβολείς και τα πίσω φώτα σε σχήμα L επιτελούν επικοινωνιακό εργαλείο. Τα διάφορα χρώματα φωτισμού υποδεικνύουν σε ποια λειτουργία βρίσκεται το όχημα.

    Σύστημα Companion: Ο έξυπνος ψηφιακός σύντροφος συνδέει οδηγό και αυτοκίνητο.

    Το σύστημα Companion συμβολίζεται με ένα μικρό γλυπτό στοιχείο που αντιπροσωπεύει τη σύνδεση οδηγού-οχήματος. Με σχήμα όμοιο με ένα μεγάλο, κομμένο πολύτιμο λίθο, είναι τοποθετημένο στο κέντρο του ταμπλό, ακριβώς κάτω από το παρμπρίζ, όπου συμβολίζει τη νοημοσύνη, τη συνδεσιμότητα και τη διαθεσιμότητα του BMW VISION NEXT 100. Αντιπροσωπεύει επίσης την συνεχή εναλλαγή δεδομένων: όσο περισσότερα μαθαίνει σχετικά με τον ιδιοκτήτη και τις συνήθειες μετακίνησής του, τόσο εξυπνότερο γίνεται. Σε κάποια φάση γνωρίζει τον οδηγό αρκετά καλά ώστε αυτόματα να εκτελεί εργασίες ρουτίνας για αυτόν και να προσφέρει κατάλληλες συμβουλές όποτε αυτές είναι απαραίτητες. Ανεξάρτητα από το όχημα αυτό καθαυτό, η συνεχής εκμάθηση κάνει το σύστημα Companion όλο και περισσότερο πολύτιμο για τον ιδιοκτήτη του.

    Το σύστημα Companion παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στις επικοινωνίες μεταξύ οδηγού και οχήματος όταν το αυτοκίνητο μεταβαίνει από τη λειτουργία Boost στη λειτουργία Ease. Ο οδηγός συγκεντρώνεται στο δρόμο στη λειτουργία Boost, το σύστημα Companion παραμένει επίπεδο στο ταμπλό. Όμως όταν το BMW VISION NEXT 100 αναλαμβάνει τον έλεγχο στη λειτουργία Ease, ανασηκώνεται για να δημιουργήσει μια διεπαφή με το παρμπρίζ. Μια λυχνία ειδοποιεί τον οδηγό ότι το αυτοκίνητο είναι έτοιμο για πλήρη αυτόνομη οδήγηση. Για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, το σύστημα Companion διαθέτει μια παρόμοια λειτουργία, ειδοποιώντας με το δικό του φως καθώς και με τα φώτα του οχήματος ότι το αυτοκίνητο βρίσκεται σε αυτόματη λειτουργία. Σε συγκεκριμένες συνθήκες κυκλοφορίας, το σύστημα Companion είναι σε οπτική επαφή με τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, βοηθώντας τους πεζούς να διασχίσουν το δρόμο μέσω πράσινου φωτισμού στο μπροστινό μέρος του οχήματος.

    Χαρακτηριστικό εξωτερικό BMW.

    Ο σχεδιασμός του οχήματος BMW Vision χαρακτηρίζεται από μια μίξη επιδεικτικού coupe τύπου και την δυναμική κομψότητα ενός σεντάν. Με μήκος 4.90 μέτρα και ύψος 1.37 μέτρα, διαθέτει συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις. Στο εσωτερικό, όμως, διαθέτει τις διαστάσεις ενός σεντάν πολυτελείας της BMW.

    BMW VISION NEXT 100

    BMW VISION NEXT 100 BMW VISION NEXT 100

    Οι μεγάλοι τροχοί είναι τοποθετημένοι στα εξωτερικά άκρα του αμαξώματος, δίνοντας στο όχημα τη δυναμική στάση που αποτελεί χαρακτηριστικό ενός BMW. Όσον αφορά την αεροδυναμική, η εξωτερική τεχνολογία Alive Geometry συμβάλλει σε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα: όταν οι τροχοί στρέφονται καθώς στρίβει το όχημα, το αμάξωμα τους διατηρεί καλυμμένους ομοιάζοντας με ένα ευέλικτο δέρμα, φιλοξενώντας τις διάφορες θέσεις τους. Ο πρωτοποριακός σχεδιασμός του BMW VISION NEXT 100 του προσδίδει έναν εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας της τάξης του 0.18.Το εξωτερικό του οχήματος έχει το χρώμα του χαλκού, σχεδιασμένο έτσι ώστε να υπογραμμίζει την ιδέα ότι τα οχήματα του μέλλοντος της BMW πρέπει να μοιάζουν τεχνικά αλλά να προσδίδουν συνάμα και θαλπωρή – όπως συμβολίζεται από τους στενούς δεσμούς μεταξύ οχήματος και οδηγού.

    Η σχέση αυτή ξεκινά από τη στιγμή που ο οδηγός πλησιάζει το όχημα: τεχνολογίες έξυπνων αισθητήρων ανοίγουν αυτόματα την πόρτα τύπου φτερών. Για να παρέχεται περισσότερος χώρος στον οδηγό για την είσοδο και έξοδο, το τιμόνι είναι στο ίδιο επίπεδο με το ταμπλό. Μόλις καθίσει ο οδηγός, ενεργοποιούνται πλήρως όλα τα συστήματα με ένα απλό άγγιγμα στο σήμα της BMW στο κέντρο του ταμπλό. Η πόρτα κλείνει, το τιμόνι εξέρχεται και ξεκινά η εμπειρία οδήγησης.

    Υλικά του μέλλοντος.

    Οι σχεδιαστές του BMW VISION NEXT 100 πρωτίστως χρησιμοποίησαν υφάσματα από ανακυκλωμένα ή ανανεώσιμα υλικά. Τα ορατά και μη ορατά εξαρτήματα από άνθρακα, όπως τα πλευρικά πάνελ, είναι κατασκευασμένα από υπολείμματα παραγωγής κανονικών νημάτων άνθρακα. Στο μέλλον, η επιλογή των υλικών θα γίνει ακόμη σημαντικότερη σε όλη την έκταση της διαδικασίας σχεδιασμού και παραγωγής.

    Με τον καιρό, άλλα νέα υλικά θα προστεθούν επίσης στο σύνολο, επιτρέποντας να προκύψουν διαφορετικά σχήματα οχημάτων. Για την εξοικονόμηση πόρων και την υποστήριξη περισσότερο βιώσιμης κατασκευής, θα γίνει μικρότερη χρήση ξύλου και δέρματος ενώ πρωτοποριακά υλικά και οι επακόλουθες νέες δυνατότητες στο σχεδιασμό και την παραγωγή σταδιακά έρχονται στο προσκήνιο. Αυτή η προσέγγιση ήδη παραδειγματίζεται με τη χρήση υψηλής ποιότητας υφασμάτων και εύκολα ανακυκλώσιμων υλικών και την εξάλειψη του δέρματος στο εσωτερικό του BMW VISION NEXT 100.

     

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα