Η Νέα Δομική Συστοιχία Μπαταριών της Tesla — Δεν είναι Στοιχείο σε Συστοιχία, αλλά Στοιχείο στο Αμάξωμα

Η Ημέρα Μπαταρίας της Tesla δεν ήταν απλώς γεμάτη εκπλήξεις. Η Tesla έκανε πολλές ανακοινώσεις προϊόντων, πολλά από τα οποία αναμένουν την ανακάλυψή τους. Αυτό που αναφέρεται σε αυτό το άρθρο είναι η νέα μπαταρία της Tesla.

Αυτό που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν συνειδητοποίησαν είναι ότι η Tesla εγκαταλείπει τη διάσημη σχεδίαση μπαταρίας στο δάπεδο. Για όσους δεν το ήξεραν, μέχρι τώρα, τα οχήματα της Tesla περιελάμβαναν το αμάξωμα και μια επίπεδη μπαταρία στο κάτω μέρος του αμαξώματος που, όπως θα έλεγε η Tesla, είναι παντρεμένα μαζί στο εργοστάσιο. Παρακολουθήσαμε ακόμη και την τελετή προσωπικά. Αρχικά, ο επίπεδος σχεδιασμός αναπτύχθηκε επειδή παρείχε χαμηλό κέντρο βάρους και ισχυρά οφέλη για την ασφάλεια, καθώς και τη δυνατότητα γρήγορης ανταλλαγής της συστοιχίας μπαταριών αντί για φόρτιση αν το Tesla έμενε στο δρόμο.

tesla new battary 1

Η Επίπεδη Σχεδίαση Μπαταρίας στο Tesla Model S

Όπως γνωρίζετε, αυτό το τελευταίο δεν κατέληξε να συμβαίνει. Τώρα η Tesla επέστρεψε στον πίνακα σχεδίασης για να κάνει κάτι καλύτερο. Ωστόσο, δεν ήταν απλώς η συνήθεια της Tesla να ανακαλύψει πάλι με επιτυχία τον τροχό. Η εταιρεία επέστρεψε στον πίνακα σχεδίασης επειδή το απαιτούσαν τα κορυφαία στοιχεία της 4680. Βλέπετε, στο παρελθόν, τα στοιχεία της μπαταρίας δεν ήταν αρκετά πυκνά, οπότε η Tesla χρειαζόταν όλο το χώρο που μπορούσε να έχει στο δάπεδο. Εάν η Tesla το έκανε ακόμα, τα οχήματα της θα είχαν απίστευτη αυτονομία, αλλά η Tesla δεν θα μπορούσε να κατασκευάσει πολλά από αυτά.

Η Τέσλα έπρεπε να λύσει μερικά ζητήματα. Πρώτον, η εταιρεία έπρεπε να βρει έναν τρόπο απλοποίησης της συστοιχίας της μπαταρίας και εξάλειψης των μονάδων. Στη συνέχεια, χωρίς την επίπεδη σχεδίαση, η Tesla χρειαζόταν έναν νέο τρόπο για να ενισχύσει τη δομική ακεραιότητα του οχήματος. Αυτό που κατέληξαν είναι να μετατρέψουν το χώρο αποσκευών σε δομή με τον ίδιο τρόπο που ένα αεροπλάνο έχει φτερά σε σχήμα δεξαμενής καυσίμου και όχι φτερά με δεξαμενές μέσα.

Με κάποιους τρόπους, είναι το ίδιο τέχνασμα που έχει εφαρμόσει η Tesla στον κορυφαίο σχεδιασμό της, όπου το ίδιο το αμάξωμα είναι μέρος της "αποθήκης καυσίμου". Αυτή δεν είναι επίσης η πρώτη φορά που η Elon εφάρμοσε μαθήματα που αντλήθηκαν σε μια άλλη εταιρεία στα προϊόντα μιας άλλης. Σε αυτήν την περίπτωση, η λύση ήταν μια κόλλα που δεν ενεργούσε μόνο ως κόλλα και επιβραδυντικό φλόγας όπως έκανε στα προηγούμενα μοντέλα, αλλά και ως υλικό ενίσχυσης της συστοιχίας. Τοποθετήστε την κόλλα ανάμεσα σε δύο ατσάλινα φύλλα και κάνετε την μπαταρία να είναι στερεά και ανθεκτική στη διάτμηση Δεν απαιτεί πλέον εξωτερική υποστήριξη. Σε αντίθεση με την CATL, η οποία άρχισε να τοποθετεί τα στοιχεία απευθείας στη συστοιχία και να εξαλείφει τις μονάδες, αυτή είναι πρακτικά μια λύση στοιχείο στο όχημα, καθώς η μπαταρία δεν είναι πλέον μόνο ένα περίβλημα, είναι μέρος της δομής του οχήματος.

tesla new battary 1

Η νέα συστοιχία της Tesla χτυπάει δύο τριγόνια με ένα σπάρο, επειδή υπάρχουν και μερικά άλλα πράγματα που επιτρέπουν αυτή η νέα αρχιτεκτονική. Τώρα, χωρίς η συστοιχία των μπαταριών να εκτείνεται στο μπροστινό και στο πίσω μέρος του οχήματος, υπάρχουν ακόμη πιο αποτελεσματικές ζώνες παραμόρφωσης καθώς και περισσότερος χώρος. Αυτό μας οδηγεί σε ένα ακόμη όφελος. Σίγουρα, αυτός ο επιπλέον χώρος θα μπορούσε να μείνει άδειος και να χρησιμοποιηθεί για περισσότερες αποσκευές. Ή, ίσως, αντί για μεγαλύτερο μπροστινό χώρο αποσκευών, το όχημα θα μπορούσε να έχει ένα μεγάλο φίλτρο HEPA που να επιτρέπει τη λειτουργία άμυνας βιολογικού πολέμου. Ακόμα και με το φίλτρο HEPA, πιθανότατα θα εξακολουθούσε να υπάρχει μεγαλύτερος μπροστινός χώρος αποσκευών από ό, τι σήμερα. Είναι δύσκολο να υπερεκτιμήσουμε πόσο επιπλέον χώρος θα υπάρχει και μέρος αυτού πιθανότατα θα μπορούσε να επεκταθεί και σε μια μεγαλύτερη καμπίνα.

Το τελικό αποτέλεσμα; Η Tesla δεν μιλούσε ξεκάθαρα για το πόσο αποτελεσματικότερη ήταν η δομική ακεραιότητα. Κατά τη διάρκεια της Ημέρας της Μπαταρίας, ο Elon Musk το έκρινε ως μια καλή λύση για την επίλυση των ζητημάτων δομικής ακεραιότητας των οχημάτων καμπριολέ, αλλά δεν το συνέκρινε άμεσα με τα οχήματα εσωτερικής καύσης (ICE) ή τα δικά του υπάρχοντα οχήματα. Μέχρι την κυκολοφορία ενός tweet, στο οποίο ο Elon διευκρίνισε ότι είναι πιο άκαμπτο και μια σημαντική ανακάλυψη.

Είναι αστείο, αλλά φαίνεται ότι δεν απάντησε στην ερώτησή. Ή απάντησε; Βλέπετε, όλα αυτά συνδέονται πάρα πολύ με τη χύτευση καλουπιών, καθώς και με το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για ένα σχέδιο μονοκόμματου αμαξώματος που είδαμε πριν από περισσότερο από ένα χρόνο.

tesla new battary 2

Βλέπετε, με τη νέα μπαταρία, η Tesla μπορεί να προχωρήσει στην επόμενη φάση με τις φιλοδοξίες της για τη χύτευση μονοκόμματου αμαξώματος. Τέλος, αυτό θα λειτουργήσει μόνο εάν το δάπεδο δεν είναι μέρος του μονοκόμματου αμαξώματος, καθώς το ολοκληρωμένο καλούπι εγχύνεται προς τα πάνω και στη συνέχεια σηκώνεται από το μηχάνημα. Δεν χρειάζεται να δημιουργήσουν ένα δάπεδο για δομική ακεραιότητα, επειδή η μπαταρία αναλαμβάνει αυτόν τον ρόλο. Η Tesla πιθανότατα θα προχωρήσει σε αυτό σταδιακά. Λοιπόν, είναι σύμπτωση ότι, στο ερώτημα εάν η Tesla θα χυτεύσει το μεσαίο μέρος του οχήματος ως ένα ενιαίο κομμάτι, ο Elon απαντά για την πρωτοποριακή μπαταρία που θα το έκανε δυνατό; Λοιπόν, εάν χρειάζεστε πιο πειστική απάντηση, παρακάτω αναφέρονται μερικές ακόμη «συμπτώσεις», ξεκινώντας με ένα συγκεκριμένο απόσπασμα από αυτό το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας:

"Τέτοιες μηχανές χύτευσης μπορεί να μειώσουν τον αριθμό μηχανών χύτευσης ή πραγματικών χυτών που απαιτούνται για τη χύτευση ενός πλήρους ή ουσιαστικά πλήρους πλαισίου οχήματος (π.χ. σε λιγότερο από έξι, λιγότερο από πέντε, λιγότερο από τέσσερις, λιγότερο από τρεις, λιγότερο από δύο ή μια μηχανή (-ες) χύτευσης)."

Για το Model Y, ή ίσως για το αναμενόμενο μοντέλο των 25.000 $ στο Giga Berlin, είναι πιθανό η Tesla θα χρησιμοποιήσει μια μηχανή χύτευσης όπως κάνει για τη συναρμολόγηση του πίσω αμαξώματος στο Fremont, μία για το μπροστινό μέρος και μετά στο επόμενο βήμα, το μεσαίο τμήμα του αμαξώματος, θα προστεθεί όπως επισημάνθηκε σε μία από τις εικόνες του διπλώματος ευρεσιτεχνίας.

Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι ο τρόπος με τον οποίο η εταιρεία χαράσσει και συγκολλάει αυτό το μέρος του αμαξώματος, σε κάποιο στάδιο μοιάζει ακριβώς με αυτό που βλέπετε στην παραπάνω εικόνα. Στη συνέχεια, δύο πλευρικές λαμαρίνες ακριβώς αυτού του σχήματος συνδέονται με δύο στηρίγματα οροφής, ένα μπροστινό μέρος που διαχωρίζει το τμήμα της κουκούλας από την καμπίνα, και το πίσω μέρος. Χάρη στη δομική μπαταρία, το αμάξωμα μπορεί να χυτευτεί και να ωθηθεί προς τα πάνω και έξω από το μηχάνημα.

tesla new battary 2

https://cleantechnica-com.cdn.ampproject.org/c/s/cleantechnica.com/2020/10/10/teslas-new-structural-battery-pack-its-not-cell-to-pack-its-cell-to-body/amp/

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΜΑΣ

FutureMobility.gr

Πύλη ενημέρωσης σχετικά με τις νέες τεχνολογίες που οδηγούν το Μέλλον της αυτοκίνησης

 

 

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου (ΙΔΕΕΑ)

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info[at]futuremobility.gr

 

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

facebook logored YouTube redr linkedin