Κίνδυνοι πυρκαγιών από τις μπαταρίες ιόντων - λιθίου υψηλής τάσης [video]

Ποιές προτάσεις περιλαμβάνει η Έκθεση Ασφαλείας του NTSB;

Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ εξέδωσε τέσσερις συστάσεις ασφαλείας την Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2021, με βάση τα ευρήματα που περιλαμβάνονται στην Έκθεση Ασφαλείας 20/01, η οποία τεκμηριώνει την έρευνα του οργανισμού για τέσσερις πυρκαγιές ηλεκτρικών οχημάτων που αφορούν πυρκαγιές μπαταριών ιόντων - λιθίου υψηλής τάσης.

Τρεις από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που αναφλέγησαν υπέστησαν ζημιές σε συγκρούσεις υψηλής ταχύτητας, υψηλής σφοδρότητας και το τέταρτο περιστατικό σημειώθηκε κατά τη διάρκεια της κανονικής λειτουργίας του οχήματος. Και οι τρεις από τις μπαταρίες που υπέστησαν ζημιά αναφλέγησαν πάλι, μετά το σβήσιμο της πυρκαγιάς του οχήματος από τους πυροσβέστες. Η μπαταρία κατά την τέταρτη έρευνα δεν υπέστη πάλι ανάφλεξη.

Η Έκθεση Ασφαλείας 20/01 εντόπισε δύο βασικά θέματα ασφάλειας μέσω της έρευνάς της:

  • Την ανεπάρκεια των εγχειριδίων αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης των κατασκευαστών των οχημάτων.
  • Τα κενά στα πρότυπα ασφάλειας και στην έρευνα που σχετίζονται με τις μπαταρίες ιόντων - λιθίου υψηλής τάσης που εμπλέκονται σε ατυχήματα υψηλής ταχύτητας και υψηλής σοβαρότητας.

Στις ενέργειες που επιδιώκει το NTSB στις τέσσερις συστάσεις ασφαλείας που εκδόθηκαν την Τετάρτη περιλαμβάνονται:

  • Συμπερίληψη της διαθεσιμότητας ενός εγχειριδίου (οδηγού) αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης ενός κατασκευαστή και της συμμόρφωσής του με το πρότυπο ISO 17840 και τη συνιστώμενη πρακτική του SAE International J2990, κατά τον καθορισμό της βαθμολογίας στο Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέου Αυτοκινήτου των ΗΠΑ.
  • Συνεχής έρευνα σχετικά με τρόπους μετριασμού ή απενεργοποίησης της παραμένουσας ενέργειας σε μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής τάσης μετά από ένα ατύχημα.
  • Συνεχής έρευνα σχετικά με τρόπους μείωσης των κινδύνων που σχετίζονται με τη θερμική διαφυγή που προκύπτει στις συγκρούσεις υψηλής ταχύτητας και υψηλής σοβαρότητας.
  • Διαμόρφωση των εγχειριδίων (οδηγών) αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης των κατασκευαστών σύμφωνα με το πρότυπο ISO 17840 και τη συνιστώμενη πρακτική της SAE International J2990.

pirkafies iontwn 2

Ενσωμάτωση των ειδικών πληροφοριών για τα οχήματα στους οδηγούς αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης για:

  • Για την κατάσβεση πυρκαγιών μπαταριών ιόντων - λιθίου υψηλής τάσης.
  • Μετριασμός της θερμικής διαφυγής και του κινδύνου επανάληψης της ανάφλεξης της μπαταρίας ιόντων λιθίου υψηλής τάσης.
  • Ελαχιστοποίηση των κινδύνων που σχετίζονται με την απομένουσα ενέργεια σε μπαταρίες ιόντων - λιθίου υψηλής τάσης κατά τη διάρκεια έκτακτης ανάγκης και πριν απομακρυνθεί ένα κατεστραμμένο ηλεκτρικό όχημα από τον τόπο του συμβάντος.
  • Αποθήκευση με ασφάλεια ενός ηλεκτρικού οχήματος με κατεστραμμένη μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης.
  • Παροχή πληροφοριών και διαθέσιμη καθοδήγηση στους πρώτους ανταποκριτές στο σημείο του συμβάντος και στους άλλους εργαζόμενους στο σημείο αυτό σχετικά με τους κινδύνους που σχετίζεται με πυρκαγιές μπαταριών ιόντων λιθίου υψηλής τάσης σε ηλεκτρικά οχήματα.

Οι πυρκαγιές σε ηλεκτρικά οχήματα που τροφοδοτούνται από μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής τάσης ενέχουν τον κίνδυνο ηλεκτροπληξίας στους ανταποκριτές έκτακτης ανάγκης από την έκθεση στα εξαρτήματα υψηλής τάσης μιας κατεστραμμένης μπαταρίας ιόντων λιθίου.
Ένας άλλος κίνδυνος είναι ότι τα κατεστραμμένα στοιχεία της μπαταρίας μπορούν να παρουσιάσουν θερμική διαφυγή - ανεξέλεγκτες αυξήσεις θερμοκρασίας και πίεσης - που μπορούν να οδηγήσουν σε επανάληψη της ανάφλεξης της μπαταρίας. Οι κίνδυνοι ηλεκτροπληξίας και ανάφλεξης / πυρκαγιάς της μπαταρίας προκύπτουν από την «απομένουσα» ενέργεια που παραμένει σε μια κατεστραμμένη μπαταρία.

Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ ενδιαφέρεται για την ασφάλεια της αναδυόμενης τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων των εναλλακτικών πηγών ενέργειας των οχημάτων, όπως είναι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Τα ζητήματα ασφάλειας με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής τάσης που χρησιμοποιούνται σε ηλεκτρικά οχήματα κέρδισαν για πρώτη φορά ευρεία προσοχή όταν ένα Chevrolet Volt έπιασε φωτιά τρεις εβδομάδες μετά από μια δοκιμή σύγκρουσης τον Μάιο του 2011.

Η πρώτη έρευνα του NTSB σχετικά με τις πυρκαγιές των ηλεκτρικών οχημάτων στους αμερικανικούς δρόμους έγινε το 2017, όταν μια μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης έπιασε φωτιά, όταν ένα ηλεκτρικό όχημα έφυγε από το δρόμο και έπεσε σε ένα γκαράζ με υψηλή ταχύτητα.

Μεταξύ του 2017 και του 2018, το NTSB διερεύνησε δύο άλλα ατυχήματα σε ηλεκτρικά οχήματα, υψηλής ταχύτητας, υψηλής σοβαρότητας, τα οποία οδήγησαν σε πυρκαγιές μετά τη σύγκρουση και μία πυρκαγιά χωρίς να υπάρχει σύγκρουση.

pirkafies iontwn 3

Κατά τη διάρκεια των ερευνών του, το NTSB εξέτασε τους κινδύνους ασφαλείας για τον πρώτο και τον δεύτερο ανταποκριτή που θέτουν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής τάσης των οχημάτων.

Αυτοί οι κίνδυνοι αναφέρονται στην Έκθεση Ασφαλείας του NTSB 20/01, «Κίνδυνοι ασφαλείας για τους ανταποκριτές έκτακτης ανάγκης από πυρκαγιές μπαταριών ιόντων λιθίου σε ηλεκτρικά οχήματα».

Για να επισημάνει τα μαθήματα που αντλήθηκαν στην Αναφορά Ασφάλειας 20/01, το NTSB δημιούργησε ένα σύντομο βίντεο που είναι διαθέσιμο στο κανάλι του στο YouTube.

Για να δείτε την Έκθεση Ασφαλείας 20/01 κάντε κλικ εδώ

Του Αργύρη Κοτσιλιέρη

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΜΑΣ

FutureMobility.gr

Πύλη ενημέρωσης σχετικά με τις νέες τεχνολογίες που οδηγούν το Μέλλον της αυτοκίνησης

 

 

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου (ΙΔΕΕΑ)

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info[at]futuremobility.gr

 

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

facebook logored YouTube redr linkedin