Η Tesla πατεντάρει νέου τύπου μπαταρίες και αγοράζει την Maxwell Technologies που κατασκευάζει υπερπυκνωτές [videos]

Η Tesla πατεντάρει νέου τύπου μπαταρίες και αγοράζει την Maxwell Technologies που κατασκευάζει υπερπυκνωτές. Μήπως όμως η εξαγορά ακυρωθεί;

Απο το 2016 η Tesla είχε επενδύσει στη δημιουργία ερευνητικού εργαστηρίου στη Nova Scotia συμμετέχοντας σε μια συνεργασία ονόματι "NSERC/Tesla Canada Industrial Recearch" με επικεφαλή τον πρωτοπόρο ερευνητή στις μπαταρίες λιθίου Dr. Jeff Dahn.

Ποιός είναι όμως ο Δόκτωρ Jeff Dahn;

Είναι πολυβραβευμένος ερευνητής που δουλεύει στις μπαταρίες λιθίου απο τότε που εφευρέθηκαν βοηθώντας να αυξηθούν οι συνολικοί κύκλοι ζωής τους πράγμα που βοήθησε στην εμπορευματοποίηση τους.
Το έργο του επικεντρώνεται τώρα κυρίως στην πιθανή αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας και της ανθεκτικότητας τους.

Δείτε την παρουσίαση του με τίτλο "Βελτιώνοντας τις μπαταρίες"

Ενώ σε αυτή την παρουσίαση εξηγεί με περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τον σχηματισμό αερίων και τη διάρκεια των κύκλων φόρτισης αποφόρτισης σε οξείδιο κοβαλτίου λιθίου-νικελίου-μαγγανίου (lithium nickel manganese cobalt oxide (NMC) και τους συναφείς τύπους μπαταριών.

Η πατέντα κατατέθηκε με την ονομασία "Novel battery systems based on two-additive electrolyte systems".

tesla maxwell 1

Έτσι ενώ είχε αποδειχθεί ότι χρησιμοποιώντας πέντε πρόσθετα συστατικά βελτιώνεται ή επίδοση, η νεα πατέντα χρησιμοποιεί μόλις δύο με καλύτερα αποτελέσματα στην απόδοση, διάρκεια ζωής και κόστους.
Η αίτηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας αναφέρει ότι τα νέα μίγματα δύο πρόσθετων σε διαλύτη ηλεκτρολύτη μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ενώσεις κοβαλτίου λιθίου νικελίου μαγγανίου, επίσης γνωστές ως χημεία μπαταριών NMC.

Χρησιμοποιείται συνήθως σε ηλεκτρικά οχήματα από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά όχι από την Tesla.

Η εταιρεία χρησιμοποιεί την τεχνολογία σε σταθερά συστήματα αποθήκευσης ενέργειας (Powerwall και Powerpack), αλλά μέχρι τώρα χρησιμοποιεί τύπου NCA για τις μπαταρίας οχημάτων.

Το νέο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας αναφέρει ότι η τεχνολογία είναι χρήσιμη τόσο για ηλεκτρικά οχήματα όσο και για αποθήκευση στο δίκτυο.

https://patentimages.storage.googleapis.com/8b/71/14/57a244294c55ab/US20190036171A1.pdf

Επίσης η Tesla αγόρασε το σύνολο των μετοχών αξίας πάνω απο 200 εκ. δολ. της Maxwell Technologies η οποία κατασκευάζει υπερπυκνωτές αλλά οι πρόσφατες ανακοινώσεις της για τη δημιουργία μπαταριών με ηλεκτρόδια ξηρού τύπου (Dry Electrode) τράβηξαν την προσοχή της Tesla.

Η εταιρία ισχυρίζεται ότι το ηλεκτρόδιο της καταφέρνει ενεργειακή πυκνότητα πάνω απο 300Wh/kg με τις πρωτότυπες μπαταρίες επίδειξης αλλά στο μέλλον προβλέπουν αύξηση μέχρι 500Wh/kg.

H Maxwell έκλεισε πρόσφατα συμβόλαιο παροχής υπερπυκνωτών για τα υβριδικά της Volvo/Geely και γενικά είναι μια κερδοφόρα εταιρία με κέρδη 91 εκατ. δολ. την προηγούμενη χρονιά.

tesla maxwell 2

Ο Δρ. Franz Fink, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Maxwell, σχολίασε σχετικά:

"Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι στη σημερινή ανακοίνωση ότι η Tesla συμφώνησε να αποκτήσει την Maxwell. Ο Tesla είναι μια ευρέως αναγνωρισμένη και παγκόσμια πρωτοπόρος που μοιράζεται έναν κοινό μας στόχο οικοδόμησης ενός πιο βιώσιμου μέλλοντος. Πιστεύουμε ότι αυτή η συναλλαγή είναι προς το καλύτερο συμφέρον των μετόχων της Maxwell και προσφέρει στους επενδυτές την ευκαιρία να συμμετάσχουν στην αποστολή της Tesla να επιταγχύνει την έλευση των βιώσιμων μεταφορών και της ενέργειας."

Η εταιρεία έχει έδρα στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνια και απασχολεί περίπου 380 υπαλλήλους και όπως είπαμε η κύρια ασχολία της είναι οι υπερπυκνωτές όπου ανακοίνωσαν έσοδα 91 εκατομμυρίων δολαρίων κατά τους πρώτους μήνες του 2018. Παρακάτω η ανακοίνωση στους μετόχους.

https://www.scribd.com/document/398883457/Maxwell-Needham-Conference-Deck#fullscreen&from_embed

Πιστεύουμε ότι η Tesla συνδυάζοντας αυτές τις δύο τεχνολογίες προσπαθεί να βελτιώσει τις επιδόσεις των μπαταριών οδηγώντας σε ακόμα καλύτερες επιδόσεις των οχημάτων της και όχι μόνο.

Επίσης οι υπερπυκνωτές μπορεί να μην είναι κατάλληλοι σαν βασική αποθήκη ενέργειας για ηλεκτρικά οχήματα αλλά χρησιμοποιείται σαν δευτερεύουσα αποθήκη ενέργειας που μπορεί να φορτίζεται απο συστήματα ανάκτησης ενέργειας και να δίνει πίσω άμεσα την ενέργεια όταν το όχημα χρειάζεται γρήγορη επιτάχυνση μεγιστοποιώντας έτσι την συνολική διάρκεια ζωής των μπαταριών.

Δεν αποκλείεται το νεο Tesla Roadster να διαθέτει κάποιο σύστημα "εκτόξευσης" απο στάση βασισμένο σε υπερπυκνωτές.

EKTAKTO

Tη στιγμή που έγραφα αυτές τις γραμμές ανακοινώθηκε ότι κάποιοι απο τους μετόχους της Maxwell θέτουν υπο αμφισβήτηση την εξαγορά κάνοντας αγωγή στο ομοσπονδιακό δικαστήριο του Σαν Ντιέγκο να ακυρώσει τη συναλλαγή για όλες τις μετοχές, η οποία λένε ότι ήταν σε "άδικη" η τιμή και "άδικη" η διαδικασία για να σταματήσουν την εξαγορά.

Πριν την ανακοίνωση της εξαγοράς οι μετοχές της Maxwell είχαν λίγο πάνω από 3,00 δολάρια ανά μετοχή για αποτίμηση 140 εκατομμυρίων δολαρίων και το διοικητικό συμβούλιο ενέκρινε την προσφορά της Tesla για να τα αποκτήσει με 4,75 δολάρια ανά μετοχή, κάνοντας τη συναλλαγή αξίας άνω των 200 εκατομμυρίων δολαρίων.

Θα παρακολουθούμε τις εξελίξεις και θα ενημερώσουμε.

του Β. Μιχαλόπουλουmixal

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΜΑΣ

FutureMobility.gr

Πύλη ενημέρωσης σχετικά με τις νέες τεχνολογίες που οδηγούν το Μέλλον της αυτοκίνησης

 

 

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου (ΙΔΕΕΑ)

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@futuremobility.gr

 

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter

 

Newsletter

Έγγραφή στο ΝewsLetter