More

    Bosch TransforMOTION – Μετασχηματισμός ή απλά μετατροπή;

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Στο Somerset House του Λονδίνου φιλοξενήθηκε μια έκθεση ηλεκτρικής και αυτόνομης τεχνολογίας που αναπτύχθηκε από τη Bosch. Στο κέντρο του Λονδίνου στο Somerset House στήθηκε μια τέντα για να δούμε ποιό είναι αυτό το τεχνολογικό φεστιβάλ TransforMOTION – μετασχηματιστική κίνηση, που έχει αναλάβει η Bosch για να εξερευνήσει το συνδεδεμένο αυτόνομο και ηλεκτρικό μέλλον των οχημάτων που μπορεί να είναι ή να μην είναι χρήσιμο.

    Έτσι, ένα από τα πράγματα που πρόκειται να οδηγήσουμε ή μάλλον να μην οδηγήσουμε στην πραγματικότητα, στο Bosch TransforMOTION, ήταν το αυτόνομο ή αυτοοδηγούμενο EASYmile.

    Bosch TransforMOTION - Μετασχηματισμός ή απλά μετατροπή Bosch TransforMOTION - Μετασχηματισμός ή απλά μετατροπή

    Το EASYmile είναι ένα αυτοματοποιημένο μίνι λεωφορείο, εντελώς αυτόνομο, χωρίς οδηγό, (όπως μπορείτε να δείτε στο σχετικό βίντεο)  σαν να μην υπάρχει μπροστά και πίσω πλευρά, δεν διαθέτει τιμόνι, είναι πλήρως ηλεκτρικό, έχει πλήρη ηλεκτρική σχεδίαση για το πρώτο και τελευταίο του μίλι.

    Έχει σχεδιαστεί για να συμπληρώνει το σύστημα μαζικής μεταφοράς. Χρησιμοποιεί τα GPS, Lidars και κάμερες για να εντοπίσει και να πλοηγηθεί έτσι ώστε να είναι πιο ευέλικτο με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να ταιριάξει την εγκατάσταση ή να τοποθετηθεί το σύστημα οπουδήποτε.

    Αν μπροστά από το όχημα θα κινιόταν κάποιος πεζός απλά θα ενεργοποιούσε ένα σταμάτημα έκτακτης ανάγκης και ο «πύραυλος» θα σταματούσε. Εντάξει πόσο γρήγορα μπορεί αυτό το όχημα, ποιες είναι οι παράμετροί του;

    Έτσι, το mini bus μπορεί να φτάσει τα 40 χιλιόμετρα την ώρα, συνήθως οδηγείται οπουδήποτε από 10 έως 20 χιλιόμετρα την ώρα.

    (1) & (2) Το Γαλλικής κατασκευής mini bus της Εasy mile ως αυτόνομο από την Bosch

    (1) & (2) Το Γαλλικής κατασκευής mini bus της Εasy mile ως αυτόνομο από την Bosch

    Μοτοσυκλέτες & scooter ηλεκτρικά

    Μοτοσυκλέτες & scooter ηλεκτρικά

    Η Εasy mile είναι μια γαλλική εταιρεία που φτιάχνει αμαξώματα και πλαίσια. Η Bosch εστιάζει στο λογισμικό, στην ενσωμάτωση του λογισμικού στο όχημα και το σύστημα διαχείρισης παροχής τάσης που βρίσκεται πάνω από το όχημα και διαχειρίζεται ένα διαφορετικό στόλο ή μπορεί να διαχειριστεί ένα μικρό αριθμό οχημάτων που κατασκευάζει ένας συνεργάτης.

    Δεν υπάρχει μπροστινό και πίσω μέρος.

    Αντίθετα υπάρχουν ογκομετρικοί αισθητήρες και ραντάρ lidar και μια κάμερα στο παρμπρίζ και σε ένα μαύρο κουτί στην οροφή ένα ραντάρ Lidar για την ογκομέτρηση των κτιρίων. 

    Υπάρχει επίσης κεραία GPS.

    Στη συνέχεια χρησιμοποιούνται οι πληροφορίες του GPS με εφαρμογή στο όχημα που πραγματικά είναι κάτι εκπληκτικό. Υπάρχει επίσης μια αδρανειακή μονάδα μέτρησης και ένας κωδικοποιητής στους τροχούς που συγχωνεύει τα παλιά δεδομένα για να πάρει την ακριβή θέση στο δρόμο.

    Κιτ εξαρτημάτων με τον πίνακα μετατροπής

    Κιτ εξαρτημάτων με τον πίνακα μετατροπής

    Πίνακας μετατροπής σε μεγέθυνση

    Πίνακας μετατροπής σε μεγέθυνση

    Όσο για το ποια είναι η αυτονομία; Το σύστημα αυτή τη στιγμή θα το αδικούσε αν κάποιος προσπαθούσε να κάνει υπολογισμούς σε χιλιόμετρα; Έχει διαθέσιμη ισχύ για περισσότερο από 10 έως 15 ώρες λειτουργίας, ανάλογα με το πόσο ρεύμα AC χρησιμοποιείται ειδικά για το αν λειτουργεί πχ. στη Σιγκαπούρη στο Ντουμπάι, 10 ώρες, αν είστε σε ένα εύκρατο κλίμα όπου δεν χρειάζεστε πραγματικά μεγάλη κατανάλωση AC τότε η αυτονομία ξεπερνάει τις 15 ή 16 ώρες. Έχω προσπαθήσει να σκεφτώ τι μου θυμίζει το Easy mile: την ταινία Total Recall που απόσπασμα θα δείτε στο σχετικό βίντεο.

    Συζήτηση του Αρνολτ Σβαρτσενέκερ με το ρομπότ.

    Τι κάνω εδώ;
    Λυπάμαι, παρακαλώ να επαναλάβατε την ερώτηση;
    Πώς βρέθηκα σε αυτό το ταξί;
    Η πόρτα άνοιξε και μπήκατε μέσα.
    Οι Ταινίες επιστημονικής φαντασίας γίνονται πράξη…

    Αρθρωτά συστήματα Ηλεκτροκίνησης για αυτοκίνητα, σκούτερ και μοτοσικλέτες ή απλά κιτ;

    Αυτό που βλέπετε στις παρακάτω φωτογραφίες στον πάγκο είναι βασικό σύστημα μετάδοσης κίνησης 48 Volts που τοποθετείται όχι μόνο στα σκούτερ ή στη σπορ μοτοσικλέτα αλλά και σε μικρά αυτοκίνητα.

    Αποτελείται βασικά από το μοτέρ, το φορτιστή, τον εγκέφαλο (ελεγκτή) την μπαταρία και ανάλογα με την αυτονομία και την απόδοση που θέλετε να έχετε και ανάλογα με τον τύπο του οχήματος, κλιμακώνετε ακριβώς τα εξαρτήματα. Μιλάμε για κάποιο κιτ; Ναι. Που προορίζεται για startup εταιρείες σε αυτή τη φάση.

    Για παράδειγμα, για το σκούτερ χρησιμοποιούμε το κάθε εξάρτημα μία φορά, αλλά αν το βάλετε στο αυτοκίνητο, θα διπλασιάσετε το μοτέρ, θα διπλασιάσετε το φορτιστή και θα τοποθετήσετε μέχρι έξι μπαταρίες.Το λειτουργικό αυτό αρθρωτό σύστημα ταιριάζει σε όλα τα είδη, οχημάτων.

    Για παράδειγμα, αν έχετε να διασκευάσετε ένα σκούτερ ή μια σπορ μοτοσικλέτα, αυτό απαιτεί απόδοση ισχύος μεταξύ τεσσάρων και έντεκα κιλοβατωρών. Έτσι χρησιμοποιείτε κάθε στοιχείο μία φορά ή βάζετε μια δεύτερη μπαταρία για να αυξήσετε την αυτονομία. Αν πάρετε για παράδειγμα την περίπτωση του αυτοκίνητου ως αποδέκτη μετατροπής, χρειάζεστε φυσικά περισσότερη ισχύ.

    Αυτό απαιτεί μία απόδοση ισχύος από 14 έως και 20 κιλοβάτ σύμφωνα και με τον πίνακα μετατροπής της Bosch. Έτσι θα πρέπει να τοποθετήσετε δύο μοτέρ και δύο φορτιστές και μέχρι έξι μπαταρίες.

    Το scooter Schwalbe σε μετατροπή από την Bosch

    Το scooter Schwalbe σε μετατροπή από την Bosch

    Το ηλεκτρικό μοτέρ τοποθετημένο στο κέντρο του σκούτερ.

    Το ηλεκτρικό μοτέρ τοποθετημένο στο κέντρο του σκούτερ.

    Τα retrofit αυτά κιτ προορίζονται για Βusines 2 Βusines επιχειρήσεις. Με αυτό το τρόπο η Bosch μετέτρεψε το σκούτερ της SCHWALBE. Είναι ένα πολύ γνωστό σκούτερ με κινητήρα εσωτερικής καύσης από την πρώην ανατολική Γερμανία αλλά για περισσότερες λεπτομερείς πληροφορίες μπορείτε να ανατρέξετε στο τεύχος του Νοεμβρίου ή εδώ.

    Αυτό που έκανε ήταν να βάλει αυτό το σύστημα ηλεκτροκίνησης σαν ένα plug-and-play σύστημα στο εσωτερικό του σκούτερ, καταργώντας τον βενζινοκινητήρα ώστε να γίνει μετατροπή σε ηλεκτρικό σκούτερ.

    Το eAxle ως ιδανική λύση “all-in-one”

    Πλεονεκτήματα Προϊόντος

    • Η υψηλή απόδοση του συστήματος εξασφαλίζει μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία ή εναλλακτικά χαμηλότερες απαιτήσεις για την χωρητικότητα της μπαταρίας
    • Οικονομικά ελκυστική: συνδυάζοντας ηλεκτρονικά ισχύος, ηλεκτρικό μοτέρ και κιβώτιο ταχυτήτων ως μία μονάδα μετάδοσης κίνησης, είναι δυνατή η εξοικονόμηση από πλευράς εξαρτημάτων καθώς και δαπανηρά καλώδια σύνδεσης
    • 50-300 kW: Η κλιμάκωση υψηλής απόδοσης επιτρέπει ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών για διάφορους τύπους οχημάτων
    • Ευέλικτo concept κατασκευής

    Σύστημα κίνησης eAxle – από sport αυτοκίνητα έως ελαφρά φορτηγά οχήματα – ακόμη και για retrofit

    Ο νέος άξονας κίνησης eAxle μπορεί να προσαρμοστεί σε πολλούς τύπους οχημάτων – μπορεί να τοποθετηθεί στον μπροστινό ή τον πίσω άξονα των υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων. Η αρθρωτή κατασκευή και η ευέλικτη ιδέα κατασκευής διευκολύνουν τις εξειδικευμένες λύσεις από την άποψη της εξόδου ισχύος, της ροπής και του χώρου εγκατάστασης που είναι δυνατόν σε οποιοδήποτε σημείο του κόσμου.

    Η κατασκευή του eAxle είναι μεταβλητή: με κλιμακούμενη ισχύ εξόδου από 50 έως 300 κιλοβάτ, μπορεί να εγκατασταθεί σε μικρά επιβατικά αυτοκίνητα, SUV ή ακόμα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Ο υψηλός βαθμός απόδοσης του είναι αποτέλεσμα τόσο των συνεχών προσπαθειών βελτιστοποίησης στον τομέα των ηλεκτρικών κινητήρων και των ηλεκτρονικών κυκλωμάτων ισχύος όσο και της μείωσης των διεπαφών και εξαρτημάτων όπως τα καλώδια υψηλής τάσης, οι συνδέσεις και τα εξαρτήματα ψύξης. Η υψηλή απόδοση καθιστά δυνατή την αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας ή εναλλακτικά έχει μικρότερες απαιτήσεις για την χωρητικότητα της μπαταρίας.

    Σύστημα κίνησης e-axle για υβριδική κίνηση Σύστημα κίνησης e-axle για υβριδική κίνηση Σύστημα κίνησης e-axle για υβριδική κίνηση Σύστημα κίνησης e-axle για υβριδική κίνηση

    Αύξηση της απόδοσης σε ελάχιστο χώρο

    Τα ηλεκτρονικά ισχύος (DC σε AC conversion ή DC σε DC) μετατρέπουν το συνεχές ρεύμα από την μπαταρία σε εναλλασσόμενο ρεύμα που χρειάζεται ο ηλεκτροκινητήρας. Μετατρέποντας την ηλεκτρική σε μηχανική ενέργεια, ο ηλεκτροκινητήρας μεταδίδει τη ροπή στο κιβώτιο ταχυτήτων. Το κιβώτιο μεταδίδει την ταχύτητα του ηλεκτροκινητήρα στο επίπεδο που απαιτείται από τον άξονα μετάδοσης κίνησης ενώ παράλληλα ενισχύει τη ροπή του κινητήρα.

    Η συνδυασμένη απόδοση του ηλεκτροκινητήρα, των ηλεκτρονικών κυκλωμάτων ισχύος και του κιβωτίου αυξάνουν τον συνολικό βαθμό απόδοσης. Η βελτιστοποίηση και η ενσωμάτωση αυτών των επιμέρους εξαρτημάτων οδηγεί σε σημαντική βελτίωση της απόδοσης.

    Είναι βασικά μια μονάδα που μπορεί να κλιμακωθεί από 50 σε περίπου 300 κιλοβάτ και η ιδέα είναι ότι είναι μια συμπαγής μονάδα που έχει τα ηλεκτρονικά ισχύος (DC σε AC ή DC σε DC) και το κιβώτιο ταχυτήτων. Περιλαμβάνονται όλα εκτός από τις μπαταρίες.

    Οι προδιαγραφές του κινητήρα: είναι ένας ηλεκτροκινητήρας εναλλασσόμενου ρεύματος, είναι ένας σύγχρονος κινητήρας AC μόνιμου μαγνήτη. Μοιάζει με μια πραγματικά καλή λύση plug-in για να μετατρέψει είτε ένα υπάρχον αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) σε ηλεκτρικό είτε για να κάνει πολλούς άλλους OEMs να παράξουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με λιγότερα χρήματα.

    Νομίζω ότι το πιο εντυπωσιακό πράγμα που πήραμε από αυτό το γεγονός είναι ότι όλα είναι πολύ επεκτάσιμα. Εκτιμώ σύντομα τα κιτ θα είναι έτοιμα για την αγορά. Πραγματικά είναι μία πολύ έξυπνη προσέγγιση η αρθρωτή κατασκευή με το τρόπο της Bosch. Είναι σίγουρα εντυπωσιακό πραγματικά ότι μπορείτε να πάτε από ένα ηλεκτρικό σκούτερ ή μοτοσικλέτα μέχρι ένα μικρό αυτοκίνητο με τα ίδια εξαρτήματα προσθέτοντας απλά περισσότερα από αυτά.

    Η τεχνολογία των εκπλήξεων είναι εδώ. Το μέλλον των μετακινήσεων καταγράφεται και παρουσιάζεται από την επιστημονική ομάδα του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ. Και επειδή συνεχίζουμε να καταγράφουμε πολλά events μέσα στο 2019, οι εξελίξεις θα συνεχίσουν να τρέχουν με όσα θετικά και αρνητικά πρόκειται να προκύψουν.

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Προηγούμενο άρθροMP3 Hybrid Piaggio
    Επόμενο άρθροTOYOTA GUARDIAN: Ημι-αυτόνομο σύστημα

    Σχετικά Άρθρα