More

    EU: Η ChargeUp Europe θέτει συγκεκριμένες απαιτήσεις για τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ε.Ε.

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Η ChargeUp Europe,  η ένωση-συμμαχία των παρόχων υποδομών φόρτισης από διάφορες χώρες της Ευρώπης που ιδρύθηκε πέρυσι,

    απευθύνει έκκληση στην Επιτροπή της ΕΕ ώστε να τεθούν δεσμευτικοί εθνικοί στόχοι για τις υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο πλαίσιο της επικείμενης αναθεώρησης της Οδηγίας για τα εναλλακτικά καύσιμα (AFID).

    Με ένα έγγραφο θέσεων η ChargeUp Europe θέτει τις ελάχιστες απαιτήσεις της για συνολικά τουλάχιστον 29.000 MW εγκατεστημένης ισχύος σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2025, ώστε να εξυπηρετείται ο στόλος των ηλεκτρικών οχημάτων που αναμένεται να κυκλοφορεί στους δρόμους της Ευρώπης τότε.

    Οι αριθμοί για τα σημεία φόρτισης

    Η ένωση εκτιμά ότι για να επιτευχθεί αυτή η εγκατεστημένη ισχύς απαιτούνται περίπου 900.000 σημεία φόρτισης AC, 200.000 σημεία φόρτισης DC με περισσότερα από 50 kW και 40.000 σημεία φόρτισης υψηλής ισχύος με τουλάχιστον 150 kW.

    Αυτά τα νούμερα αντιστοιχούν σε τουλάχιστον τετραπλάσια αύξηση της τρέχουσας εγκατεστημένης συνολικής ισχύος για φόρτιση AC και τουλάχιστον μια δεκαπλάσια αύξηση αυτής για τη φόρτιση DC. Μέχρι το 2030, η ισχύς πρέπει να αυξηθεί σε τουλάχιστον 66.000 MW, σύμφωνα με την μελέτη.

    CHERGEUP1

    Δεν αρκούν μόνο οι αριθμοί – χρειάζονται εθνικά σχέδια και κανονισμοί

    Η ChargeUp Europe τονίζει επίσης ότι οι στόχοι σε επίπεδο κρατών μελών πρέπει:

    • Να βασίζονται σε ισχυρές προβλέψεις για την ανάπτυξη της αγοράς και λαμβάνουν υπόψη τις διαφορετικές ανάγκες φόρτισης, τις ταξιδιωτικές συνήθειες και την φόρτιση σε οικίες και χώρους εργασίας των χρηστών των ηλεκτρικών οχημάτων
    • Να εντάσσονται σε μια ευρύτερη φιλοδοξία ανάπτυξης των υπηρεσιών φόρτισης και να επιτρέπουν πολιτικές που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση όλων των περιπτώσεων χρήσης (π.χ. συμπεριλαμβανομένης της φόρτισης στο σπίτι και στο χώρο εργασίας), οι οποίες θα πρέπει να περιγράφονται στα ολοκληρωμένα εθνικά σχέδια διάθεσης των υπηρεσιών φόρτισης που πρέπει να υπόκεινται σε εποπτεία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
    • Να βασίζονται σε έναν σαφώς κατανοητό ορισμό του τι σημαίνει η έννοια “δημόσια προσβάσιμο σημείο φόρτισης”
    • Να έχουν σχεδιαστεί με σκοπό να ενθαρρύνουν την εφαρμογή από την αγορά πέρα από τα ελάχιστα όρια

    Το έγγραφο θέσεων τονίζει επίσης την ανάγκη συμπλήρωσης τυχόν στόχων με ισχυρά μέτρα εναρμόνισης βάσει ενός νέου κανονισμού της ΕΕ για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτήν τη φορά δεν γίνεται αναφορά για έναν ξεχωριστό κανονισμό που να αφορά μόνο στις υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, όπως έκανε με ανοικτή της επιστολή προς την Επιτροπή της ΕΕ που φέρει ημερομηνία 16 Μαρτίου 2021.

    Ποια είναι η ChargeUp Europe και τι ζητά από την Ε.Ε.

    «Με το να θέτουμε στόχους μόνο για τους στόχους δημιουργούμε τον κίνδυνο ώστε αυτοί να είναι αναποτελεσματικοί και οι στόχοι από μόνοι τους δεν έχουν νόημα. Είναι ακόμη πιο σημαντικό οι στόχοι να εντάσσονται σε ένα ευρύτερο σύνολο εναρμονισμένων κανόνων για την αντιμετώπιση του κατακερματισμού της αγοράς λόγω διαφορετικών εθνικών απαιτήσεων και να αντιμετωπίσουμε τα εμπόδια σχετικά με την ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης σε τομείς όπως είναι η σύνδεση δικτύου και οι διαδικασίες αδειοδότησης. Χρειαζόμαστε μια πραγματική ενιαία αγορά για τις υποδομές φόρτισης των EV, ώστε οι οδηγοί να μπορούν να ταξιδεύουν με ευκολία όπου κι αν βρίσκονται στην Ευρώπη »πρόσθεσε ο κ. Burghardt, Πρόεδρος της ένωσης.

    Για να δείτε το έγγραφο θέσεων της ένωσης στα αγγλικά και σε μορφή pdf, κάντε κλικ εδώ

    Για να δείτε τη μεθοδολογία που εφαρμόστηκε για τον υπολογισμό των ελάχιστων στόχων στα αγγλικά και σε μορφή pdf, κάντε κλικ εδώ.

    Του Αργύρη Κοτσιλιέρη
    Τεχνολόγου Μηχανικού Οχημάτων

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα