More

    Ε.Ε. Η αγορά του αυτοκινήτου με βάση τον τύπο καυσίμου

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Τύποι καυσίμων νέων αυτοκινήτων: Βενζίνη +11,9%, Πετρέλαιο -3,7%, Ηλεκτρικά +80,5% το τέταρτο τρίμηνο του 2019

    Το τελευταίο τρίμηνο του 2019, η ζήτηση για πετρελαιοκίνητα οχήματα στην ΕΕ μειώθηκε ακόμη περισσότερο πέφτοντας στο 29,5% των ταξινομήσεων αυτοκινήτων.

    Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα αντιπροσώπευαν το 57,3% της αγοράς της ΕΕ, ενώ τα οχήματα με ηλεκτρική κίνηση ECV  (Electrically-Chargeable Vehicles) αποτελούσαν το 4,4% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους. Όλα τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος APV (Alternatively-Powered Vehicles)  έφτασαν σε πωλήσεις συνολικά το 13,2%.

    tipos kausimou1

    Νέα επιβατικά αυτοκίνητα ανά τύπο καυσίμου στην ΕΕ το τέταρτο τρίμηνο του 2019

    Αναλυτικότερα, συνολικά το 2019 σχεδόν το 60% όλων των καινούργιων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν με βενζίνη (58,9% έναντι 56,6% το 2018), ενώ το πετρέλαιο αντιπροσώπευε το 30,5% των ταξινομήσεων (35,9% το 2018). Πέρυσι, το 3,0% των νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ ήταν οχήματα με ηλεκτρική ισχύ (κατά μία ποσοστιαία μονάδα πάνω από το 2018).

    Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα

    Από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του 2019, ο αριθμός των πετρελαιοκίνητων οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 3,7% ανά 1 εκατομμύριο μονάδες. Παρά τη συνολική αυτή πτώση, ορισμένες αγορές αρχίζουν να δείχνουν σημάδια ανάκαμψης. Η ζήτηση για πετρέλαιο αυξήθηκε και πάλι σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων στην ΕΕ: Γαλλία (+ 7,3%) και Γερμανία (+ 4,3%).

    Διψήφια κέρδη παρατηρήθηκαν επίσης στο Βέλγιο (+17,7%), Σλοβενία (+18,2%), Ουγγαρία (+18,4%), Σουηδία (+30,5%) και Ρουμανία (+31,1%).

    Ταυτόχρονα, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα συνέχισαν την ανοδική τους τάση, αυξάνοντας κατά 11,9% (ή 216,289 μονάδες) σε σύγκριση με το τέταρτο τρίμηνο του 2018. Οι πωλήσεις πετρελαίου αυξήθηκαν και στις 28 χώρες της ΕΕ, ενώ η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση (+ 20,9%). από τις πέντε μεγάλες αγορές. Οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης έδωσαν επίσης σημαντική ώθηση (αύξηση 23,0% από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του 2019).

    Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)

    Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2019, η ζήτηση για αυτοκίνητα εναλλακτικής ισχύος αυξήθηκε σημαντικά (+ 66,2%) σε ολόκληρη την ΕΕ. Τα ηλεκτρικά οχήματα (ECV) ήταν μεταξύ των βασικών κινητήριων δυνάμεων αυτής της αύξησης (+ 80,5% – 155,572 μονάδες συνολικά), όπου  τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) και τα υβριδικά οχήματα plug-in (PHEV) συμμετείχαν με +76.5% και + 86,4%, αντίστοιχα.

    Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειοψηφία των οχημάτων με εναλλακτική ισχύ που πωλούνται στην ΕΕ. Πράγματι, κατά το τέταρτο τρίμηνο καταγράφηκαν 253.604 μονάδες (+ 69,8% σε σύγκριση με το 2018).

    Άλλα οχήματα με εναλλακτική ισχύ, τα οποία περιλαμβάνουν εκείνα που κινούνται με αιθανόλη (E85), υγραέριο (LPG) και φυσικό αέριο (NGV), επίσης σημείωσαν την χρονιά που πέρασε θετικό πρόσημο. Οι εγγραφές αυξήθηκαν κατά 28,0% σε 58.768 μονάδες το τελευταίο τρίμηνο του 2019. Η Ιταλία παραμένει η μεγαλύτερη αγορά για αυτά τα οχήματα στην ΕΕ, με 41.905 μονάδες καταχωρημένες.

    tipos kausimou2

    Νέα επιβατικά αυτοκίνητα ανά τύπο καυσίμου στην ΕΕ το τέταρτο τρίμηνο του 2018 και το τέταρτο τρίμηνο του 2019

    Εξετάζοντας τις πέντε μεγάλες αγορές, όλες κατέγραψαν σημαντική αύξηση στις συνολικές εγγραφές APV οχημάτων από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του 2019. Η Γερμανία ξεχώρισε καθώς η ζήτηση υπερδιπλασιάστηκε (+101,9%) κατά το τέταρτο τρίμηνο, οδηγούμενη από τις πωλήσεις και των δύο κατηγοριών,  plug-in υβριδικών και υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων.

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα