Ενεργειακά στοιχεία αμμωνίας για πλοία από το Ινστιτούτο Fraunhofer

Το Ινστιτούτο Fraunhofer συνεργάζεται με 13 Ευρωπαίους εταίρους για την ανάπτυξη του πρώτου ενεργειακού στοιχείου με βάση την αμμωνία στον κόσμο για πλοία στο έργο ShipFC. Η αμμωνία είναι κυρίως γνωστή για τη χρήση της ως λίπασμα, αλλά είναι επίσης κατάλληλη ως πηγή ενέργειας υψηλής ποιότητας, λέει το ινστιτούτο.

Το Ινστιτούτο Fraunhofer για την Μικροτεχνολογία και τα Μικροσυστήματα (IMM) που έχει έδρα στο Mainz περιγράφει την προσέγγιση ως μια πολλά υποσχόμενη περαιτέρω δυνατότητα στην τεχνολογία των ενεργειακών στοιχείων. Ως καύσιμο για ηλεκτρικούς κινητήρες πλοίων, η αμμωνία είναι εξίσου «πράσινη» με το υδρογόνο, αλλά λιγότερο επικίνδυνη και ευκολότερη στον χειρισμό.

Συγκεκριμένα, η αμμωνία χωρίζεται σε άζωτο και υδρογόνο στον αντιδραστήρα σχάσης. Το τελευταίο καίγεται στο ενεργειακό στοιχείο, παράγοντας ηλεκτρισμό στη διαδικασία. Ένας καταλύτης, για την ανάπτυξη του οποίου είναι υπεύθυνοι οι ερευνητές του Ινστιτούτου Fraunhofer, διασφαλίζει ότι δεν παράγονται επιβλαβή οξείδια του αζώτου. Το μόνο που μένει είναι νερό και άζωτο.

Fraunhofer 1

Η ομάδα του Ινστιτούτου Fraunhofer θέλει να ολοκληρώσει ένα αρχικό μικρό πρωτότυπο του καταλύτη προς το τέλος του 2021. Μέχρι το τέλος του 2022, ένα πρωτότυπο τελικού μεγέθους θα πρέπει να είναι έτοιμο.

Κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2023, το πρώτο πλοίο με το ενεργειακό στοιχείο με βάση την αμμωνία θα πλέει: αυτό θα είναι το πλοίο εφοδιασμού Viking Energy της νορβηγικής ναυτιλιακής εταιρείας Eidesvik. Μετά από αυτό, σύμφωνα με το Ινστιτούτο που εδρεύει στο Μάιντς, άλλοι τύποι πλοίων όπως φορτηγά πλοία θα εξοπλιστούν με αυτήν τεχνολογία πρόωσης.

Fraunhofer 1

Η αμμωνία χωρίζεται σε άζωτο και υδρογόνο στη διάταξη διάσπασης της αμμωνίας. Στη συνέχεια, το τελευταίο καίγεται στο ενεργειακό στοιχείο για παραγωγή ηλεκτρισμού. Ο καταλυτικός μετατροπέας διασφαλίζει ότι δεν παράγονται επιβλαβή οξείδια του αζώτου. Τα μόνα τελικά προϊόντα είναι το νερό και το άζωτο

Η Ευρωπαϊκή Ένωση υποστηρίζει το ShipFC με 10 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο συντονίζεται από τον οργανισμό NCE Maritime CleanTech από τη Νορβηγία.

Σύμφωνα με τον καθηγητή Δρ Gunther Kolb, επικεφαλής του Τμήματος Ενέργειας και Αναπληρωτή Διευθυντή του Fraunhofer IMM, η αμμωνία έχει ορισμένα σαφή πλεονεκτήματα έναντι του υδρογόνου: «Η αμμωνία έχει σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι του υδρογόνου. Το υδρογόνο πρέπει να αποθηκεύεται στους -253 βαθμούς Κελσίου ως υγρό ή σε πιέσεις περίπου 700 bar ως αέριο. Η υγρή αμμωνία μπορεί να αποθηκευτεί σε λογική θερμοκρασία -33 βαθμούς Κελσίου σε κανονική πίεση και +20 βαθμούς Κελσίου σε 9 bar. Αυτό καθιστά την αποθήκευση και μεταφορά αυτού του φορέα ενέργειας πολύ πιο εύκολη και πιο απλή».

Κατ 'αρχήν, ωστόσο, δεν βλέπει την αμμωνία ως άμεσο ανταγωνιστή του υδρογόνου, αλλά ως πρόσθετη επιλογή στο φάσμα των βιώσιμων ενεργειών, λέει ο Kolb.

«Με τα πλεονεκτήματα αποθήκευσης, αυτή η φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία για την παραγωγή ενέργειας έχει σίγουρα ένα ρόλο να παίξει. Η χρήση του σε πλοία είναι μόνο η αρχή. "

Πηγή: https://www.fraunhofer.de/en.html

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΜΑΣ

FutureMobility.gr

Πύλη ενημέρωσης σχετικά με τις νέες τεχνολογίες που οδηγούν το Μέλλον της αυτοκίνησης

 

 

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου (ΙΔΕΕΑ)

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info[at]futuremobility.gr

 

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

facebook logored YouTube redr linkedin