Σχεδίαση super αυτοκινήτων από ένα άλλο φουτουριστικό κόσμο!
Το φετινό Σαλόνι Αυτοκίνητου είχε κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που σε σχέση με το περυσινό πραγματικά δημιούργησε κάποια ερωτηματικά…
Και ας γίνω πιο σαφής τι εννοώ:
Οι μεγάλες απουσίες αυτοκινητοβιομηχανιών (που αναφέραμε στο προηγούμενο τεύχος της εφημερίδας).
- Η επέλαση της ηλεκτροκίνησης (σχεδόν κάθε κατασκευαστής είχε να επιδείξει το δικό του ηλεκτρικό όχημα – θα επανέλθουμε με αυτό στο επόμενο τεύχος)
- Η υπαναχώρηση σε μεγάλο βαθμό των concept αυτόνομων αυτοκινήτων (ακόμη και αυτών των ιπτάμενων όπως η συνεργασία Airbus-Audi-Ital design) που όπως μάθαμε το project εγκαταλείφθηκε.
- Η ίδια η σχεδίαση έχει περάσει σε ένα άλλο επίπεδο, όπου οι αεροδυναμικές ρευστές γραμμές δημιουργούν ένα σύνολο εκθαμβωτικό σε κάθε ένα ξεχωριστό όχημα και αυτό το είδαμε και από μικρότερες μάρκες όπως η Cupra (Seat) ή η ΚΙΑ.
Τέλος να αναφερθούμε στις απίστευτες τεχνολογίες που φέρουν αυτά τα αυτοκίνητα εκτός από τις εξαιρετικές σχεδιάσεις αυτοκινήτων που είδαμε από το όχημα της Bugatti το Voiture noire των 16,5 εκατομμυρίων ευρώ μέχρι το πανίσχυρο ηλεκτρικό της PininFarina των 1.900 hp made in Italy παρακαλώ.
Ιταλική επιθετική σχεδίαση και από μικρότερες εταιρείες όπως το Sciadipersia Cabriolet από την Touring Superleggera ή η Puritalia από την θρυλική Berinetta ή ακόμη και η εντυπωσιακή Sevinci από την Ital Design.
Τα οχήματα με ΜΕΚ θα συνεχίσουν και για τα επόμενα χρόνια να κυριαρχούν. Οι αλλαγές δεν θα επέλθουν απότομα ακόμη και η Πετρελαιοκίνηση δεν θα υποχωρήσει έτσι ξαφνικά αν και τεχνολογικά είδαμε πετρελαιοκίνητα που βγάζουν «λουλούδια» άσχετα αν εμείς «πειράζουμε» αυτά τα συστήματα γιατί δεν ξέρουμε ή δεν μπορούμε να τα συντηρήσουμε ή γιατί κοστίζουν στους ιδιοκτήτες τους.
Η Ηλεκτροκίνηση κάποιων, από αυτά τα αυτοκίνητα που είδαμε, είναι αυτή που θα αλλάξει το μέλλον της Αυτοκίνησης – είναι αυτό που η επιστημονική ομάδα του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ διατυμπανίζει προς κάθε κατεύθυνση.
Το μεγάλο ερώτημα που τίθεται είναι η Πρόκληση της Ηλεκτροκίνησης και κατά πόσο η Ελλάδα μπορεί να την ακολουθήσει;
Χωρίς υποδομές; Χωρίς κίνητρα;
Μια πρόκληση που αναζητά απάντηση.
Του Π. Καραμπίλα
Τεχν. Μηχ. Οχημάτων