More

    Συμπεράσματα από την ημερίδα στην Θεσσαλονίκη με θέμα: «Νέες τάσεις κίνησης οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα»

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Με μεγάλη επιτυχία υλοποιήθηκε η τεχνική ημερίδα με βασικό θέμα το Φυσικό Αέριο για την κίνηση των οχημάτων σαν Μοχλός Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας, την οποία παρακολούθησαν επιχειρηματίες και τεχνίτες της πόλης της Θεσσαλονίκης.

    thessaloniki seminar img 01 

    Την Κυριακή το πρωί στις 14 Μαΐου ώρα 9.30 -15.00 στο αμφιθέατρο του πολυχώρου του Οργανισμού Λιμένος Θεσ/νίκης, το Ινστιτούτο  ΙΔΕΕΑ (Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου) σε συνεργασία  με τον  Σύλλογο Πτυχιούχων Μηχανικών Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων Ν. Θεσσαλονίκης, την εταιρία Σαμαράς & Συνεργάτες, το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και αρωγό την Ομοσπονδία Βιοτεχνών Επισκευαστών Μηχανημάτων και Μοτοποδηλάτων Ελλάδος (ΟΒΕΑΜΜΕ), πραγματοποίησε με ιδιαίτερα μεγάλη επιτυχία  τεχνική ημερίδα για το  Φυσικό Αέριο Κίνησης.

    Η ημερίδα άρτια οργανωμένη και άριστα δομημένη με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, από το Ινστιτούτο, προσέλκυσε συμμετέχοντες επιχειρηματίες από  τον κλάδο επισκευής και συντήρησης των οχημάτων, τεχνίτες αερίων καυσίμων, επαγγελματίες αυτοκινητιστές αλλά και ιδιοκτήτες οχημάτων φυσικού αερίου από την πόλη της Θεσσαλονίκης αλλά και την ευρύτερη περιοχή.

    Την ημερίδα τίμησαν και χαιρέτισαν με την παρουσία τους ο κ. Πάλλας Κωνσταντίνος, Εντεταλμένος Σύμβουλος Υπ. Μεταφορών & Επικοινωνιών Αντα. Θεσσαλονίκης, ο κ. Χατζηβρέττας Δημήτριος, Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών,  ο κ. Bαργιάμης Δημήτρης, Γενικός Γραμματέας του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, ο κ. Γκιουλέκας Κωνσταντίνος, Βουλευτής, ο κ. Σαμαράς Δημήτηρης, Διευθύνων Σύμβουλος της Σαμαράς & Συνεργάτες, ο κ. Λυκάρτσης Αναστάσιος, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας ΟΒΕΑΜΜΕ, ο κ. Σταματιάδης Βασίλης, Πρόεδρος του Συλλόγου Πτυχιούχων Μηχανικών Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων Ν. Θεσσαλονίκης και άλλοι επίσημοι.

    xorigoi web cng thes final

    Οι τεχνολογίες φυσικού αερίου βρίσκουν στις μεταφορές, στον αυτοκινητιστικό κλάδο αλλά και στον επισκευαστικό, ιδιαίτερη απήχηση και ενδιαφέρον τόσο για τους επιχειρηματίες, επαγγελματίες, όσο και για τους τεχνίτες που ασχολούνται άμεσα με τις μετασκευές των οχημάτων αλλά και τις άλλες ειδικότητες τεχνιτών που καλούνται να ελέγξουν ή να επισκευάσουν οχήματα φυσικού αερίου για τα οποία θα πρέπει να γνωρίζουν και να τηρούν τα μέτρα τεχνικής και ασφάλειας κατά την διάρκεια των εργασιών.

    Οι Ενότητες

    thessaloniki seminar img 02

    Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν σε αυτή την τεχνική ημερίδα τις παρακάτω ενότητες:

    Φυσικό αέριο κίνησης. Ένα απόλυτα ασφαλές και περιβαλλοντικά φιλικό  καύσιμοΚαπετανάκης Γ. (ΙΔΕΕΑ)
    Φυσικά και χημικά χαρακτηριστικά, Ιδιότητες, Τι είναι το CNG, LNG, Κρυογονική κατάσταση φυσικού αερίου, Σύγκριση της ενέργειας μεταξύ NG, CNG και LNG με τη βενζίνη και το ντίζελ και PLG   Σύγκριση του κόστους μεταξύ των προαναφερόμενων καυσίμων, περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη.

    Μετατροπή οχημάτων για κίνηση με Φυσικό Αέριο (Bi-Fuel/Dual Fuel)Καπετανάκης Γ. (ΙΔΕΕΑ)
    Τεχνολογίες και διαδικασίες μετατροπής βενζινοκίνητων οχημάτων για κίνηση με Φυσικό Αέριο (Bi-Fuel/Dual Fuel). Εργοστασιακά οχήματα φυσικού αερίου.

    Μετατροπή οχημάτων για κίνηση με Φυσικό Αέριο (Bi-Fuel/Dual Fuel)Καραμπίλας Π. (ΙΔΕΕΑ)
    Τεχνολογίες και διαδικασίες μετατροπής  πετρελαιοκίνητων οχημάτων για κίνηση με Φυσικό Αέριο (Bi-Fuel/Dual Fuel). Εργοστασιακά οχήματα φυσικού αερίου.

    Φιάλες Φυσικού αερίου. Τεχνολογία και ασφάλειαΤσόγκας Ευαγ. (ΙΔΕΕΑ)
    Φιάλες Φυσικού αερίου.  Είδη φιαλών, τεχνολογίες κατασκευής, ασφάλεια, εγκατάσταση.

    Οδηγίες Εγκατάστασης Κατασκευαστή σε Βαρέα ΟχήματαΚαραμπίλας Π. (ΙΔΕΕΑ)
    Οδηγίες Εγκατάστασης Κατασκευαστή – Σημεία Προσοχής

    Πιλοτική Μετατροπή Φορτηγού οχήματος με εικόνεςΚαπετανάκης Γ. (ΙΔΕΕΑ)
    Η πρώτη πιλοτική εκπαιδευτική μετατροπή πετρελαιοκίνητου οχήματος σε όχημα διπλού καυσίμου (DIESEL-CNG / Dual Fuel). Όλες οι διαδικασίες μετατροπής του οχήματος … με εικόνες. (Περιγραφή – λειτουργία – τεχνικός έλεγχος)

    Δράσεις του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών – Μαργαρίτης Δ. (Ι.ΜΕΤ)
    Βασικός στόχος του Ι.ΜΕΤ. είναι η διεξαγωγή και υποστήριξη της εφαρμοσμένης έρευνας στον Τομέα των Μεταφορών στην Ελλάδα και ειδικότερα σε θέματα λειτουργίας, οργάνωσης, προγραμματισμού, προτυποποίησης, οικονομικής ανάλυσης, διαχείρισης, τεχνολογίας μεταφορικών μέσων και έχει επιδείξει σημαντικό έργο.

    Πρατήρια Φυσικού Αερίου – Οφέλη από την χρήση του Φυσικού ΑερίουΚαμπέρης Χ.  (Σαμαράς & Συνεργάτες)
    Διαδικασία αδειοδότησης Πρατηρίων φυσικού Αερίου. Περιβαλλοντικά – Οικονομικά Οφέλη από την χρήση του Φυσικού Αερίου στις μεταφορές

    Συνεργεία Αερίων καυσίμων (Φυσικού Αερίου και Υγραερίου)  – Καρατσιόλης Σ. (Σαμαράς & Συνεργάτες)
    Συνεργεία Φυσικού Αερίου – Διαδικασία αδειοδότησης – Υποχρεώσεις Συνεργείων

    Παρουσίαση Κιτ Ανάμειξης Πετρελαίου με Φυσικό ΑέριοΔελφιτζής Σ. (ΕMMEGAS)
    Σύντομη παρουσίαση τεχνικών χαρακτηριστικών Κιτ ανάμειξης Πετρελαίου με Φυσικό Αέριο – Επίδειξη εξαρτημάτων

    Τεχνικός έλεγχος οχημάτων φυσικού Αερίου Τσίκουτας Π. (Συνεταιριστικό  ΙKTEΟ Θεσσαλονίκης)
    Διαδικασίες Τεχνικού έλεγχου οχημάτων (ΚΤΕΟ), σημεία έλεγχου ασφάλειας εγκαταστάσεων, απαιτούμενα έγγραφα, υποχρεώσεις συνεργείου και κατόχου οχήματος.

    thessaloniki seminar img 03

    Εκπομπές αερίων θερμοκηπίου – CO2 gr/Km. Το συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) έχει το πλεονέκτημα, σε  σχέση με τα άλλα καύσιμα, σημαντικής μείωσης των εκπομπών του CO2

    Συμπεράσματα

    Ιδιαίτερα Χρήσιμα ήταν και τα συμπεράσματα από την ημερίδα τα οποία επιγραμματικά μπορούν να συνοψισθούν σε:


    • Το ΦΑ παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές αλλά και από τους χρήστες ΙΧ σαν καύσιμο λόγο των πλεονεκτημάτων του, οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη.
    • Η κίνηση των οχημάτων με ΦΑ είναι μια ιδιαίτερα ασφαλής τεχνολογία και το ΦΑ ένα ασφαλές καύσιμο.
    • Η τεχνολογία δεξαμενών καυσίμων έχει σημαντικά εξελιχθεί και προσφέρει επιλογές για μικρά, μεσαία και μεγάλα οχήματα.
    • Το μικρό δίκτυο πρατηρίων αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για την αγορά και χρήση οχημάτων ΦΑ.
    • Η δυναμική όμως πορεία των δικτύων παροχής ΦΑ φαίνεται να διευρύνεται ακόμη και σε περιοχές οπού δεν υπάρχουν αγωγοί ΦΑ μιας και οριοθετείται το νομοθετικό πλαίσιο για εικονικά δίκτυα. (Πρατήρια mother και daughter) 
    • Η επένδυση σήμερα από ιδιώτες σε ένα πρατήριο ΦΑ φαίνεται να είναι ασύμφορη αφού απαιτεί υψηλό κόστος εγκαταστάσεων και ο αριθμός των αυτοκινήτων που κινούνται με ΦΑ ιδιαίτερα μικρός οπότε σημαντικά μεγάλος ο χρόνος απόσβεσης ενός πρατηρίου. Θα πρέπει αρχικά να διαμορφωθεί μια σαφής πολιτική επιδοτήσεων πρατηρίων ΦΑ.
    • Η τιμή του ΦΑ, αν και τα δυο τελευταία χρόνια οι τιμές των καυσίμων έχουν μειωθεί, αυτή εξακολουθεί να βρίσκεται στα ίδια επίπεδα, υψηλή.
    • Το νομοθετικό πλαίσιο για την χρήση οχημάτων ΦΑ με την διαδικασία των μετασκευών αν και έχει ολοκληρωθεί, απαιτεί βελτιώσεις μιας και εξακολουθεί να αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα
    • Τα οικονομικά κίνητρα από την πολιτεία, για την διασκευή των οχημάτων σε οχήματα ΦΑ  με στόχο την μείωση των εκπομπών και λόγο αλλαγής τεχνολογίας καυσαερίων, φιλικότερης  προς το περιβάλλον, πχ μείωση τελών κυκλοφορίας όπως σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες,  είναι ανύπαρκτα.

    Η ημερίδα μετά το τέλος των ερωτήσεων έκλεισε με την απονομή βεβαίωσης συμμετοχής του Ινστιτούτου  στους συμμετέχοντες και σχετικού ενημερωτικού έντυπου υλικού.

    Hμερίδα Θεσσαλονίκης

    Hμερίδα Θεσσαλονίκης

    Hμερίδα Θεσσαλονίκης

    Hμερίδα Θεσσαλονίκης

    Hμερίδα Θεσσαλονίκης

    Hμερίδα Θεσσαλονίκης

    Επίλογος

    Το Φυσικό Αέριο κίνησης και η εξάπλωσή του γίνεται με σταθερή αυξητική πορεία, κυρίως με την ανάπτυξη των πρατηρίων ΦΑ, τα εικονικά δίκτυα θα δώσουν την δυνατότητα εξάπλωσης του ΦΑ ακόμη και σε περιοχές οποί δεν υπάρχει αγωγός ΦΑ, με την διάθεση πολλών επιλογών από πλευράς εργοστασιακών οχημάτων, με την πλήρη υποστήριξη από την αγορά των μετασκευών. Σήμερα ανοίγεται μία αγορά που είναι έτοιμη να υιοθετήσει τεχνολογίες και εναλλακτικά καύσιμα όσο ποτέ άλλοτε.

    thessaloniki seminar img fb

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα