Γιατί η βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας «αφήνει στη σκόνη» την Αμερική, Ιαπωνία και Γερμανία;

Η Κινεζική κυβέρνηση «αγκαλιάζει» τη μετάβαση από τους κινητήρες Εσωτερικής Καύσης σε ηλεκτροκινητήρες με τρόπο που καμία άλλη χώρα δεν μπορεί να το πράξει.

Η Κίνα δεν ήταν καλή στα αυτοκίνητα. Στη συνέχεια, όμως ήρθαν τα ηλεκτρικά.
 
Μετά την Πολιτιστική Επανάσταση της δεκαετίας του 1960 και του ‘70 η οικονομία της Κίνας, άρχισε να ανοίγει τις αγορές της στον έξω κόσμο. Στόχος ήταν να εισαχθεί η τεχνολογική τεχνογνωσία από το εξωτερικό, ώστε οι εγχώριες επιχειρήσεις να μπορέσουν να αφομοιωθούν. Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ‘80, επιτρέπονταν οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες υπό την προϋπόθεση ότι αποτελούν κοινή επιχείρηση με έναν κινεζικό εταίρο. Αυτές οι κινεζικές επιχειρήσεις, συνεργαζόμενες με ξένες εταιρείες, θα αποκτούσαν τελικά αρκετές γνώσεις για να λειτουργούν ανεξάρτητα.

china1

ΠΗΓΕΣ: (ΣΧΕΔΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ) BLOOMBERG; (TOP EV ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ) INSIDE EVS. (ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ) UBS

Τα αυτοκίνητα που παράγονται από την κινεζική αγορά πλημμύρισαν στη συνέχεια την αγορά, αλλά ήταν σε μεγάλο βαθμό φτηνά αντίγραφα - έμοιαζαν με αυτοκίνητα ξένα, αλλά οι κινητήρες δεν ήταν τόσο καλοί. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη είχαν πολύ μεγάλο προβάδισμα για να το καλύψει η Κίνα.

Ο μόνος τρόπος να ξεπεράσει τον υπόλοιπο κόσμο, λοιπόν, ήταν να ποντάρεις σε μια εντελώς νέα τεχνολογία. Εισήγαγε τα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία απαιτούν λιγότερη μηχανική πολυπλοκότητα και βασίζονται περισσότερο στην ηλεκτρονική «γνώση». Ένας ηλεκτρικός κινητήρας της Chevrolet Bolt περιέχει μόνο 24 κινούμενα τμήματα, σύμφωνα με ένα πόρισμα που εμφανίστηκε από την εταιρεία συμβούλων UBS. Σε σύγκριση, η μηχανή καύσης της Volkswagen Golf έχει 149. Εν τω μεταξύ, η Κίνα είχε ήδη μια ηλεκτρονική αλυσίδα εφοδιαστικής αλυσίδας από χρόνια που παράγει τις μπαταρίες, τα τηλέφωνα και gadgets για όλο τον κόσμο.

Τώρα η Κινεζική κυβέρνηση αγκαλιάζει τη μετάβαση από τους κινητήρες Εσωτερικής Καύσης σε ηλεκτροκινητήρες με τρόπο που καμία άλλη χώρα δεν μπορεί να ταιριάξει.

Έκανε τα ηλεκτρικά οχήματα έναν από τους 10 πυλώνες του Made in China 2025 - ένα κρατικό σχέδιο για να γίνει η χώρα παγκόσμιος ηγέτης στις βιομηχανίες υψηλής τεχνολογίας - και θέσπισε πολιτικές για τη δημιουργία ζήτησης.

china2

Ο αριθμός εταιρειών EV που έχουν ξεκινήσει στην Κίνα από το 2013 είναι 487 Πηγή: Bloomberg

Από το 2013, σχεδόν 500 εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων έχουν ξεκινήσει στην Κίνα για να ανταποκριθούν στην εντολή της κυβέρνησης και να επωφεληθούν από τις επιδοτήσεις που αποσκοπούν στην παραγωγή εφοδιασμού.

Για τους καταναλωτές, η κυβέρνηση υποσχέθηκε ένα από τα πιο δύσκολα πράγματα που έπρεπε να αποκτήσει στις μητροπόλεις της Κίνας: μία πινακίδα κυκλοφορίας. Για την καταπολέμηση της ρύπανσης, ο αριθμός των πινακίδων που εκδίδονται κάθε χρόνο είναι αυστηρά περιορισμένος. Το Πεκίνο τους επιβραβεύει μέσω λαχειοφόρων αγορών, αλλά η πιθανότητα να πάρει ένα σε κάθε δεδομένο έτος είναι τώρα 0,2%. Η Σαγκάη τις πουλάει σε δημοπρασία με τιμές άνω των 14.000 δολαρίων, περισσότερο από τις τιμές πολλών εγχώριων αυτοκινήτων. Οι πινακίδες των ηλεκτρικών οχημάτων όχι μόνο δίνονται ταχύτερα αλλά είναι δωρεάν.

china3

ΠΡΟΟΔΟΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2020 ΑΠΟ ΤΗΝ WALL STREET JOURNAL

«Ο κόσμος χρειάζεται έναν διαφορετικό τρόπο για να τροφοδοτήσει την οικονομία», λέει ο Bill Russo, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας παροχής συμβουλευτικών Υπηρεσιών της Σαγκάης Automobility. «Η Κίνα αναγνωρίζει ότι δεν μπορεί να εξαρτάται από ορυκτά καύσιμα - θα πνιγεί από τις δικές της αναθυμιάσεις».

Η υψηλότερη ταχύτητα της Κίνας άλλαξε τις στρατηγικές των παραδοσιακών κατασκευαστών αυτοκινήτων. Πολλοί στηρίζουν τώρα την παγκόσμια στρατηγική τους για την ηλεκτροκίνηση στη βιομηχανική πολιτική της Κίνας, αλλά η δυναμική πίσω από τις εταιρείες της Κίνας είναι δύσκολο να ταιριάξει - και αυτό απειλεί την κατώτατη γραμμή της Ford, της General Motors και των άλλων Ευρωπαϊκών κατασκευαστών αυτοκινήτων.

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΜΑΣ

FutureMobility.gr

Πύλη ενημέρωσης σχετικά με τις νέες τεχνολογίες που οδηγούν το Μέλλον της αυτοκίνησης

 

 

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου (ΙΔΕΕΑ)

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@futuremobility.gr

 

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter

 

Newsletter

Έγγραφή στο ΝewsLetter