Μετατροπές συμβατικών οχημάτων σε Ηλεκτρικά: Σε όλη την Ευρώπη γίνεται, στην Ελλάδα όχι ακόμη!

Μεγάλη έρευνα του «Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ» σε Ιταλία, Ισπανία και Γερμανία.

Ποιος αλήθεια νομίζετε θα τις κάνει;

Στην γειτονική Ιταλία, από το 2015, η μετατροπή ενός συμβατικού αυτοκινήτου σε ηλεκτρικό είναι μια νόμιμη υπόθεση. Ο σχετικός νόμος (τον παραθέτουμε και στις 2 γλώσσες italy flag greek flag), θέτει το πλαίσιο και τα αυστηρά κριτήρια για την μετατροπή ενός συμβατικού επιβατηγού ή επαγγελματικού οχήματος σε ηλεκτρικό.


 
Αποτέλεσμα αυτής της ενέργειας, είναι η εμφάνιση οργανωμένων επιχειρήσεων που έχουν ως αντικείμενο αυτές τις μετατροπές. Αυτό για το ιταλικό κράτος εκτός από ακαθάριστο εθνικό προϊόν σημαίνει θέσεις εργασίας και φόρους.

Την διαδικτυακή παρουσία μιας από τις αυτές τις επιχειρήσεις μπορείτε να δείτε στην παρακάτω διεύθυνση. https://officineamarcord.com/

Οι Ισπανοί το θέμα των μετατροπών αυτού του είδους το έχουν πάει ακόμη παραπέρα, έχοντας νομοθετήσει σχετικά από το 2010 και έχοντας εκδώσει και σχετικό βιβλίο οδηγιών για τις μετατροπές αυτού του είδους από το 2016. (Τα σχετικά κείμενα τα παραθέτουμε χωρίς μετάφραση στα Ελληνικά.)

Στο περίπτερο της Newtron στην έκθεση της Autopromotec του 2017:

Αναρωτηθείτε τι μπορεί να μας είπε ο Ιταλός γι αυτό το Fiat 500άκι;

Είναι Ηλεκτρικό;
ΑΠ. Ναι

Και γιατί αποφασίσατε να κάνετε αυτό το μικρό αυτοκίνητο;
ΑΠ. Γιατί αν μπορείς να κάνει ηλεκτρικό αυτό το αυτοκίνητο δείχνουμε στους πελάτες μας ότι μπορούμε να κάνουμε οποιοδήποτε.

Είναι νόμιμη η μετατροπή του;
ΑΠ. ΝΑΙ

Υπάρχει Ευρωπαϊκή νομοθεσία ή είναι Εθνική (της Ιταλίας);
ΑΠ. Ευρωπαική θα αργήσει να υπάρξει λόγω μεγάλων πιέσεων και συμφερόντων των Πετρελαϊκών αλλά και των κατασκευαστών Αυτοκινήτων οπότε οι Βρυξέλες δεν θα οδηγηθούν σύντομα σε μια τέτοια Οδηγία προς Κράτη μέλη.

Ιταλός: Από πού έρχεστε;
ΑΠ. Από Ελλάδα.

Στην Ελλάδα δεν έχετε τέτοια νομοθεσία;
ΑΠ. ΟΧΙ

Ιταλός: Μην ανησυχείτε σύντομα θα έχετε. Είναι σχεδόν βέβαιο μετά τις μετατροπές σε αυτοκίνητα με Αεριοκίνηση είναι η επόμενη κίνηση πριν από κάθε αναγκαία επισκευή.

Και ο νοών νοείτο!

Να γιατί ο επισκευαστής θα έχει πολύ δουλειά στο μέλλον. Το Ευρωπαϊκό πάρκο είναι από τα πιο σύγχρονα και μοντέρνα τεχνολογικά στο κόσμο και τα αυτοκίνητα δεν θα αποσυρθούν έτσι απλά.

Τι ισχύει στη Γερμανία;

Στη Γερμανία η νομοθεσία φαίνεται ότι έχει ολοκληρωθεί εδώ και 10 χρόνια. Τόση είναι η χρονική απόσταση που μας χωρίζει. Σε ρεπορτάζ που πραγματοποιήσαμε στο Μόναχο στην έκθεση e-Move με τον CEO της εταιρείας e-car Tech μας τα είπε όλα αφού η εταιρεία του εμπλέκεται άμεσα με τις μετατροπές συμβατικών οχημάτων σε Ηλεκτρικά παράγοντας τα απαραίτητα κιτ.

Ο πελάτης αποφασίζει την μετατροπή του αυτοκινήτου του και ακολουθεί τα εξής βήματα:

  • Το αυτοκίνητο μετατρέπεται στο Συνεργείο…Η καταλληλοτητα όμως για να κυκλοφορήσει στους Γερμανικούς Εθνικούς δρόμους θα δοθεί από άλλο φορέα!
  • Τo IKTEO-TUV πους είναι ο υπεύθυνος φορέας έχει 2 τουλάχιστον expertise πιστοποιημένους ελεγκτές που θα επιβεβαιώσουν την διασκευή πριν το αυτοκίνητο βγει στην κυκλοφορία και στους εθνικούς δρόμους της χώρας.
  • Το αυτοκίνητο τρακάρει και χαρακτηρίζεται σαν ΟΤΚΖ.

Οι εργαζόμενοι της επιχείρησης ανακύκλωσης γνωρίζουν πώς να χειριστούν το όχημα και ποιες είναι οι σωστές διαδικασίες

  • Φυσικά οι πάροχοι των εταιρειών Οδικής Βοήθειας έχουν εκπαιδευμένο το προσωπικό τους όταν πρέπει να χειριστούν ένα Υβριδικό - Ηλεκτρικό ή ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.

Το νομοθετικό έλλειμμα της Ελλάδας

Το Φεβρουάριο παρουσιάστηκε για διαβούλευση το σχέδιο μίας Υπουργικής Απόφασης που μάλλον ήρθε και πολύ καθυστερημένη και ναι μεν έλυνε το πρόβλημα με τα Συνεργεία αλλά δεν άγγιζε το συνολικό νομοθετικό έλλειμμα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε σαν πολιτεία, σαν ένα ευνομούμενο Ευρωπαϊκό κράτος.

Μέλη της επιστημονικής ομάδας του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ - μέλη και του ΕΛΙΝΗΟ δούλεψαν αρκετούς μήνες πριν καταθέτοντας και αυτοί όπως και πολλοί άλλοι φορείς τις προτάσεις τους.

Σε αυτές πραγματοποιήθηκαν και 3 συναντήσεις με τους εκπροσώπους του ΥΜΕ. Και ενώ είχαμε έστω ένα Προσχέδιο από αυτή την απόφαση που νομοθετεί ότι έχει να κάνει με τα Υβριδικά Ηλεκτρικά οχήματα και το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο, αυτή αποσύρθηκε για να επανεξεταστεί από την Νέα Πολιτική ηγεσία όπερ και αναμένουμε.

Ποιο είναι όμως το νομοθετικό έλλειμμα που αντιμετωπίζει αυτή η χώρα;

Ένα σχέδιο ΥΑ που θα ξαναέρθει, θα καθορίζει ότι έχει να κάνει με το Συνεργεία. Άρα οι τεχνίτες στα συνεργεία θα εκπαιδευτούν και θα πιστοποιηθούν όπως αναφέρει το σχέδιο της ΥΑ πως θα χειριστούν ένα ηλεκτρικό ή υβριδικό όχημα.

Το νομοθετικό έλλειμμα όμως που αναφέρουμε δείχνει ότι δεν σταματάει εδώ.

Ένα αυτοκίνητο που κυκλοφορεί τρακάρει.

Εμπλεκόμενες οι εταιρείες οδικής βοήθειας
Ποια η Εκπαίδευση – χειρισμός αυτών των αυτοκινήτων – Νομοθεσία;

Απεγκλωβισμός σε δυστυχήματα – Πυροσβεστική
Εκπαίδευση – χειρισμός αυτών των ανθρώπων – Νομοθεσία;

Έλεγχος – ΙΚΤΕΟ
Εκπαίδευση – χειρισμός αυτών των αυτοκινήτων από τους ελεγκτές – Νομοθεσία; Προσωπικά εκτιμάμε ότι η 44800 πρέπει να ξαναγραφτεί αφού δεν έχει το παραμικρό σημείο ελέγχου για Υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα. Αλήθεια τα ηλεκτρικά οχήματα που περνάνε ΙΚΤΕΟ πως ελέγχονται πχ. Καυσαέρια; Ποιος τα απαλλάσσει;

Εταιρείες ανακύκλωσης – Αποσυναρμολόγηση ενός τρακαρισμένου οχήματος
Εκπαίδευση – χειρισμός αυτών των αυτοκινήτων;

Εδώ νομίζω ότι τα πράγματα είναι ακόμη πιο τραγικά γιατί οι εργαζόμενοι (σε κάποιες περιπτώσεις και αλλοδαποί) δεν γνωρίζουν ότι η τάση της μπαταρίας Υψηλής Τάσης παραμένει live ακόμη και μετά το ατύχημα, ούτε και πώς να την απομονώσουν.

Ένα συνολικό νομοθετικό πλαίσιο θα έλυνε όλα αυτά που άλλες χώρες έχουν ήδη νομοθετήσει όταν μάλιστα μετατρέπουν οχήματα με ΜΕΚ σε ηλεκτροκίνητα και έχουν σε όλα τα στάδια λυμένο το νομοθετικό καθεστώς.

Και με τα δίκυκλα τι θα ισχύσει άραγε; Για δείτε εδώ μια ακόμη μετατροπή με υδρόψυκτο ηλεκτρικό μοτέρ παρακαλώ;

Μήπως πρέπει να δώσουμε και σε αυτά την δυνατότητα μετατροπών; Τα κιτ είναι ήδη έτοιμα ακόμη και για ηλεκτρικά ποδήλατα!

Συμπεράσματα

  1. Κανένας δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι η μετατροπή των συμβατικών οχημάτων σε ηλεκτρικά είναι και τεχνικά και νομοθετικά δυνατή σε όλη την Ευρώπη, προσφέροντας θέσεις εργασίας και φόρους.
  2. Η ηλεκτροκίνηση έρχεται με βήμα ταχύ πλέον και η εξάπλωση της θα έχει επιπτώσεις και στον Κλάδο των επισκευαστών. Τα συνδικαλιστικά όργανα του Κλάδου πρέπει να πιέσουν με όλες τους τις δυνάμεις το ελληνικό κράτος προς την κατεύθυνση της νομοθέτησης των μετατροπών των συμβατικών και ρυπογόνων οχημάτων σε ηλεκτρικά για να διασφαλίσουν θέσεις εργασίας και αντικείμενο εργασιών.
  3. Η ενέργεια αυτή, εάν ευοδωθεί μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα ακόμη την απόκτηση εγχώριας τεχνογνωσίας αλλά και την παραγωγή των συγκροτημάτων που απαιτούνται για τις μετατροπές αυτού του είδους, προσθέτοντας ακόμη περισσότερες θέσεις εργασίας για την χειμαζόμενη από τα μνημόνια και τους εφαρμοστικούς τους νόμους ελληνική κοινωνία και περισσότερους φόρους για το ελληνικό κράτος.
  4. Θεωρούμε αυτονόητο ότι από περιβαλλοντικής πλευράς οι μετατροπές αυτού του είδους έχουν άμεσο θετικό αποτέλεσμα.
    Τέλος, τα αρμόδια υπουργεία (Μεταφορών, Οικονομίας και Περιβάλλοντος) πρέπει να αναλάβουν άμεσα τις ευθύνες τους και να πάρουν θέση για αυτό το ζήτημα. Θέλουν θέσεις εργασίας και φόρους ή όχι; Θέλουν την ανάπτυξη εγχώριας τεχνογνωσίας και προϊόντων ή όχι;

των Α. Κοτσιλιέρη & Π. Καραμπίλα

Διαβάστε ακόμα: Σύσταση και συγκρότηση Διυπουργικής Επιτροπής
για την υλοποίηση του Έργου «Προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελληνική επικράτεια» - ΑΔΑ: ΨΞΒ94653Π8-Σ01

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΜΑΣ

FutureMobility.gr

Πύλη ενημέρωσης σχετικά με τις νέες τεχνολογίες που οδηγούν το Μέλλον της αυτοκίνησης

 

 

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου (ΙΔΕΕΑ)

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@futuremobility.gr

 

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter

 

Newsletter

Έγγραφή στο ΝewsLetter