More

    Πως μπορεί να γίνει το Nissan Leaf μια εφεδρική μπαταρία για το σπίτι ή το γραφείο [video]

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Μετά από τους σεισμούς της Ιαπωνίας το 2011, η Nissan ήταν ιδιαίτερα υπερήφανη για την ικανότητα που είχε το τότε νέο ηλεκτρικό της αυτοκίνητό, το Leaf, το οποίο μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, ώστε να μείνουν αναμμένα τα φώτα σε ένα σπίτι για μια ολόκληρη μέρα, ή ακόμα και για να λειτουργήσουν τα φανάρια σε έναν δρόμο.

    Η ικανότητα του Leaf να λειτουργεί, ανάλογα με τις ανάγκες, ως κινητή πηγή εφεδρικής τροφοδοσίας ή ως μέρος ενός έξυπνου οικιακού συστήματος που πιθανόν να διευκολύνει το δίκτυο διανομή ηλεκτρικής ενέργειας έναντι της υπερφόρτωσης του και να μειώνει τους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας, είναι ένα από τα δυνατά του σημεία. Όμως όσο δύσκολο και να είναι, πρέπει να πιστέψουμε ότι σχεδόν μια δεκαετία μετά την κυκλοφορία του Nissan Leaf, αυτό το δυνατό του χαρτί δεν έχει παιχτεί ακόμη στις μεγάλες αγορές όπως είναι αυτή των ΗΠΑ.

    Αν η Nissan δεν το κάνει αυτό σύντομα στις Η.Π.Α., τότε μια άλλη εταιρεία θα το κάνει.

    Μέχρι το τέλος του έτους, θα υπάρξουν παρουσιάσεις νέων προϊόντων στις Η.Π.Α., που είναι ικανά να εκμεταλλευτούν τη δυνατότητα λειτουργίας του Leaf ως ενεργειακή συσκευή για τα συστήματα τύπου οχήματος-δικτύου (V2G) (vehicle to grid).

    Ένα τέτοιο προϊόν είναι η συσκευή φόρτισης Quasar της γνωστής ευρωπαϊκής εταιρίας Wallbox, που θα κοστίζει περίπου 4.000 δολάρια και ενδεχομένως να είναι επιδοτούμενο. Αυτή η συσκευή έκανε την πρεμιέρα της στις Η.Π.Α. στην έκθεση CES που πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο το 2020 στο Λας Βέγκας.

    Σύμφωνα με την Wallbox, η συσκευή αρχικά θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο από κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων που διαθέτουν οχήματα με το πρωτόκολλο φόρτισης CHAdeMO, όπως είναι το Nissan Leaf.

    Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει η Wallbox, για την εγκατάσταση του Quasar σε ένα σπίτι που είναι συνδεδεμένο στο δίκτυο, δεν χρειάζεται κάποια ειδική πρόσθετη εγκατάσταση, εφόσον τα οχήματα έχουν δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης και εάν το σπίτι βρίσκεται σε μια περιοχή όπου το δίκτυο επιτρέπει την αμφίδρομη παροχή ενέργειας, καθώς θα τηρούνται όλες οι προϋποθέσεις διασύνδεσης.

    Η κατασκευάστρια εταιρία επίσης υποστηρίζει ότι εάν θέλετε να χρησιμοποιήσετε το Quasar ως εφεδρική πηγή ενέργειας στο σπίτι κατά τη διάρκεια μιας διακοπής παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, τότε θα χρειαστείτε πρόσθετες διατάξεις ασφαλείας, όπως μια διάταξη αποσύνδεσης από το δίκτυο, ενώ μπορεί επίσης να χρειαστείτε και ένα σύστημα μπαταριών για αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας.

    Η Tesla ακόμα δεν διαθέτει μια συσκευή όπως το Quasar. Η Wallbox δεν έχει δηλώσει μέχρι στιγμής άμεσα αν σκέφτεται τη συμβατότητα με την Tesla, αλλά δηλώνει ότι είναι «ευθυγραμμισμένη με τις αυτοκινητοβιομηχανίες όταν αυτές θα διαθέτουν εμπορικά βιώσιμα οχήματα ικανά για αμφίδρομη χρέωση χρησιμοποιώντας το πρωτόκολλο CCS». Με απλά λόγια, δεν υπάρχει συμβατότητα ακόμη.

    Η Audi έχει επίσης δηλώσει ότι ενώ το E-Tron σχεδιάστηκε για αμφίδρομη φόρτιση, αλλά η αργή πρόοδος στα πρότυπα αμφίδρομης φόρτισης έχει ως αποτέλεσμα να μην είναι τεχνικά έτοιμη για αυτό κατά την παρουσίαση του μοντέλου – και αυτό δεν έγινε με δικιά της ευθύνη.
    Το Quasar θα είναι επίσης συμβατό με το πρότυπο φόρτισης CCS σύντομα. Το σύστημα ταχείας φόρτισης CHAdeMO, από την άλλη πλευρά, ήταν έτοιμο για αυτό εδώ και πολύ καιρό. Το πρότυπο αυτό, διαθέτει από την αρχή ένα υψηλό επίπεδο διαλειτουργικότητας και συμβατότητας αντίστροφης τροφοδοσίας.

    Το Leaf έλαβε το πράσινο φως για χρήσεις σε σπίτια και δίκτυα στην Ιαπωνία πολύ νωρίς και έχει πιστοποιηθεί παγκοσμίως για χρήσεις όπως είναι αμφίδρομη φόρτιση και η σύνδεση στα δίκτυα σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα από τα τέλη του 2014.

    nissan leaf home battery2

    Η Nissan παρουσίασε το σύστημα Leaf to Home το 2012 στην Ιαπωνία. Το παρουσίασε και το δοκίμασε και σε άλλες αγορές από τότε. Ακόμη και το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ το διερεύνησε ως μέρος μιας δοκιμής το 2013, Στη Γερμανία, επίσης, εγκρίθηκε ως σύστημα «Όχημα προς Δίκτυο (V2G)» το 2018.

    Ενώ υπήρξαν αρκετές δοκιμές φόρτισης από το όχημα στο δίκτυο στις Η.Π.Α. που αφορούσαν το Leaf, κανένα προϊόν ή υπηρεσία μέχρι στιγμής δεν επέτρεψε στους κατόχους αυτών των ηλεκτρικών οχημάτων να εκμεταλλευτούν εύκολα αυτή την δυνατότητα.

    Η Nissan, εν τω μεταξύ, είχε προωθήσει αυτή τη δυνατότητα σε πολλές παρουσιάσεις, δηλώνοντας σχεδόν κάθε χρόνο ότι είναι θα είναι έτοιμη το επόμενο έτος.

    Το Quasar θα είναι σε θέση να παρέχει ισχύ εξόδου έως και 7.4 kw – είτε στο αυτοκίνητο είτε πίσω σε μια εγκατάσταση στο σπίτι ή στο δίκτυο – και η ένταση του θα μπορεί να ρυθμιστεί από 6 αμπέρ έως 32 αμπέρ.

    Πρόκειται για μια πλήρως συνδεδεμένη συσκευή, με wifi, ethernet, Bluetooth και μια σύνδεση μέσω κινητού τηλεφώνου, ενώ διαθέτει πομποδέκτη RFID και αναγνώριση προσώπου.

    nissan leaf home battery1

    Ας δούμε τι γίνεται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα.

    Το μόνο που είναι βέβαιο είναι ότι η τεχνολογία τρέχει με ιλιγγιώδεις ταχύτητες και νέα προϊόντα και υπηρεσίες εμφανίζονται ξαφνικά, αλλάζοντας την καθημερινότητα μας.

    Οι καθυστερήσεις στη δημιουργία κατάλληλου νομικού πλαισίου στη χώρα μας, ηθελημένες ή όχι, αποτελούν τροχοπέδη για την διατήρηση της ποιότητας της ζωής μας και τη μείωση των δαπανών της καθημερινής διαβίωσης όλων μας, Εμποδίζουν επίσης την ανάπτυξη θέσεων εργασίας.

    Αυτές οι θέσεις εργασίας θα είναι το κρίσιμο στοιχείο ώστε να αντέξουμε ως κοινωνία την καταιγίδα που μας περιμένει όταν ο μαύρος κύκνος που λέγεται κορωνοιός σταματήσει να πλανιέται πάνω από τον πλανήτη Γη.

    Του Αργύρη Κοτσιλιέρη
    Πτυχιούχου Τεχνολόγου Μηχανικού Οχημάτων

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα