More

    Συνέντευξη με κ. Βόντα Χ., Toyota Ελλάς Environmental Affair Advisor

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    1: Τι ακριβώς είναι η Περιβαλλοντική Πρόκληση , «Toyota Environmental Challenge 2050», 

    H TOYOTA διαθέτει σε παγκόσμιο επίπεδο μια μεγάλη προϊστορία σε θέματα διαχείρισης και προστασίας του περιβάλλοντος, ενώ ταυτόχρονα το θέμα αυτό κατέχει κύρια θέση στον πυρήνα της εταιρικής της κουλτούρας και της στρατηγικής της από τις αρχές της δεκαετίας 70.  

    Από την ίδρυση της, το 1937, η Διοίκηση στον σύνολο της  έχει δεσμευτεί με συνέπεια στην ιδέα να συνεισφέρει στην κοινωνία κατασκευάζοντας αυτοκίνητα και να ηγηθεί στην καινοτομία μέσω της τεχνολογίας και της δημιουργικότητας. Αυτό το πνεύμα της πρόκλησης που ορθώνεται για αλλαγή έχει μεταδοθεί,  μέσα από το DNA της εταιρίας.

    Παράλληλα, έχει ήδη αποδείξει την ευαισθησία της δρώντας αποτελεσματικά, με βάση την αρχή  που πρεσβεύει, την συνεισφορά στη δημιουργία μιας ακμάζουσας κοινωνίας μέσω της κατασκευής οχημάτων, ενώ διεξάγει πάντα τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες τοποθετώντας τις περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες στην πρώτη γραμμή των διοικητικών της προτεραιοτήτων.

    2: Μπορείτε να μας δώσετε κάποια παραδείγματα οχημάτων που κατασκευάζετε σύμφωνα με αυτή την Πρόκληση;

    Η μεγαλύτερη απόδειξη της εταιρικής της στρατηγικής, «Toyota Environmental Challenge 2050», όπου οι υψηλές επενδύσεις που  μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί σε έρευνα, ανάπτυξη και παραγωγή οχημάτων ,μεταξύ άλλων επιτευχθεί η  εξέλιξη του πρώτου στον κόσμο υβριδικού αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής, του Prius  ακολουθούμενο πλέον από όλα τα μοντέλα που διαθέτει η Toyota καθώς και του MIRAI – τεχνολογίας κυψελών καυσίμου.

    Παρά όμως αυτές τις ενεργητικές πρωτοβουλίες, το παγκόσμιο περιβάλλον παραμένει σε κρίσιμη κατάσταση. Ακραίες καιρικές συνθήκες που οφείλονται στις κλιματικές αλλαγές και οι οποίες προκλήθηκαν από τα αέρια του θερμοκηπίου απειλούν τη ζωή μας. Στο μεταξύ, η σοβαρότητα των περιβαλλοντικών ζητημάτων αυξάνεται σε ταχείς ρυθμούς, με την αύξηση του πληθυσμού, η οποία συνοδεύεται από την έλλειψη νερού, την εξάντληση των πόρων και την υποβάθμιση της βιοποικιλότητας λόγω του κατακερματισμού των οικοσυστημάτων.

    Σε απόκριση αυτής της πρόκλησης, θα πρέπει να αναλάβουμε νέες ενέργειες που θα αφορούν τον κόσμο σε 20 ή 30 χρόνια από σήμερα, προκειμένου να είμαστε στενά εναρμονισμένοι με το παγκόσμιο περιβάλλον. Αυτό σημαίνει όχι απλά να προσπαθήσουμε να μειώνονται και να φέρουμε όσο το δυνατό πιο κοντά στο μηδέν τους αρνητικούς παράγοντες που σχετίζονται με τα αυτοκίνητα, αλλά την ίδια στιγμή, να προκαλέσουμε τον εαυτό μας σε όλες τις πρωτοβουλίες της Toyota προς μία καθαρή θετική επίπτωση.

    3: Ποιες είναι οι 6 ξεχωριστές “προκλήσεις” της Περιβαλλοντικής Πρόκλησης, «Toyota Environmental Challenge 2050»;

    Η Περιβαλλοντική Πρόκληση , «Toyota Environmental Challenge 2050»,  της Toyota , αποτελείται από 6 ξεχωριστές “προκλήσεις” που καλύπτουν κάθε πτυχή της δραστηριότητάς της, την διερεύνηση νέων προϊόντων και τεχνολογιών της, και το ρόλο της, ως συντονιστή ατόμων και κοινωνιών για την γνώση και βελτίωση του φυσικού κόσμου γύρω τους.

    Πρόκληση 1: Παραγωγή νέων οχημάτων με μηδενικές εκπομπές CO2

    Πρόκληση 2: Μηδενικές Εκπομπές CO2 σε Όλη τη Διάρκεια Ζωής του οχήματος

    Πρόκληση 3: Μηδενικές Εκπομπές CO2 από την λειτουργία των Εργοστασίων

    Πρόκληση 4: Ελαχιστοποίηση και Βελτιστοποίηση της Χρήσης Νερού

    Πρόκληση 5: Δημιουργία Κοινωνίας και Συστημάτων Βασισμένων στην Ανακύκλωση

    Πρόκληση 6: Η Δημιουργία μιας Μελλοντικής Κοινωνίας σε Αρμονία με τη Φύση

    sinenteuxi Vonta

    4: Ποιες είναι οι επιλογές σας στην Πρόκληση 1 για ένα Νέο όχημα με μηδενικές εκπομπές CO2;

    Η πρόκληση, για κατασκευή  Νέων  Οχημάτων  με Μηδενικό CO2, έχει ως στόχο την  μειώσει  των  εκπομπών  CO2 των οχημάτων κατά 90% ως το 2050, σε σύγκριση με τα επίπεδα που είχαν το 2010.
    Για να επιτευχθεί  αυτό, όλα  τα μοντέλα συμβατικού καυσίμου θα  γίνουν πιο ενεργειακά αποδοτικά, και θα προαχθεί η  ανάπτυξη οχημάτων νέας γενιάς με χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές CO2, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, των plug in υβριδικών,  των  ηλεκτρικών και των  οχημάτων κυψελών καυσίμου.

    Τι ακριβώς θέλετε να πετύχετε στην Πρόκληση 2 όπου αναφέρεστε για Μηδενικές Εκπομπές CO2 σε Όλη τη Διάρκεια Ζωής;

    Με την πρόκληση, Μηδενικές Εκπομπές CO2 καθ’ όλη τη Διάρκεια Ζωής, θέλουμε να επιτύχουμε  ακόμη περισσότερα από το να εξαλείψουμε απλώς τις εκπομπές C02 που παράγεται κατά την κατασκευή των οχημάτων και όταν τα χρησιμοποιούν  οι πελάτες μας.

    Θέλουμε να εξαλείψουμε τις εκπομπές άνθρακα από την κατασκευή των υλικών και εξαρτημάτων, από τις δραστηριότητες διακίνησής και από τις μεθόδους απόρριψης και ανακύκλωσης όταν τα οχήματά  φτάσουν στο τέλος της ζωής τους.

    5: Μπορούν να επιτευχθούν Μηδενικές Εκπομπές CO2 Εργοστασίων που αναφέρεστε στην Πρόκληση 3;

    Τα αυτοκίνητα δεν δημιουργούν εκπομπές CO2 μόνο όταν οδηγούνται, αλλά και κατά την κατασκευή τους.

    Για να συμβάλλουμε στον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής, η Toyota έχει διαμορφώσει την  στρατηγική έτσι, ώστε να επιτύχει μηδενικές εκπομπές CO2 στα εργοστάσια παραγωγής , εστιάζοντας στις τεχνολογίες που χρησιμοποιεί και μεταπηδώντας σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας.

    6: Πως μπορεί να επιτευχθεί Ελαχιστοποίηση και Βελτιστοποίηση της Χρήσης Νερού στην Πρόκληση 4;

    Οι ανάγκες του κόσμου σε νερό αυξάνονται ραγδαία,  είναι ζωτικής σημασίας πλέον να διαφυλάξουμε την ύπαρξή του περιορίζοντας την ποσότητα που χρησιμοποιούμε κατά την κατασκευή των προϊόντων μας και ανακυκλώνοντας όσο περισσότερο μπορούμε

    7: Πως μπορεί να επιτευχθεί η Δημιουργία Κοινωνίας και Συστημάτων Βασισμένων στην Ανακύκλωση που αναφέρεστε στην Πρόκληση 5;

    Οι αυξανόμενοι πληθυσμοί, η οικονομική ανάπτυξη και η επιθυμία για πιο άνετους τρόπους ζωής, ασκούν αυξανόμενη πίεση στους φυσικούς πόρους και δημιουργούν περισσότερα απορρίμματα
    Θέλουμε να βοηθήσουμε στην ανοικοδόμηση μιας ιδανικής κοινωνίας ανακύκλωσης πόρων, εστιάζοντας  σε τέσσερις θεμελιώδεις τομείς:

    • Χρησιμοποιώντας περισσότερα φιλικά προς το περιβάλλον υλικά
    • Σχεδιάζοντας και χρησιμοποιώντας εξαρτήματα μακράς διαρκείας
    • Αναπτύσσοντας πιο αποδοτικές και ενδελεχείς τεχνολογίες ανακύκλωσης, και
    • Χρησιμοποιώντας περισσότερα από τα υλικά που ανακτώνται όταν ένα όχημα απορρίπτεται ώστε να κατασκευάσουμε νέα.

    8: Δεν αποτελεί ένα πολύ μεγαλεπήβολο project η Δημιουργία μιας Μελλοντικής Κοινωνίας σε Αρμονία με τη Φύση που αναφέρεστε στην Πρόκληση 6.

    Για να διατηρήσουμε και να βελτιώσουμε την συνύπαρξή μας με τη φύση, πρέπει να διαφυλάξουμε τα δάση μας και τα υπόλοιπα οικοσυστήματα.

    Η Toyota εκτελεί έργα – μικρά και μεγάλα – σε ολόκληρο τον κόσμο, σε όλα τα επίπεδα, για την υποστήριξη του στόχου της για τον “εμπλουτισμό των ζωών και των κοινοτήτων,” διοργανώνοντας αναδασώσεις και δενδροφυτεύσεις, πράσινα αστικά περιβάλλοντα και άλλες περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες τόσο στα εργοστάσιά μας όσο και εκτός.

    9: Ο πρόεδρος της Toyota στην πρόσφατη CES 2020 ανακοίνωσε την Woven city. Είναι ένα παράδειγμα της Πρόκλησης 6;

    Ναι. Η Toyota Woven City θα είναι, η πόλη του μέλλοντος. Μελετώντας τις πόλεις του μέλλοντος ο πρόεδρος της Toyota αποκάλυψε το πρόγραμμα WOVEN CITY. Για το σκοπό αυτό, θα ξαναχτιστεί ο χώρος ενός παροπλισμένου εργοστασίου αυτοκινήτων κοντά στο όρος Fuji. Περίπου 2.000 άτομα ζουν στη “Woven City” – συμπεριλαμβανομένων και των εργαζομένων της Toyota με τις οικογένειές τους, καθώς και συνταξιούχοι και ερευνητές. Η τοποθέτηση του θεμέλιου λίθου προβλέπεται για το επόμενο έτος. Η περιοχή έχει έκταση άνω των 70 εκταρίων. Ένα μεγάλο μέρος της υποδομής – πχ. θα αποτελούν οι κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή ενέργειας.

    10: Τι αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν σε αυτή την πόλη του Μέλλοντος;

    Τα οχήματα θα είναι αυτόνομα πολλαπλών χρήσεων της Toyota και θα  διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο. Για τον πρόεδρο της Toyota, η οικοδόμηση μιας πόλης του μέλλοντος είναι ένα δια βίου όνειρο. Είναι πεπεισμένος ότι ο καθένας θα επωφεληθεί από το project γιατί θα μπορεί να ερευνηθεί η αλληλεπίδραση διαφορετικών τεχνολογιών σε μία πόλη.
    Η Toyota δεν είναι η πρώτη εταιρεία τεχνολογίας που προσπαθεί να κατασκευάσει την υποδομή μιας πόλης. Η Google ανακοίνωσε ήδη ένα παρόμοιο έργο στην καναδική μητρόπολη του Τορόντο το 2017, αλλά σε μια περιοχή μόλις πέντε εκταρίων.

    11: Καθώς οι στόχοι της ΤΟΥΟΤΑ σε παγκόσμιο επίπεδο είναι αρκετά φιλόδοξοι, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι έχει αποτελέσει επιτακτική ανάγκη, και η άμεση ενεργοποίηση και εντατικοποίηση των προσπαθειών εκ μέρους όλων των εταιρειών ΤΟΥΟΤΑ στο κόσμο.

    Στα πλαίσια αυτά τι έχει εφαρμόσει μέχρι σήμερα η ίδια Toyota Ελλάς  και το Δίκτυό της;

    Βλέποντας μπροστά το σύνολο των  συνεργατών είναι υποχρεωμένοι  να συνεισφέρουν στην κοινωνία συνεχώς μέσω των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων των ώστε να συνεχίσουν να αποτελούν  μία εταιρία που έχουν ως πρώτη επιλογή οι πελάτες και η οποία δημιουργεί σε κάθε έναν από αυτούς ένα ξεχωριστό χαμόγελο.

    Έτσι λοιπόν, η ΤΟΥΟΤΑ ΕΛΛΑΣ ανανέωσε με αρχή το 2019 την περιβαλλοντική της πιστοποίηση  κατά ISO 14001:2015, ενώ παράλληλα με βάση την παγκόσμια περιβαλλοντική φιλοσοφία της  TOYOTA, οδήγησε το σύνολο του  Δίκτυο των Εξουσιοδοτημένων Εμπόρων και Επισκευαστών της στην Ελλάδα, (70 σημεία)   να ακολουθήσουν το πρότυπο αυτό.   

    Σήμερα πλέον, η  περιβαλλοντική πιστοποίηση αποτελεί μια ακόμη πρωτοπορία και μοναδικότητα της ΤΟΥΟΤΑ στην Ελληνική αγορά αυτοκινήτου, καθώς η μάρκα διαθέτει το μοναδικό Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Εμπόρων και Επισκευαστών  στην χώρα μας με  περιβαλλοντική πιστοποίηση κατά ISO 14001:2015

    Η πιστοποίηση της TOYOTA ΕΛΛΑΣ  και του συνόλου του δικτύου της έγινε σε συνεργασία με τον φορέα Επιθεώρησης- Πιστοποίησης TÜV HELLAS (TÜV NORD)

    Επιπρόσθετα η ΤΟΥΟΤΑ, με αφορμή και την περιβαλλοντική πιστοποίηση , έθεσε για το σύνολό του δικτύου ως κύριο στόχο, την μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και χρηστής νερού κατά 3% έως το 2020 με βάση τα στοιχεία του 2017.

    Οι μέχρι τώρα συντονισμένες ενέργειες  των μελών του δικτύου δείχνουν ότι το σύνολό των επιχειρηματιών, των εργαζομένων αλλά και η εφαρμογή των συντονισμένων προσπαθειών  και προγραμμάτων οδήγησαν  για το πρώτο έτος εφαρμογής της στρατηγικής αυτής,  σε επίπεδο ΕΛΛΑΔΟΣ, επίτευξη  μείωσης σε:

    • Κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας   –  Μείωση κατά 3.5%
    • Καύσιμα για εργασίες Φ/Βαφείου – Μείωση κατά  4%
    • Καύσιμα για αυτοκίνητα T/Drive –Courtesy  – Μείωσή κατά 2.4%
    • Κατανάλωση νερού    – Μείωση κατά 24,3%

    Θα πρέπει να σημειωθεί ότι  τα αποτελέσματα αυτά επιτευχθήκαν  λόγω:

    • Της συστηματικής μέτρησης,
    • Της αλλαγής στόλου αυτοκίνητων από συμβατικά σε αυτοκίνητα εφοδιασμένα με υβριδική τεχνολογία
    • Στην χρήση εναλλακτικών καυσίμων πχ. Φυσικό αέριο αντί πετρελαίου
    • Των επιμέρους ενεργειών πχ. Αλλαγή λαμπτήρων με νέας τεχνολογίας –LED,τοποθέτηση φωτοκύτταρών κλπ., και για δε το νερό
    • Στην παύση λειτουργίας μονάδων πλυντηρίων λόγω αλλαγής συστήματος προετοιμασίας νέων αυτοκίνητων και εγκατάστασής αυτοματοποιημένων μονάδων.

    Επιπρόσθετα η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας για τις εγκαταστάσεις της ΤΟΥΟΤΑ ΕΛΛΑΣ προέρχεται  100% από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

    12: Η Toyota Motor Europe (TME) πρόσφατα ανακοίνωσε ότι κατά τη διάρκεια του 2019, σε όλες τις Ευρωπαϊκές δραστηριότητες και εγκαταστάσεις της χρησιμοποιήθηκε ηλεκτρική ενέργεια προερχόμενη αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές.  Τι αφορά αυτό;

    Οι ευρωπαϊκές δραστηριότητες της Toyota περιλαμβάνουν 9 εργοστάσια παραγωγής, 14 αποθήκες ανταλλακτικών, 7 κέντρα διακίνησης οχημάτων, 29 Εθνικούς Διανομείς , τα κεντρικά γραφεία  της καθώς  και το Τεχνικό Κέντρο Toyota που όλοι  μαζί καταναλώνουν συνολική ηλεκτρική ενέργεια 500 GWh.

    Για όλες αυτές τις εγκαταστάσεις έγινε χρήση ηλεκτρικής ενέργειας παραγόμενης αποκλειστικά κατά 100% από ανανεώσιμες πηγές. Ταυτόχρονα η ενέργεια αυτή αποτέλεσε ένα ακόμη σημαντικό βήμα για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών CΟ2 – Πρόκληση Νο.2 Μηδενικές Εκπομπές CO2 σε Όλη τη Διάρκεια Ζωής του οχήματος. 

    13: O χαρισματικός αυτός ηγέτης και  πρόεδρος της Toyota (που βιώνει κι’ αυτός τον μεγαλύτερο μετασχηματισμό του αυτοκινήτου τα τελευταία 100 χρόνια) τι μήνυμα στέλνει στην παγκοσμιοποιημένη κοινωνία μας αλλά και στην Eλληνική Αγορά;;

    Ο Πρόεδρος της ΤΜC (TOYOTA MOTOR CORPORATION), Dr. Akio Toyoda, o ο οποίος και έχει επιδείξει ιδιαίτερη ευαισθησία σε προσωπικό επίπεδο, στις δράσεις του «Toyota Environmental Challenge 2050», πρόσφατα απευθυνόμενος, στα μέλη της ομάδας εργασίας για το περιβάλλον  και λαμβάνοντας υπόψη του τις ενέργειες και τα αποτελέσματα κάποιων συνεργατών της Toyota όπως της Τoyota Ελλάς, ανέφερε μεταξύ άλλων:

    «Τίποτα δεν είναι αδύνατο εάν όλα τα μέλη της ΤΟΥΟΤΑ σε παγκόσμιο επίπεδο συνενώσουν τις δυνάμεις τους και το μυαλό τους, την αγάπη τους για τα αυτοκίνητα και την αγάπη τους για  τον πλανήτη μας.»

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα